Skip to content

האם חוקר פרטי זה חוקי

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם  (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת – הפרסום כולו באחריות המפרסם  (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)

 

חוקר פרטי הוא איש מקצוע אשר שוכרים את שירותיו לצורך חשיפת מידע חבוי, כמו בגידה, הסתרת רכוש, מידע כלכלי (מאזן והיסטוריה של עסק איתו אתם מעוניינים להיכנס לשותפות לדוגמא) ואף מידע פלילי (מעילת כספים, בריונות סייבר וכדומה). חוקר פרטי הוא בעצם אדם המתמחה בכל הנוגע לגילוי האמת במגוון רחב מאוד של תחומים. אולם, כל הנוגע לשכירת שירותיו של חוקר פרטי נחשב לתחום אפור בישראל, שכן, מרבית האוכלוסייה אינה יודעת על כדאיות הדבר, או האם מדובר כלל בעניין חוקי. חשוב לציין כי שכירת שירותיו של חוקר פרטי בישראל היא אכן דבר חוקי, אך רק במידה ויש לאותו החוקר את כל הרישיונות הרלוונטיים לצורך עבודה זו. כמו כן, כדאי לזכור שגם אם החוקר הפרטי איתו אתם בוחרים לעבוד בעל רישיונות כהלכה, עליו להשיג את כל הראיות בדרכים חוקיות בלבד (ציטוט טלפוני או הסגת גבול לדוגמא, אינם דרכים חוקיות) שכן, ראיות לא חוקיות לא יתקבלו בבית המשפט.

האם אתם צריכים בכלל את שירותיו של חוקר פרטי? כך תדעו

ראשית, חשוב לציין כי שכירת שירותיו של חוקר פרטי רלוונטית כאשר ישנו חשד מצידכם להתנהלות מסוימת המצריכה מכם גילוי של מידע נסתר, אך ידכם אינה משגת בנידון. לדוגמא, בני זוג שאחד מהם חושד כי הוא נבגד, לא תמיד ירצה להציף חשדות אלו שכן, דבר זה עשוי לפגוע בשלום הבית. על צורך זה יענה חוקר פרטי, על ידי סיוע בגילוי המידע החבוי (במידה וישנו מידע כזה, החוקר יעזור ללקוח בקבלת החלטה מושכלת בקשר להמשכיות הטיפול בנושא – האם יש צורך בעימות או תביעת גירושין, או שמא העניין יכול להיחתם על ידי ייעוץ זוגי?) למעשה, תפקידו של חוקר פרטי אינו רק בנוגע לחקר האמת, אלא גם במתן סיוע על דרכי ההתמודדות המומלצות, במידה ואכן נמצאו ראיות.

צילום: FREEPIK 

הבחירה הטובה ביותר – כך תדעו לאיזה חוקר פרטי כדאי לפנות

כאמור, חוקר פרטי יכול להוות סיוע של ממש במידת הצורך, אך כיצד תוכלו לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר עבורכם מבין כל החוקרים הפרטיים העוסקים בתחום? ראשית, יש להבין כי על אף שחוקרים פרטיים עוברים את אותו התהליך על מנת לקבל את ההכשרה הדרושה חוקית לצורך העבודה, ישנו הבדל מהותי בין אופי העבודה של החוקרים הפרטיים השונים, שכן, כל חוקר פרטי עובד תחת משרד חקירות שונה וייתכנו הבדלים משמעותיים בסגנון העבודה וההתמחות בין משרד למשרד. לכן, חשוב להכיר כי חוקר פרטי אשר אתם מעוניינים לשכור את שירותיו אמור להגיע ממשרד חקירות איכותי, כזה המתמחה בתחום הספציפי עליו אתם רוצים לבצע חקירה פרטית. יתרה מזו, כדאי מאוד לבחון על הקפדניות של אותו המשרד, זאת על מנת לוודא כי משרד החקירות עובד בצורה יסודית, תוך כדי שמירה על חיסיון לקוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן