Skip to content

מחיר הדלק יעלה לשיא חדש – יחצה את רף שמונה שקלים ל-8.15 שקלים

מחיר הדלק יעלה לשיא חדש - יחצה את רף שמונה שקלים ל-8.15 שקלים. לא ברור אם גם הפעם יפעל ראש הממשלה למנוע את חציית רף שמונה השקלים * בגלל התחרות משרד האנרגיה ממליץ להשוות מחירים בין תחנות הדלק השונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא ברור אם גם הפעם יפעל ראש הממשלה למנוע את חציית רף שמונה השקלים * בגלל התחרות משרד האנרגיה ממליץ להשוות מחירים בין תחנות הדלק השונות

מאת עמי אטינגר

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן (כולל מע"מ), לתדלוק על ידי עובד תחנת דלק,  יעלה ל- 8.15 שקל, בלילה שבין שבת לבין יום ראשון ( 31.4.12 –1.4.12 ). עליה של 20 אגורות מהחודש הקודם. מחיר ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי יעלה באותו הזמן ל-7.94 שקל.

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן באילת (לא כולל מע"מ) יעלה ל-7.01 שקל, עליה של 17 אגורות מהחודש הקודם. מחיר ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי יעלה באותו הזמן ל-6.83 שקל.

בגלל התחרות בין תחנות הדלק השונות, משרד האנרגיה והמים ממליץ להשוות מחירים ולבחור בתחנה הכדאית ביותר לצרכן.

לא ברור אם גם הפעם יתערב ראש הממשלה בנימין נתניהו, החושש מהתעוררות המחאה הציבורית הקיץ. בחודש הקודם מנע נתניהו ממחיר הדלק לעבור את רף שמונה השקלים, באמצעות הורדה של מס הבלו על הדלק ב-10 אגורות. בעקבות כך מחיר הדלק לא עבר את רף שמונת השקלים, אך האוצר טען, כי צעד זה גרם להפסד של כמה מאות מיליוני שקל לקופת המדינה.

בתגובה לגלי צה"ל על העלייה הצפויה במחיר הדלק אמר שר הפנים, אלי ישי, שעליית מחירי הדלק הקרובה היא גזירה, שהציבור לא יוכל לעמוד בה. ישי מסר, כי הוא יכנס בתחילת השבוע הבא את שרי ש"ס לישיבה מיוחדת בנושא.

מן הראו לציין, כי החלטת משרד הפנים לעבור לשעון קיץ הלילה ( 29.3.12)  לבין יום שישי (30.3.2012), בשעה 2:00 לפנות בוקר, שאז צריכים להזיז את מחוגי השעון שעה קדימה, יגרום לחיסכון רב באנרגיה. נקווה שיקרה נס וישאירו את שעון הקיץ לתמיד.

מחיר הדלק מורכב מ-42.4% מחיר בסיסי, 36.2% מס הבלו, 13.8% מע"מ, 7.4% סל הוצאות שיווק ו-0.2% תוסף דלק.

CIF LAVERA, כך נקרא המחיר הבסיסי, המהווה כאמור 42.4% ממחיר הדלק, הוא בסיס ההשוואה למחירי הדלק באירופה.

Lavera היא עיר נמל בדרום צרפת, המהווה בסיס למחירי דלקים באגן ים התיכון. CIF הוא מחיר הובלת הדלק המזוקק לארץ ועלות הביטוח על ההובלה. אך היות ואת הדלק מזקקים בארץ, היו צריכים לגבות את מחיר העלות של הובלת הנפט הגולמי, אם, לטענת הממשלה, מדובר בהפרש מחירים קטן מאוד.

כאשר המסים מהווים 50% ממחיר הבנזין, הופכת מכירת הדלק לצינור תזרימי רב היקף לקופת המדינה. השאלה שנשאלת – האם עליית המחירים במשק, הצפויה בגין עליות הגדולות המחיר הדלק, לא תחתוך מרווחי האוצר, בגלל שהוא יצטרך להוציא יותר כספים מקופתו, ובכך יגדל הגירעון, על כל ההשלכות השליליות הנובעים מכך.

2 Comments

  1. יוני
    31 ביולי 2013 @ 10:12

    בגלל המצב החדש צריך לברר על תחנות דלק זולות

  2. יוני
    25 ביולי 2013 @ 13:13

    לציבור מגיע מחיר דלק זול

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן