Skip to content

מבקשת כינוס נכסים לפנסיה צה"לית של הגרוש, כדי שתגבה את חלקה

לראשונה: אשה מבקשת למנות כונס נכסים על כספי הפנסיה הצה"לית המגיעים לבעלה לשעבר, על מנת שתוכל לגבות את חלקה. כל ניסיונותיה לממש פס"ד של בית משפט לענייני משפחה דרך ההוצל"פ לא צלחו, נוכח חוק אקסקלוסיבי לפורשי משהב"ט המונע הטלת עיקול על גמלאות המשולמות על ידי המשרד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה: אשה מבקשת למנות כונס נכסים על כספי הפנסיה הצה"לית המגיעים לבעלה לשעבר, על מנת שתוכל לגבות את חלקה. כל ניסיונותיה לממש פס"ד של בית משפט לענייני משפחה דרך ההוצל"פ לא צלחו, נוכח חוק אקסקלוסיבי לפורשי משהב"ט המונע הטלת עיקול על גמלאות המשולמות על ידי המשרד

 מאת כתבי מגפון

 גרושה של גמלאי צה"ל, שאינה מצליחה זה חמש שנים לממש את חלקה בגמלה החודשית של בעלה לשעבר, מבקשת מבית משפט לעניני משפחה בירושלים למנות כונס נכסים לפנסיה הצה"לית שלו. הבקשה החריגה הוגשה על ידי האישה בשל נסיונות כושלים לאכוף דרך ההוצל"פ  פס"ד המחייב את הבעל להעביר מחצית מגמלתו החודשית בהתאם לחלוקת הרכוש,  נוכח קיומו של חוק מיושן ו"אקסקלוסיבי" המונע זאת. המדובר בסעיף לחוק שירות הקבע וצבא ההגנה לישראל משנת 1985, שאינו מתיר הטלת עיקולים על גמלאות המשולמות על ידי משרד הביטחון. במצב דברים אבסורדי זה, מנוע ההוצל"פ מלבצע את תפקידו על פי חוק – אכיפת פסקי דין  – וזאת בשל סעיף כובל בחוק אחר. האבסורד הנוסף הוא שהבעל מסרב לקיים פסק דין ועובר בכך על החוק, תוך שהוא נהנה מהגנת חוק אחר. .

נוכח מצב הדברים ההזוי משהו, הגה בא כוח של האישה ,עו"ד יעקב קצין ממשרד גדעון קורן, פתרון יצירתי. הוא פנה לבית המשפט בבקשה למנות כונס נכסים לפנסיה הצה"לית. מרגע שכספים אלו יעברו לכינוס נכסים מותר לכונס לבצע בהם את הוראות החוק וכל יהיה אפשרי להעביר מהם את חלקה של האישה. מדובר באלפי שקלים בחודש, רטרואקטיבית משנת 2007.

השופט אליו הופנתה הבקשה, נמרוד פלקס קבע כי הוא מעביר את הבקשה הזו לתגובת המדינה בתוך 30 יום, ואם היא לא תינתן עד אז הוא ייתן פס"ד.

עו"ד קצין הוסיף כי ראוי שמשרד המשפטים יתן דעתו בהזדמנות זו לאותו סעיף בחוק משרתי הקבע, הייחודי רק להם, שראוי לבטלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן