Skip to content

אבות רבים לאליפות: מה עובר על קרית שמונה

אז למה בעצם לא רוצה בן שמעון להישאר בקרית שמונה? ועל מה כל כך כועס שרצקי? ומי, אם בכלל יש כזה, אשם בפיצוץ המתוקשר בין הבעלים למאמנו? שי דלל עושה סדר בקבוצה שיוצאת מגדרה כדי להכתים את האליפות שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אז למה בעצם לא רוצה בן שמעון להישאר בקרית שמונה? ועל מה כל כך כועס שרצקי? ומי, אם בכלל יש כזה, אשם בפיצוץ המתוקשר בין הבעלים למאמנו? שי דלל עושה סדר בקבוצה שיוצאת מגדרה כדי להכתים את האליפות שלה

מאת שי דלל

הפועל קריית שמונה עומדת לזכות באליפות. אם לא בשבוע הבא מול הפועל ת"א, אז בשבוע שאחריו. זו לא חדשה גדולה מכיוון שזהות האלופה ידועה כבר מעל לחודשיים. מאבקי צמרת לא היו לנו השנה, ולכן עברה תשומת הלב אל הפרשיות שמחוץ למגרש.

למרות העונה האדירה של קריית שמונה, מרב הכותרות בחודש האחרון עסקו ביחסים שבין הבעלים למאמן. איזי שרצקי פנה כבר בחודש ינואר אל רן בן שמעון והציע לו להאריך את החוזה לפחות לעוד עונה. ובכל זאת, רן בן שמעון יעזוב את הקבוצה בתום העונה, ולקבוצה כבר יש מאמן חדש.

כאמור, ק"ש עומדת לזכות באליפות היסטורית, תשחק בעונה הבאה במוקדמות ליגת האלופות וסגל השחקנים שלה אמור להישאר זהה פחות או יותר. בנוסף, בן שמעון הוא מבכירי המשתכרים בקרב מאמני הליגה וצפוי לקבל בונוס יפה במקרה של העפלה לליגת האלופות. על פניו, המצב אידיאלי עבורו. אם כן, מדוע סירב להצעת הבעלים? כנראה בגלל שבן שמעון חושב שהקבוצה קטנה עליו, מיצתה את הפוטנציאל שלה, וברגע שהקבוצות הגדולות יחזרו לשחק כדורגל, לקריית שמונה אין סיכוי להתחרות בהן.

בניגוד לרושם שנוצר ברוב כלי התקשורת, ההחלטה שהתקבלה היא החלטה של רן בן שמעון ולא של איזי שרצקי. לפני ארבע שנים סיימה קריית שמונה במקום השלישי בליגה, העפילה לראשונה לאירופה ובסיום העונה החליט בן שמעון לעזוב למכבי ת"א. שרצקי נעלב עד עמקי נשמתו ונשבע שבן שמעון לא יחזור עוד לאמן בקריית שמונה. שנה לאחר מכן, קריית שמונה ירדה ליגה ובן שמעון פוטר ממכבי ת"א. הצדדים השלימו בסופו של דבר, ובן שמעון חזר לקריית שמונה.

וזה בדיוק מה שקרה גם השנה. שרצקי לא מוכן להיות אופציה ב'. הוא גאה בעיר ובקבוצה, ולכן הוא דורש משחקניו ומהצוות המקצועי להתגורר בעיר. בנוסף, שרצקי בעצמו כבר עמד בפיתוי דומה כאשר סירב להצעה לרכוש את קבוצתו האהודה, מכבי ת"א.

כאשר פנה שרצקי אל בן שמעון במטרה להחתימו על חוזה חדש, בן שמעון נאלץ לקבל החלטה: לחתום על החוזה, או לסרב, ובעצם לעזוב את הקבוצה. תשובתו הייתה הסכמה לחתימה על חוזה חדש, בתנאי שיוכנס סעיף שחרור למכבי חיפה או מכבי ת"א שכנראה מחפשות מאמן חדש לשנה הבאה.

שרצקי, אדם אמוציונלי, נפגע ובצדק. תארו לעצמכם שאתם מנהלים מערכת יחסים ארוכה עם בת הזוג, מציעים לה להתחתן, ותשובתה היא משהו בסגנון: " אתה יודע מה? בסדר. אבל יש בחור מהעבודה שנראה לי יותר מוצלח ממך. תן לי לברר אם הוא מעוניין בי, ואם לא, אז אתחתן איתך". איך הייתם מגיבים? כנראה שכמו שרצקי, שאמר שלום לבן שמעון והזדרז למנות במקומו את גילי לנדאו.

בן שמעון, שמכיר היטב את איזי שרצקי, ידע שאין סיכוי שהבוס יקבל את התנאי שהציב בפניו, ולכן תשובתו היא בעצם תשובה שלילית. זו כמובן החלטה לגיטימית של בן שמעון, אבל זו אך ורק החלטתו, וחשוב שכולם ידעו זאת. נכון, שרצקי הנסער השתלח מעט בבן שמעון בכלי התקשורת, אך הדיון הציבורי אמור להתמקד בשאלה מדוע סירב בן שמעון להמשיך עוד עונה בקריית שמונה? את הערכתי קיבלתם בתחילת המאמר.

בינתיים עושה רושם שמכבי חיפה תמנה את ראובן עטר למאמנה, ובן שמעון נשאר במקרה הטוב עם מכבי ת"א. לא יודע מה איתכם, אבל לדעתי העתיד של שרצקי וקריית שמונה נראה ורוד יותר מזה של בן שמעון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן