Skip to content

ישראל לא מוותרת על פעילותה בארגון אונסק"ו

פרופ' יואל מנספלד, ראש המרכז לחקר התיירות והחוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה באוניברסיטת חיפה, נבחר על ידי אונסקו ומשרד החוץ, לייצג את ישראל בכנס בינלאומי בנושא: "לחיות עם מורשת עולמית" בנורבגיה במאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרופ' יואל מנספלד, ראש המרכז לחקר התיירות והחוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה באוניברסיטת חיפה, נבחר על ידי אונסק"ו ומשרד החוץ, לייצג את ישראל בכנס בינלאומי בנושא: "לחיות עם מורשת עולמית" 

מאת עירית רוזנבלום

פרופ' יואל מנספלד, ראש המרכז לחקר התיירות והחוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה באוניברסיטת חיפה, נבחר על ידי אונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, ומשרד החוץ, לייצג את ישראל בכנס בינלאומי בנושא: "לחיות עם מורשת עולמית".

פרופסור יואל מנספלד. לחיות עם מורשת עולמית
פרופסור יואל מנספלד. לחיות עם מורשת עולמית

לפני חודשים אחדים הודיע משרד החוץ, כי בעקבות ההחלטה על קבלת פלסטין כחברה מן המניין באונסק"ו, תשקול מדינת ישראל את המשך צעדיה וכן את המשך שיתוף הפעולה שלה עם הארגון.

הכנס יערך בחודש מאי הקרוב בעיר Røros  שבנורבגיה. כנס זה יתקיים כחלק מחגיגות יובל 40 שנה לאמנת המורשת העולמית של אונסק"ו.  הכנס הוא חלק מסדרת אירועים וכנסים אותם יערוך הארגון תחת הכותרת: "מורשת עולמית ופיתוח בר-קיימא: תפקידן של קהילות מקומיות".

הכנס בנורבגיה ידון בדרכים יצירתיות למעורבותן החיובית של קהילות מסורתיות בתכנון, פיתוח וניהול של נכסי מורשת עולמית. זאת, תוך שימור, החייאה וחשיפה של ערכי תרבות מקומיים ושימור נכסי תרבותיים מקומיים. מטרת הכנס היא לגבש דרכים ליצירת פורום הדברות בין בעלי עניין גלובליים (אונסק"ו), מדיניים ומקומיים, בכל הקשור לשיתוף פעולה בין מומחים, מתכננים, מקבלי החלטות ונציגי קהילות מקומיות בניהול נכסי מורשת עולמית.

לפתח תוך שילוב הקהילה

פרופ' מנספלד יציג בכנס את מחקריו בנושא זה ואת סדנת המומחים שנערכה בהנחייתו בקיץ שעבר בעיר עכו. הסדנה עסקה במציאת דרכים ושילוב חיובי של קהילת עכו העתיקה בתהליכי השימור והפיתוח של נכסי התרבות בעיר. זאת, באמצעות פיתוח תיירות בת-קיימא וגישת פיתוח תיירות, המבוססת על ראיית הקהילה המארחת כגורם המרכזי בתהליך זה.

חומות עכו. צילום מאתר האינטרנט של עכו
חומות עכו. צילום מאתר האינטרנט של עכו

כזכור, הוכרזה העיר העתיקה של עכו בשנת 2001 על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

אוניברסיטת חיפה, באמצעות המרכז לחקר התיירות, שותפה ופועלת ביחד עם עוד 25 אוניברסיטאות בעולם ברשת של חוקרי תיירות תרבותית המסונפת לאונסק"ו והקרויה:
UNESCO – UNITWIN NETWORK FOR TOURISM, CULTURE & DEVELOPMENT .
רשת זו פועלת באמצעות מחקרים וכנסים משותפים לסייע לאונסק"ו בקביעת מדיניות, תכנון ופיתוח תיירות תרבותית בת-קיימא בכלל ובאתרי מורשת עולמית בעיקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן