Skip to content

ענף הנסיעות משתנה ועובר התפתחות מואצת: איך ייראו המטיילים ברחבי העולם ב-2033?

דו"ח שהוזמן על ידי חברת טכנולוגיית הנסיעות אמדאוס ומנוהל על ידי חברת המחקר העולמית     Northstar Research Partners מגדיר את ארבעת פרופילי הנוסעים החדשים - Travel Tribes - שיצוצו בעשור הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דו"ח שהוזמן על ידי חברת טכנולוגיית הנסיעות אמדאוס ומנוהל על ידי חברת המחקר העולמית     Northstar Research Partners מגדיר את ארבעת פרופילי הנוסעים החדשים – Travel Tribes – שיצוצו בעשור הבא

 

פרופילי הנוסעים של העשור הבא נחשפו בעזרת סקר עולמי המבוסס על למעלה מ-10,000 נוסעים ב-15 שווקים, ראיונות מומחים ויישום טכניקות פילוח פסיכוגרפי. הנתון לפיו 474 מיליון תיירים נסעו ברחבי העולם בין ינואר ליולי 2022 לעומת 175 מיליון ב-2021, מעיד על כך שענף התיירות הבינלאומית ממשיך להתאושש.
אבל איך ניסע ב-2033? מחקר עולמי – Traveller Tribes 2033 – השלישי בסדרה של מחקרים שהושקה בשנת 2007, מזהה ארבע קבוצות נוסעים  (Traveller Tribes) שיתפתחו ב-10 השנים הבאות. הוא עושה זאת על ידי בחינת כוחות השינוי העתידיים שיובילו לשינויים בענף הנסיעות, ועל ידי ניתוח התכונות, ההתנהגויות וההעדפות המתהוות של המטיילים, על מנת להבין בצורה מדויקת מה המטיילים ירצו בעוד עשור מהיום.

מימין לשמאל – מנכ"ל אמדאוס ישראל אבישי כהן, מנהלת שיווק אמדאוס ישראל רונה בטינגר ומנהל הטכנולוגיה באמדאוס ישראל עודד בכר (צילום באדיבות אמדאוס ישראל)

המחקר מראה שמטיילים רבים יהיו פתוחים לטכנולוגיות חדשות ומתפתחות וירצו לטייל בדרכים יעילות יותר. עם זאת, יש גם מטיילים שמודאגים מהתפשטות הטכנולוגיה ומהצורך הגובר באבטחת סייבר ופרטיות נתונים. לפיכך התעשייה חייבת לעבוד יחד כדי להבטיח שכל הנוסעים ייהנו מההתקדמות הטכנולוגית.

מעבר למגבלות הפילוח המסורתי, גישה פסיכוגרפית זו מזהה ארבעה פרופילי נוסעים מרכזיים שעשויים להיות דומיננטיים ב-2033:

  • מטיילים חוויתיים (מתנסים נרגשים) Excited Experientialists – לקבוצה זו יש גישה של 'נסה את זה ותראה' לחיים ולנסיעות. לפי המחקר, 44% הם ללא ילדים ויש להם משרות עם הכנסה בינונית עד גבוהה ועם אפשרויות עבודה גמישות, המאפשרות להם לחקור בקלות את העולם. יש להם גישה של "אתה חי רק פעם אחת ". הם נוטים יותר מאשר מטיילים אחרים לפעול על פי אינסטינקט, מה שהופך אותם ל"אנטי-מתכננים" של שנות ה-2033, המעדיפים חוויות לינה פחות צפויות ומרגשות יותר. הם גם פתוחים לטכנולוגיה שעוזרת להם 'להאיץ' היבטים מסוימים במסע שלהם, כאשר רבים מהם מצפים להשתמש בבינה מלאכותית בסביבת שדה התעופה.
  • יצרני זיכרון Memory Makers – קבוצה זו נוקטת בגישה פשוטה יותר לטיולים: ליצור זיכרונות ולבקר במקומות. 44% הם בני 42 ומעלה והם בעלי הרגלי נסיעה קבועים. העתיד יכול להיות מרתיע עבורם. הם שמים את האנשים במקום הראשון ומעניקים פחות ערך לטכנולוגיה וקיימות. כלומר, מרגישים בטוחים יותר עם השיטות הנהוגות כיום. עם זאת, למרות הספקנות שלהם לגבי טכנולוגיה, הם מתלהבים מסיורי תצוגה מקדימה של מציאות מדומה ומציאות רבודה, כאשר רובם צפויים להשתמש בסיורי מציאות מדומה לפני רכישת טיול.
  • מטיילים טכנולוגיים Travel Tech-fluencers – – קבוצה זו כוללת את הנוסעים העסקיים הצעירים של היום עם נקודת מבט צופה לפני העתיד. 48% מהקבוצה הם מתחת לגיל 32 ואת נקודת המבט העתידית שלהם מסמלת כמות הטכנולוגיה שבבעלותם. עם זאת, יש מחלוקת בכל הנוגע למה שמרגש ומדאיג אותם סביב עתיד הטכנולוגיה והנסיעות. בעוד שרבים מהם רוצים לטייל ביעילות, נראה שהם יותר מרוכזים באופציות הקיימות סביב שיטת הנסיעה שלהם, מאשר בשאלה היכן הם ישהו.
  • פורצי דרך – Pioneering Pathfinders – אנשים בקבוצה זו חיים בקצב חיים מהיר, תמיד מחפשים את ההרפתקה הבאה שלהם. החיים שלהם בשיאם כאשר 82% מהם בין הגילאים 23 ל-41. הם אוהבים לתכנן אבל לא מפחדים מסיכון ופתוחים להתנסויות חדשות. קבוצה זו מוכנה יותר מאחרים לתת לנושא הקיימות להשפיע על החלטותיה. הם גם יהיו מאוד נוחים להשתמש בכל צורות שיטות התשלום האלטרנטיביות בשנת 2033, בין אם באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים או בתוך סביבת מציאות מדומה.

דסיוס ולמורבידה, נשיא, נסיעות, אמדאוס: "כתעשייה אנחנו רוצים לבנות חוויות נסיעות שהן גם מעוררות השראה וגם תוצר של השראה. ואנחנו יכולים לעשות זאת רק על ידי הבנה של מה המטיילים רוצים עכשיו ובעתיד. כשאנחנו מסתכלים קדימה, ברור שמה שידרוש “המטייל החווייתי” ((Excited Experientialist יהיה שונה מזה של "יוצר הזיכרון"( Memory Maker). ככל שהטכנולוגיה מתקדמת באמצעות בינה מלאכותית, ביומטריה ועולם וירטואלי  ,(Metaverse) אנו מסוגלים לספק נסיעות מותאמות יותר העונות על הצרכים של סוגים שונים של נוסעים – בין אם זה הרצון למהירות, נוחות, ביטחון או ריגוש.”

, Paco Pérez-Lozao Rüter נשיא אירוח, אמדאוס: "טיולים עוסקים במקומות שבהם אנו שוהים, ביעדים שאנו מבקרים בהם, בחוויות שיש לנו. חשוב לרבים מאיתנו שכאשר אנו מטיילים תהיה לנו השפעה חיובית על המקומות שבהם אנו מבקרים, וסביר להניח שדבר זה רק יתעצם בעתיד. ההעדפות שלנו כמטיילים ממשיכות להתפתח, ומחקר זה נותן לנו הצצה לעתיד. יש לנו צרכים שונים בהתאם לסוג טיול, עם מי אנחנו מטיילים ומה אנחנו מחפשים. האתגר של התעשייה הוא להסתגל להעדפות המשתנות של אנשים, להבטיח שיעדים ומקומות מספקים את מה שמטיילים רוצים".

זהו השלישי ביוזמת המחקר של פרופילי המטיילים של אמדאוס, המחקר הראשון הושק ב-2007, השני ב-2015. יוזמה זו היא חלק מהמחויבות של אמדאוס להניע חדשנות בקנה מידה גדול ולהפוך את הנסיעות לטובות יותר עבור מטיילים וחברות נסיעות בכל מקום.

ג'ק מיילס, חוקר ראשי ומנהל בכיר,  Northstar – "תחזיות עתידיות קשות, במיוחד בענף הנסיעות. הסיבה לכך היא שנסיעות עוסקות בבני אדם ובאופן שבו הם חושבים ומתנהגים – כל אלה מורכבים מכיוון שאנשים אינם תמיד רציונליים. עם זאת, באמצעות מחקר מקיף של מטיילים, המבוסס על מדע התנהגות ופסיכולוגיה של צרכנים, תובנות מומחים מתחומים מגוונים כמו חיזוי, טכנולוגיה ואקדמיה, וניתוח נתונים, מחקר זה חשף תובנות רבות המאפשרות לעזור להבין מטיילים ולחזות את התנהגותם העתידית. מהחשיבות והאתגר של קיימות ועד לצורך להרגיע את המטיילים לגבי התפקיד המשתנה של הטכנולוגיה, דבר אחד ברור, הנסיעות ימשיכו למלא תפקיד חיוני בהעשרת חיינו לקראת 2033".

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן