Skip to content

יום השיבושים – הפגנות ענק ברחבי המדינה

אלפי מפגינים הפגינו מהצפון ועד הדרום, נתניהו נאלץ לדחות בשעתיים את טיסתו והשתמש בשירותי מסוק צבאי על מנת להגיע לנמל התעופה בן גוריון. נתניה על המחאה: "המטרה כאן היא להפיל ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי". מטה המפגינים: "מופע ציני ועלוב של דיקטטור בהתהוות בדרכו לסוף שבוע של 60 חדרים ברומא על חשבון הציבור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מזהה שינוי ביחס לאיראן בחודשים האחרונים, הן בארה"ב והן במדינות מערב אירופה, ובמערב בכלל. אני רואה צורך וחובה לנסות להעצים את הגישה התקיפה יותר אל מול איראן, וזה כמובן יעמוד במרכז המפגש שלי עם ראש ממשלת איטליה, כפי שזה עמד במרכז המפגש שלי עם הנשיא מקרון. אני מתכוון לקיים שיחות דומות עם מנהיגים מרכזיים באירופה בזמן הקרוב", אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שעלה למטוס אל-על שהטיסו לאיטליה. הוא טען כי "במקביל אנחנו ממשיכים במאמצים לנסות להגיע להבנות לגבי הרפורמה המשפטית. לצערי, עד עכשיו כל המאמצים האלה נתקלו בסירוב גורף ומוחלט של האופוזיציה וניסיונות לדרדר את המדינה לאנרכיה". הוא התייחס להפגנות הענק שנערכו בבוקר ונמשכות עד עכשיו כנגד המהפך המשטרי אותו מקדמת הקואליציה בכנסת בהובלת שר המשפטים יריב לוין ויו"ר וועדת חוקה ומשפט, שמחה רוטמן ואמר: "הנושא כאן הוא בכלל לא הרפורמה המשפטית. המטרה כאן היא להפיל ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי רק לפני כמה חודשים ולהביא לבחירות שישיות. אנחנו נעשה הכל כדי למנוע את שיבוש חייהם של אזרחי המדינה. אנחנו לא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה הישראלית ולבטל את החלטת הרוב במדינת ישראל, כפי שהיא באה לידי ביטוי בבחירות האחרונות בדמוקרטיה הישראלית".

מארגני ההפגנות דחו את דבריו והגיבו: "מופע ציני ועלוב של דיקטטור בהתהוות בדרכו לסוף שבוע של 60 חדרים ברומא על חשבון הציבור. מדובר במופע הניתוק הגדול בהיסטוריה. הרודן שמנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה לא יטיף למאות אלפי הלוחמים, הרופאות, המורות והאזרחים על שיבושים".

נתיבי איילון (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
כיכר השלום (צילום: דן בר דב)
מעצרים בנתיבי אילון (צילום: דן בר דב)
מעצרים בנתיבי אילון (צילום: דן בר דב)
מעצרים בנתיבי אילון (צילום: דן בר דב)

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושרה בת זוגו הגיע לנמל התעופה בן גוריון באיחור רב מטיסתם המתוכננת לרומא. השניים נאלצו להגיע במסוק עקב חסימות נתיבי הגישה לנתב"ג בידי פעילי המחאה שגדשו את הדרכים ומנעו מנתניהו להגיע ברכב השרד של משרדו. נתניהו ישהה ברומא שלושה ימים.
במקביל להפגנות שנערכו ברחבי ישראל החל מ 09:00 הושעה אלוף משנה (במיל') גלעד פלד, שהיה מפקד בסיס רמת דוד עד לאחרונה  מפעילותו בחיל האוויר עד להודעה חדשה, זאת עקב תמיכתו בסרבני הטיסה שהודיעו כי לא יגיעו לפעילות מבצעית אם וכאשר תעבור המהפכה המשטרית, עליה הכריזו שר המשפטים יריב לוין ויו"רה ועדת חוקה ומשפט שמחה רוטמן.  מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, נקט עד כה במדיניות מכילה בעניין אי-התייצבות למילואים – וספג על כך ביקורת – אלא שמבחינתו פלד "חצה את הגבול". "הוא עודד קריאות לאי-התייצבות, הלך לטלוויזיה בניגוד לאחרים", הסבירו גורמים בצה"ל.

ארלוזורוב תל אביב (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

לקראת השעה 15:00 נפתחו נתיבי איילון לתנועה שוטפת לאחר שקרוב לשעתיים הם היו חסומים בידי אלפי מפגינים. 15 מפגינים נעצרו. מסביבתו של השר בן גביר נמסר בנימת איום: "מאוכזבים מאוד, מאוד מהתנהלות המשטרה. הייתה אנרכיה. חסמו את האילון ועשו צחוק בנמל התעופה בן גוריון. יתקבלו החלטות בנושא".

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
בדרכו לנתב"ג – צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
מול לשכת עורכי הדין (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
המכת"זית ממתינה (צילום: בן כהן)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן