Skip to content

היועצת המשפטית לממשלה הורתה לבן גביר להקפיא כל החלטה הנוגעת למפקד משטרת מחוז תל אביב

במכתב ששגרה היועצת גלי בהרב-מיארה עולה כי מבדיקה ראשונית שערכה עולה "חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה. מפכ"ל המשטרה: "אקפיא את ההדחה". בן גביר: "מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שגרה הבוקר (שישי) מכתב דחוף לחבר הכנסת והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר והורתה לו להקפיא כל החלטה ופעולה הנוגעת למפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי (עמי) אשד, עד להשלמת הבירור בנושא.

היועצת המשפטית לממשלה – גלי בהרב-מיארה (צילום: מישל אמזלג, לע"מ)
מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד (צילום: ציפי מנשה)

מכתבה של היועצת המשפטית בעניין העברת ניצב אשד מתפקיד מפקד מחוז תל אביב

בהרב-מיארה  התייחסה להודעת בן גביר שהודיע אמש כי הוא מאוכזב ממפקד מחוז תל אביב שלא ציית להנחייתו בה דרש השר לנקוט ביד קשה כלפי המפגינים שינסו לחסום את נתיבי איילון אשר נחסמו אמש בהפגנת הענק לשעתיים וחצי.
מהמכתב שהופנה לבן גביר עולה כי היעהמ"שית ערכה אמש והבוקר ערכה אמש בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של מפקד מחוז ת"א במשטרה, ניצב עמיחי (עמי) אשד. הבירור הראשי עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה. לפיכך, הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו.
בהמשך להוראת של היועצת המשפטית מסר רנ"צ יעקב שבתאי כי יכבד את הוראת היועצת ויקפיא את מהלכי ההדחה של ניצב אשד. "מדובר בסבב מינויים שמשטרת ישראל נערכת אליו מזה תקופה ארוכה. כפי שהבהרתי כבר אתמול, עיתוי ההחלטה נקבע ע״י השר לביטחון לאומי בלבד", מסר המפכ"ל והוסיף: "אדגיש, משטרת ישראל כפופה תמיד לחוק, והנחיות היועצת המשפטית לממשלה מחייבות אותנו. בעקבות הנחייתה אקפיא את המינוי עד לסיום הבירור, ומפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם", לשון ההודעה.
איתמר בן גביר התייחס לא מזמן להוראתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה להשעות את הדחתו של מפקד מחוז ת"א במשטרה ניצב עמי אשד ומסר לתקשורת: "הנתון המדהים בכל הסיפור, שהיועצת המשפטית לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניינו של ניצב עמיחי אשד ומתי", אמר בן גביר. "לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם".
אמש לאחר הודעתו של בן גביר על הדחת ממ"ז תל אביב, שגרו פורום המפכ"לים, מכתב בו קראו למפכ"ל יעקב שבתאי להתפטר גם הוא. במכתב לשבתאי הם כתבו לו כי "הוכו בתדהמה" בעקבות ההחלטה, "לנוכח הצלחתו של אשד לנהל במשך תשעה שבועות מחאות רבות היקף בחכמה בשיקול דעת תוך ניצול זכות המחאה מצד אחד ואכיפת החוק מהצד האחר". החתומים על המכתב, בהם המפכ"לים לשעבר שלמה אהרונישקי, אסף חפץ, רוני אלשיך, רפי פלד ומשה קראדי, הוסיפו: "תדהמתנו הלכה וגברה כאשר הסתבר לנו שהיית שותף למהלך זה תחת הכסות המגוחכת של סבב מינויים! התנהגותך היום תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של משטרת ישראל". בהמשך האשימו את שבתאי כי שיתף פעולה "עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה פרטית כדי לספק את מאוויו הפוליטיים של השר הממונה והיה שותף לטיהור של מפקד עם עמוד שידרה". בן גביר בתגובה למכתב המפכ"לים בדימוס: "חבורת קצינים כושלים שהתאחדו יחד אחרי שהרסו את המשטרה, החריבו את הביטחון הלאומי וחלקם גם לקו בשחיתות שבאה לידי ביטוי במסקנות הוועדות בעניינם – קראדי, שוועדת זיילר קבעה שהיה מפכ"ל רשלן ולא מקצועי, רפי פלד שכולם זוכרים את השחיתות שלו ומימון הג'קוזי ומיקי לוי שהיה הממ"ז הכי כושל בירושלים ובתקופתו נרצחו עשרות אנשים, עדיף שישבו בשקט ולא יפריעו למפכ"ל והמשטרה לעבוד.
מטעמו של ראש המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, נמסר: ״הרעל הפוליטי שמזריק בן גביר למשטרה מסכן את אזרחי ישראל. אני קורא לנתניהו לפטר אותו לפני שיקרה אסון. אני מבקש לחזק ולגבות את היועמ״שית שממלאת את תפקידה בשמירה על שלטון החוק ומנהל תקין״.

מטעם התנועה לאיכות השלטון על הודעת בן גביר נגד היועצת המשפטית לממשלה נמסר: "מוכיח פעם נוספת למה הוא לא ראוי להיות שר במדינת ישראל. בן גביר מעולם לא הפנים את החובה לציית לחוק ולהנחיות היועצת המשפטית לממשלה. הוא מתנהל כמו אנרכיסט מתוך הממשלה. התנועה קוראת לנתניהו לפטר אותו מתפקידו לאלתר. כל רגע שלו בתפקיד הוא כתם שחור מעל ראשה של הממשלה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן