Skip to content

בהצבעת הקואליציה – הכנסת ביטלה את חוק ההתנתקות

כחלק מהאתנן למתנחלים הצביעה היום הקואליציה על ביטולו של החוק שהשיב לידי בעלי הקרקע הפלסטינים את אדמות ההתנחלות לשעבר חומש שנבנתה עליהן – תוך כך נמשכת העתירה לעליון בה מבקשים הבעלים לפנות את המתנחלים מאדמותיהם הפרטיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-18 שנים לאחר הפינוי מאדמות חומש, אישרה הלילה מליאת הכנסת (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את החוק לביטול תכנית ההתנתקות, ברוב של 31 חברי כנסת שהצביעו בעד מול 18 שהתנגדו. תומכי ארץ ישראל השלמה והפיכתה לארץ הלכה שהיו במליאת הכנסת בירכו לאחר ההצבעה: "שהחיינו, קיימנו והגיענו לזמן הזה. חֹמֶש הייתה התנחלות, במתכונת של יישוב קהילתי-חילוני, של תנועת הנוער בית"ר. היישוב היה ממוקם בלבו של השומרון, צפונית ליישוב שבי שומרון וצפונית-מערבית לשכם, על תוואי כביש 60. ההתנחלות ישבה על אדמות פרטית של תושבי הכפר בורקה שאדמותיו החקלאיות הוחזרו לידי הבעלים. אלא שמאז שפונתה ההתנחלות ועד היום מתקיימת במקום ישיבה בה שוהים מתנחלים  שמנעו מתושבי הכפר לשוב ולעבד את אדמותיהם ואף קיבלו תמיכה ועידוד מפוליטיקאים שונים. היום, לקול צהלת הנוכחים בדיון וביציע האורים בכנסת, בוטל חוק ההתנתקות והעימות בין מתנחלים לפלסטינים תושבי בורקא ובעלי האדמות יחריף.

מיכל המיים בחומש שנותר לאחר הפינוי ומשמש כסמל (צילום: מועצה אזורית שומרון)
מיכל המיים בחומש שנותר לאחר הפינוי ומשמש כסמל (צילום ארכיון: מועצה אזורית שומרון לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מתנועת שלום עכשיו נמסר:  "ממשלת ארץ ישראל השלמה מהים עד החידקל מביאה לחורבן הבית.  עכשיו כבר ברור שלצד ההפיכה המשטרית, מתחוללת הפיכה משיחית מסוכנת, אשר תביא בהכרח להעמקת הכיבוש ולהבערת השטח.לא בכדי מתריעים במערכת הביטחון כי חזרת המתנחלים לצפון הגדה תהיה נטל ביטחוני אדיר ומוקד של אלימות מתנחלים. במקום לפרק את חומש עם בולדוזר ולעצור את ההפקרות הביטחונית, הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה מטביעה אותנו בבוץ. זו תהיה בכייה לדורות". כך שלום עכשיו.
מתנועת "יש דין" שהגישו יחד עם תושבי הכפר עתירה לעליון כנגד המתנחלים והשבת האדמות לידי הבעלים החוקיים שלהן נמסר: "יש דין, המייצג את העותרים הפלסטינים כנגד גזל האדמות בחומש מבהירה – ״ביטול חוק ההתנתקות לא יכול להכשיר  גזל וגנבה. לא ניתן לחוקק שגנבה זה מותר. האדמות עליהן נבנה היישוב חומש הן עדיין אדמות פלסטיניות בבעלות פרטית של תושבים מהכפר בורקה. העתירה לפינוי הישיבה הבלתי חוקית בחומש עדיין תלויה ועומדת, ויש לקוות ששופטי בג"ץ ישימו סוף לפארסה בחומש ויורו למדינה לפנות את הפולשים."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן