Skip to content

כשספרות ומוזיקה נפגשות: המהפכה מנגנת אתגר קרת

נהג אוטובוס שחושב שהוא אלוהים, טבח לוזר שמאוהב בלקוחה, שלמה הומו כוס אל אומו והמורה המחליפה, ילדה אחת שכל מה שרצתה זה שיהיו לה עיניים נוצצות, וילד מלוכלך אחד: כולם דמויות מסיפורים של אתגר קרת המחפשים אחר האושר. כולם גיבורי המופע הספרותי-מוסיקלי החדש שיועלה הערב 23.3.23 באירוע בכורה בבית האופרה הישראלית בתל אביב.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

׳סדרת המהפכה׳ באופרה הישראלית מעלה מופע חדש "המהפכה מנגנת אתגר קרת" . זוהי יצירה מוזיקלית-בימתית המאגדת חמישה סיפורים קצרים מאת אתגר קרת העוסקים בחיפוש הבלתי נגמר אחר האושר. היצירה הספרותית חוברת ליצירה מוזיקלית מקורית עם הדמויות הבלתי נשכחות מסיפוריו של אתגר קרת.

"יש מקום אחד, שקוראים לו חובזה, לא רחוק מתל אביב.
האנשים לובשים שחור שם בחובזה ותמיד תמיד מאושרים.
אז עליתי על האוטובוס שנוסע לחובזה" 

(מתוך הסיפור ׳חובזה׳ מאת אתגר קרת)

תזמורת המהפכה, בניהולם האמנותי של זהר שרון ורועי אופנהיים, מעלה בבכורה במסגרת ׳סדרת המהפכה׳ באופרה הישראלית את המופע – המהפכה מנגנת אתגר קרת. זוהי יצירה מוזיקלית-בימתית לשמונה שחקנים, זמרת אופרה ותזמורת שהולחנה על ידי קובי ליליאן, המאגדת חמישה סיפורים קצרים מאת אתגר קרת העוסקים בחיפוש הבלתי נגמר אחר האושר. בשיתוף הקאמרי דור חדש – קבוצת הצעירים של תיאטרון הקאמרי ובבימוי רוני ברודצקי.

אתגר קרת ותזמורת המהפכה. צילום יח"צ באדיבות האופרה הישראלית

קובי ליליאן, מלחין ופסנתרן רב תחומי המלחין למיטב התזמורות והתיאטרונים בארץ, הלחין למופע מוזיקה המתכתבת עם האופי ההומוריסטי והפנטסטי של סיפוריו של אתגר קרת. המוזיקה שכתב נעה בציר שבין הקלאסי-תיאטרלי-קולנועי-קברטי, ומושפעת מהקרקסיות של נינו רוטה והליריות המרגשת של אניו מוריקונה.

"התזמורת משמשת הן כפס הקול והן כזירת ההתרחשות הבימתית והדרמטית המערבת בין השחקנים והנגנים כדימוי לקהילה עם חוקים משלה. יחדיו הם יוצרים פנטזיה פיוטית נוגעת ללב על אושר באווירה שנעה בין קרקס אפלולי, לתמימות ילדותית" – אומרים זהר שרון ורועי אופנהיים, ומוסיפים:

"המופע מציג חמישה סיפורים מצחיקים, משונים, מופלאים ופיוטיים של הסופר הנפלא אתגר קרת, המתלכדים לאירוע בימתי אחד. נהג אוטובוס שחושב שהוא אלוהים, טבח לוזר שמאוהב בלקוחה, שלמה הומו כוס אל אומו והמורה המחליפה, ילדה אחת שכל מה שרצתה זה שיהיו לה עיניים נוצצות, וילד מלוכלך אחד. כולם מחפשים אחר האושר".

החיפוש אחר האושר…" תזמורת המהפכה מנגנת אתגר קרת" בהפקה משותפת של האופרה הישראלית, הקאמרי ותזמורת המהפכה.  צילום יח"צ באדיבות האופרה הישראלית.

שרון ואופנהיים מספרים על הבחירה לעבוד עם יצירותיו של קרת במופע החדש: "אתגר קרת הוא אחד הסופרים הפופולריים ביותר בתרבות הישראלית וכבר מזמן קנה לו שם בינלאומי. אחד הדברים המיוחדים בכתיבה שלו היא היכולת לשלב הומור וציניות לצד עדינות ואנושיות. הטקסטים שלו כמו נועדו לבמה – יש בהם איכות פרפורמטיבית והם מצליחים להתקיים באופן פלאי גם מחוץ לגבולות הדף. הם מצחיקים, משונים ונוגעים ללב, והבמה – וכך גם הקהל – מתאהבים בהם כל פעם מחדש".

מידע על היוצרים והמבצעים:

טקסטים מאת: אתגר קרת | במאית: רוני ברודצקי | מוזיקה מקורית: קובי ליליאן

מנצח: רועי אופנהיים  

ליווי אמנותי: זהר שרון, רועי אופנהיים, גלעד קמחי, עמית אפטה

הקאמרי דור חדש – קבוצת הצעירים של הקאמרי

שחקנים: תם גל, חן גרטי, דור הררי, תום חודורוב, אוריה יבלונובסקי, רוני נתנאל, מאיה קורן, יעלי רוזנבליט

מנהל קבוצת הצעירים של הקאמרי: עמית אפטה

זמרת אופרה: טל גנור

תנועה: יעל תורג'מן | תלבושות ואביזרים: שירה וייז | תאורה: קרן גרנק | עיצוב סאונד: ואל קוטלר

ע. במאית: עומר בולנז'ר כהן

תזמורת המהפכה

מנהלים אמנותיים: זהר שרון ורועי אופנהיים

מפיק: דניאל רינג | מנכ"ל: עומר לקנר רייכנטל

המהמפכה מנגנת אתגר קרת במסגרת סדרת המהפכה באופרה הישראלית

23.3.23, יום ה׳, שעה 21:00 | בית האופרה ע"ש שלמה להט צ'יץ' בתל אביב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן