Skip to content

19 מפגינים נעצרו במהלך יום הפגנות כנגד ההפיכה המשטרית

המשטרה השתמשה במכת"זיות כדי לפזר מפגינים שירדו מקפלן לנתיבי איילון בתל אביב. ארגוני המפגינים: לא ניתן לבן גביר להפעיל עלינו את המשטרה באלימות ולהפוך אותה למיליציה שלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

19 מפגינים נעצרו הערב (מוצאי שבת) בתל אביב במהלך הפגנת הענק כנגד המחאה שנערכה  כנגד ההפיכה המשטרית, הרפורמה, אותה מבקש ראש הממשלה לבצע ומהלכיה הוקפאו עקב חג הפסח שיחל בעוד ארבעה ימין ביום רביעי – 5.4.2023. לקראת סיום ההפגנה השבוע ה-13 ברציפות, ירדו כמה עשרות מפגינים לנתיבי איילון והתנועה הופסקה. על פי המשטרה במהלך אירוע המחאה נעצרו 19 חשודים בחשד לעבירות שונות לרבות הפרות סדר, החזקת כלי תקיפה (מפגין אחד בחיפה). המשטרה נעזרה במכת"זיות על מנת לפזר את המפגינים ולפתוח את נתיבי אילון לתנועה. בסמוך ל22:30 חזרה התנועה לסדרה והמחאה הסתיימה.
מטעם ארגוני המחאה נמסר הקשר זה כי "פחות מ-72 שעות אחרי ההפגנה בעד הדיקטטורה, שבה משטרת ישראל פתחה את הירידה לאיילון לתומכי הדיקטטורה, המשטרה נקטה היום באלימות מטרידה נגד תומכי הדמוקרטיה. אסור לעבור לסדר היום על מה שאירע הערב. אנו דורשים מהמפכ״ל לערוך עוד הלילה דיון חירום בעניין, וממח״ש לחקור לעומק את האלימות המזעזעת, לרבות השימוש המופרע במכת"זית בכינון ישיר מטווח קצר, הפעלה לראשונה כלפינו של הכלי 'צעקה' והכאת מפגינה שלא היוותה כל סיכון באלה. לא ניתן לבן גביר להפעיל עלינו את המשטרה באלימות ולהפוך אותה למיליציה שלו. לא ניתן לדיקטטורה לעבור ולחדור לשורות המשטרה."

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן