Skip to content

משפחות השכול לפוליטיקאים: לאור המחאה למהפכה המשטרית אל תגיעו לטקסי הזיכרון לחללי צה"ל

למרות התנגדות המשפחות להכניס פוליטיזציה לתוך יום הזיכרון, הודיע שר הביטחון יואב גלנט שהחליט כי שרים וחברי כנסת יגיעו לטקסים כמתוכנן. בעוספיה ודליה חושבים שלא לקיים את טכסי הזיכרון, מסיבות של הזנחת המדינה בכל הנוגע לתכנון תכנית מתאר שנדחית מעת לעת על ידי המדינה ומאלצת את הדרוזים לבנות ללא היתר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל, שיערך ביום שני הקרוב, 24 באפריל 2023 בערב בצפירה בת דקה שתשמע ב 20:00 בערב ותסמן את תחילתם של אירועי הזיכרון בכל רחבי הארץ, נערכים בממשלת ישראל למחאה נרחבת מצד בני משפחות שכולות כנגד השתתפות פוליטיקאים בטקסים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. המשפחות השכולות קראו לפוליטיקאים שלא להגיע לאור ההתנגדות העזה למהפכה המשטרית אותה חפץ בנימין נתניהו להעביר בישראל, אבל שר הביטחון יואב גלנט הודיע אתמול (שלישי) שהחליט כי שרים וחברי כנסת יגיעו לטקסים כמתוכנן, בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמערכת הביטחון חוששים מתקריות אלימות בבתי העלמין. בצה"ל מקיימים בימים האחרונים מפגשים עם נציגי המשפחות השכולות בניסיון להוריד את רמת המתיחות, אך הנציגים התריעו שהסיכוי לשיבושים באירועי הזיכרון גבוה מאוד. לאור זאת, ביחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה ובמשטרה נערכים לאפשר את הגעת השרים וחברי הכנסת לטקסים. "אם ראש הממשלה יגיע להר הרצל, והוא יגיע, כל השרים יגיעו. ההחלטה בעניין גורפת", אמר בכיר בממשלה. נתניהו שמתהדר בד"כ באזכור הנופלים תוך השמה חוזרת ונשנית אודות אחיו שנהרג באנטבה, נמנע בינתיים לאזכר את יום הזיכרון ומן הסתם יצא בשידור מוקלט בו יאשים את המחאה ואת כל מי שמתנגד להפיכה המשטרית בהחלשת התודעה הלאומית והכנסת המחאה לתוך טכסי הזיכרון. נכון להיום (רביעי) החליטו משפחות השכול הדרוזיות להחרים את הטכסים בבית העלמין הצבאי שבעוספיה, וחלק מהמשפחות אף חושבות על הפגנה מחאה קולנית כנגד נציגי הממשלה והצבא שיגיעו לבית העלמין. אלא שזעם המשפחות נובע מסיבות אחרות וביניהן צווי הריסה שנתנו לתושבי עוספיה ודליה על בניה שלא כחוק. הסיבה לבניה היא שאין לכפרים הדרוזים תכניות מתאר שיתחמו את קרקעות הכפרים ומשום כך אינם יכולים לבנות עם רישוי הנדרש על פי דין.

צילום: ציפי מנשה
שולחן לנופל שהוצב בחדר האוכל במטבח במפקדת אוגדה 80 (צילום: דובר צה"ל)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מצה"ל נמסר כי כחלק משורת אירועי יום הזיכרון, השנה צה״ל יקח חלק בפרויקט ״שולחן לנופל". במסגרת הפרויקט יוצב בערב יום הזיכרון ״שולחן לנופל" בעשרות חדרי אוכל בבסיסי צה״ל ברחבי הארץ. מטרת הפרויקט להנציח את כלל חללי צה״ל, הנעדרים ונפגעי פעולות האיבה, ולהזכיר לכולנו את אלו אשר הקריבו את חייהם, ולא יוכלו עוד לשבת עם משפחותיהם וחבריהם סביב השולחן. על השולחן מונחים חפצים שונים המסמלים את אובדן החלל ואת הסימן לתקווה ולהמשכיות שהותיר אחריו. הפרויקט החל מיוזמה של אם שכולה, יעל רובנר-צימט, אמו של סגן-משנה אחיעד משה רובנר ז"ל שנפל בעת ששירת כקצין משא"ן בגדוד "אופק" באוגדת איו"ש, להצבת ״שולחן לנופל״ בערב יום הזיכרון בעשרות מסעדות ברחבי הארץ. עם כניסת הפרויקט לצה״ל, נוספו לשולחן סממנים נוספים ובהם ההמנון הלאומי המסמל את הערכים עליהם צה״ל נלחם, וכן רוח צה״ל שמסמלת את הבסיס הערכי שהוביל את חללי צה״ל שנפלו למען המדינה ושממשיך להוביל את כלל חיילי ומפקדי צבא ההגנה לישראל. הפרויקט עצמו מובל בצה״ל על ידי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ואגף כוח האדם.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן