Skip to content

על השבוע ה-16 למחאה החברתית ו"הכבש השש עשרה" של יהונתן גפן

באורח שתיאטרון החיים המחית עלינו, בשבוע הזה מת המשורר והסופר יהונתן גפן. במחאה החברתית הוא לא מוזכר, אבל התזמון, התזמון. ומה עשה נתניהו במצודת זאב? ריח של בחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משפט אלמותי קבוע בבתי הקברות הצבאיים: "במותו, ציווה לנו חיים. וכך יהונתן גפן ז"ל שהלך מאתנו במפתיע, צווה לנו להיאבק על זכות הבעת הדעה, אורח החיים  במדינה דמוקרטית (ככל שניתן) וחשבנו מה לכתוב לזכרו. התקשורת מלאה בסופרלטיבים  שתיארו אדם חכם, סופר מבריק ומשורר אלמותי. כל כלי התקשורת (למעט ערוץ 14 כמובן), העלו מזיכרונות העבר את שיריו. ומיוחד את "הכבש ה- 16". במקריות ובתזמון מעניין, השבוע הוא השבוע ה-16 למאבק על הדמוקרטיה הישראלית ומארגניה אומרים כי "המשימה שלנו, של כולנו, היא להוכיח לממשלה הזו שאין לנו שום כוונה להירדם על המשמר ולתת להם להפתיע אותנו לאחר החגים עם השלמה מהירה של המהפכה המשטרית".

מחאה מול מצודת זאב (צילום: ציפי מנשה)
בכניבה למצודת זאב – קבוצת ביביסטים מתגרה באנשי המחאה (צילום: ציפי מנשה)

אתמול  (שישי) הגיע בשעות הצהריים ראש הממשלה בנימין נתניהו למצודת זאב  ויצא משם לאחר שש שעות, בצאתו מהבניין הבחינו כתבי מגפון בנתן אשל, איש סודה של שרה נתניהו, שנכח גם הוא בבניין. את הסיבה לשהייתו במצודה איננו יודעים אך כתבי מגפון הבחינו בקבלני קולות של המגזר הרוסי שיצאו אף הם מהבניין. האם נתניהו החליט להמר על בחירות, או שכשלו כוחותיו להחזיק קואליציה שמאגפת אותו מימין משני צדדיו כשהוא נתון לגחמותיה הימניים משיחיים, את זה נדע ככל הנראה לאחר יום העצמאות.  מחוץ בניין הליכוד, עמדה קבוצת ביביסטים לבושי שחור שהתגרתה בהנפת אצבע משולשת ותנועות גנאי בקהל מפגיני המחאה כנגד ההפיכה המשטרית שהיגיע אל המקום לאחר שנודע כי נתניהו מצוי במצודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן