Skip to content

איכות השלטון ליועצת המשפטית לממשלה: לפתוח בחקירת משטרה כנגד מארגני הפגנת הימין

בעקבות צילומים בהם נצפו מפגינים דורכים ברגליהם על צילומי שופט העליון בדימוס אהרון ברק ושל היועצת המשפטית גלי בהרב מיארה, דורשת התנועה לפתוח בחקירה ולהגביר עליהם את האבטחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות תמונות מהפגנת הימין שנערכה  אמש בירושלים, בהן נצפו מפגינים דורכים על תמונות נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות והשופט בדימוס אהרון ברק, בכניסה להפגנה, פנתה הבוקר (שישי) התנועה לאיכות השלטון אל היועצת המשפטית, גלי בהרב מיארה בדריש לפתוח בחקירת משטרה כנגד מארגני ההפגנה בחשד להסתה לאלימות ולהמרדה. בנוסף דורשת התנועה להגביר לאלתר את האבטחה על היועצת המשפטית לממשלה, על נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ובמיוחד על נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אהרון ברק, אשר מול ביתו נערכות בשבועות האחרונים הפגנות אלימות.

היועצת המשפטית לממשלה – גלי בהרב מיארה (צילום: לע"מ)

קראו את הבקשה לפתיחה בחקירה פלילית כנגד מארגני ונואמי הנאומ_230428_121205

התנועה טוענת כי במהלך ההפגנה מפגינים תועדו צועדים על כרזות ענק שעליהן תמונות של שופטי בית המשפט העליון והיועצת המשפטית לממשלה, ונשמעו נגדם אמירות חמורות במסגרת נאומים של חברי כנסת ונבחרי ציבור בכירים. התנועה לאיכות השלטון מציינת במכתבה כי שר המשפטים, יריב לוין "התיר אתמול בערב את דמם של סמלי השלטון הבכירים ביותר בישראל, בנאום משתלח ופרוע שכמותו מעולם לא נשמע על-ידי שר בישראל – וודאי שלא השר האמון על מערכת המשפט" על כן מבקשת התנועה מהיועצת המשפטית לממשלה להורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד מארגני ההפגנה. בנוסף,  התנועה מבקשת גם להגביר את האבטחה על היועצת המשפטית לממשלה, על נשיאת בית המשפט העליון חיות, ובמיוחד על נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אהרון ברק, אשר מול ביתו נערכו הפגנות אלימות. עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "כאילו לא למדנו דבר מרצח רבין, שוב מנשבות רוחות רעות ברחובות ירושלים וגורמי שוליים שלבושתנו אוחזים היום בהגה השלטון, מסיתים נגד סמלי השלטון. אנחנו כבר יודעים לאן ההסתה שנתניהו מוביל יכולה להגיע, ומקווים שהפעם נדע לעצור את זה בזמן. אנחנו קוראים ליועצת המשפטית לממשלה לחקור את המסיתים, ולנתניהו לפעול לעצירת ההסתה של שלוחיו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן