Skip to content

רבבות מפגינים כנגד ההפיכה המשטרית ברחבי הארץ

המארגנים הודיעו כי ביום חמישי הקרוב יתקיים יום השוויון הלאומי, "כי אין דמוקרטיה בלי שוויון", הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ: "אתם שניצבים כאן 17 שבועות, אתם התקווה שלנו לביטחון. תקווה שהדמוקרטיה תנצח"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רבבות מפגינים הערב (שבת) בקלפן בתל אביב. קודם לכן התקיימו עשרות הפגנות ברחבי המדינה. כמאתיים אלף איש הפגינו נכון לשעה 20:45 בקפלן בתל אביב. על פי אגוי המחאה הפגינו סך הכל כארבע מאות ושלושים אלף איש במהלך השבת. עם תחילת ההפגנה בקפלן, המארגנים הודיעו כי ביום חמישי הקרוב יתקיים יום השוויון הלאומי, כי אין דמוקרטיה בלי שוויון. במסגרת היום, כך נמסר, תנועת המחאה תאבק למען השוויון, בשירות עבור המדינה ובתרומה הכלכלית ולמען כל אלו שנפגעים כלכלית ממהלכי הממשלה. "הימים בהם צד אחד משרת את המדינה וגם מממן את הישיבות – בזמן שהוא מנסה לייסד פה דיקטטורת הלכה – נגמרו", אמרו המארגנים והוסיפו כי "ביום השוויון הלאומי נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית – זה נגמר". יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שהשתתף בהפגנה בכפר סבא, שם הפגינו כ – 15 אלף בני אדם, תקף את שר המשפטים יריב לוין בנאום בהפגנה בכפר סבא. "הממשלה לא יכולה לנהל שיחות בבית הנשיא, ואז שלוין יעמוד בהפגנה ויכפיש את שופטי בג"ץ כאחרון ביריוני לה-פמיליה", אמר. "ביום חמישי הייתה הפגנה בירושלים – חידוש עולמי, ממשלה שמארגנת הפגנות נגד המדינה. אחד אחרי השני עלו שרים וחברי כנסת והסבירו שכולם אשמים – בג"ץ והתקשורת, האופוזיציה, השמאלנים, וכמובן המחאה. כולם אשמים, כולם בוגדים, את כולם הם שונאים".

קפלן תל אביב (צילום ממצלמת רחפן יאיר פלטי)


צילום רחפן: יאיר פלטי

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
מחאת המשפחות השכולות (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צילום: ציפי מנשה
שופט העליון דנצינגר (צילום: בן כהן)
צילום: דן בר דב

יו"ר לשכת עורכי הדין הזמני, עמית בכר, נאם בפתח ההפגנה ואמר: "במקום שבו דורכים על תמונות של שופטי בג"ץ – בקרוב גם ידרשו לתלות אותם. במקום שבו הביטוי 'דיקטטורת בג"ץ' הפך לשגור ויומיומי, בקרוב גם יעלו על בג"ץ עם פלוגות של טנקים. אנחנו כאן כדי להגן".
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נאם בהפגנה בנתניה, בה משתתפים אלפים, ואמר כי "אתם שניצבים כאן 17 שבועות, אתם התקווה שלנו לביטחון. תקווה שהדמוקרטיה תנצח. השבוע ציינו יום זיכרון לטובי בנינו שנפלו – אסור לנו ליפול לניסיונות הנאשם מרחוב עזה שמושך בחוטים, אסור שתיפגע הדמוקרטיה, אסור שייפגעו בחוקי הפרט". על פי סקר שנערך באולפן שישי של ערוץ 12 בו נשאל הציבור אם לדעתם הכנסת צריכה לקדם או להקפיא את הרפורמה המשפטית. 56% סבורים שישי להקפיא אותה, ואילו 36% שיש לקדמה. בקרב מצביעי הליכוד 62% סבורים שיש לקדם אותה, ו-29% חושבים שצריך להקפיא.
מוקדם יותר, בסמוך  ל-20:30 בשעות האחרונות פעלו כוחות משטרה ממרחב מנשה לפינוי צומת כרכור, זאת לאחר שמפגינים חסמו לסירוגין את הצומת והתבקשו מספר פעמים ע"י קצין משטרה לפנות את המקום למען שמירה על ביטחונם של מפגינים ומשתמשי הדרך.  בתוך כך, המשטרה עצרה במהלך ההפגנה 2 מפגינים בשנות ה-50 לחייהם שחסמו את הצומת, סרבו להיענות לבקשת השוטרים ולטענת המשטרה אחד מהם אף תקף שוטר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן