Skip to content

חוגגים שבועות בפסטיבל המוזיקה עין כרם

שלושה ימים של מוזיקה בהשתתפות מוזיקאים בינלאומיים במנזר יוחנן בהרים עין כרם. מוזיקה קלאסית, מקהלות, ג'אז ושירת נזירים מנהל מוזיקלי ומנצח: חן צימבליסטה. 25-27 מאי 2023.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת מפעל המוזיקה צימבליסטה חוזרת להציג בחג השבועות את פסטיבל המוזיקה השלישי בעין כרם. שלושה ימים של מוזיקה קלאסית בהשתתפות מוזיקאים מן התזמורות המובילות בארץ.

הפסטיבל יפתח ביום חמישי (25.5) עם הקונצרט "צריך לצלצל פעמיים" – עיבודים ייחודיים של המשוררים נתן אלתרמן ומשה וילנסקי לצד יצירות קלאסיות מאת באך, ויואלדי ויוסופוב בביצוע אנסמבל מפעל המוזיקה ובבכורה בינלאומית ליצירה 'התקרבות' לוויולה ולתזמורת מאת המלחינה היבא סדרן. בהמשך יתקיים מופע ייחודי  "צלילים במנזר" חווית האזנה לילית עם אמן הסאונד תאי רונה והפסנתרן יחזקאל רז. ההופעה תתקיים בחלל התפילה המקורי של המנזר. (מספר מקומות מוגבל)

אנסמבל מפעל המוסיקה. צילום: שלי באהרון .

ביום שישי (26.5)בבוקר נפתח עם קונצרט לכל המשפחה ״בוקר משפחתי בבוסתן״ את הקונצרט ינחה ויוביל נגן כלי ההקשה והמנצח – חן צימבליסטה. במופע יועלו  יצירות מאת: צ'ייקובסקי מפצח האגוזים, גרוניך GO,  באך ועוד.

אנסמבל מפעל המוסיקה ב]סטיבל עין כרם. צילום: שלי באהרון

בהמשך היום יתקיים הקונצרט הייחודי  "שירת הנזירים "-שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס  קונצרט יחודי בו יארח פסטיבל המוזיקה עין כרם את אנסמבל הזמרים 'מגניפיקט'  בחלל התפילה ההיסטורי של הכנסיה. לאחר מכן מוזמן הקהל ל"ג'אז בשקיעה" – מופע פתוח לקהל הרחב בחצר של האב סברינו בכנסיית יוחנן בהרים. בחצר תתקיים מכירת יין וכיבוד קל.

פסטיבל המוסיקה בעין כרם. צילום: ינעם צימבליסטה

 את הערב השני של הפסטיבל נחתום עם שירת המקהלות – ״אדיאמוס״- בביצוע רב משתתפים בו 70 נגנים על הבמה ביניהם, מקהלת מורן, מקהלת פרדיאוס, תזמורת מפעל המוזקה ונקשנים  לביצוע היצירה  האייקונית אדיאמוס מאת ג׳נקינס.
את יום שבת בבוקר (27.5 ) נפתח עם יצירות מופת קלאסיות מאת שוברט, דבוז'אק, צ'ייקובסקי לצד לויטיס וגרוניך ובביצוע הרכב הקאמרי של מורי מפעל המוסיקה.

הפסטיבל יחתם  עם ״שירת הנזירים בבוסתן״ מופע בוקר קסום וחוויתי בו תינתן הצצה לעולמם של הנזירים הפרנסיסקנים במופע ייחודי של אנסמבל מגניפיקט. האנסמבל יבצע את שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס.

 טעמים , אירוח כפרי, טיולים וחוויות בכפר הציורי

לאורך הפסטיבל, יפתחו באתר הקונצרטים דוכני מכירה של יין, כיבוד ושתיה קלה, שיפעלו להנאת המבקרים.

 במהלך ימי הפסטיבל יוכלו המבקרים להנות מאטרקציות בכפר, חבילות לינה וטיולים דרך חברת אגדת עין כרם. פרטים בטלפון 02-6418682; ובאתר  www.ekl.co.il

גם  הבית העתיק בעין כרם ובוטיק הריבות "שושנת עין כרם" הפועל בתחומו יהיו פתוחים למבקרים. חווית ביקור בבית אותנטי ובו ארכיאולוגיה מרגשת, אדריכלות מופתית ותצפית מרהיבה מגגות הבית. ניתן לשבת בגינות הבית לקפה/עוגיות/ריבות מתוצרת בוטיק הריבות ובו כ 100 טעמי ריבות וליקרים. הביקור בבית בתשלום סמלי.  לברור שעות פתיחה : 050-2452800 . כתובת: דרך האחיות 14 עין כרם.

 אודות פסטיבל המוזיקה עין כרם 

את הפסטיבל ייסד ומנהל מוזיקלית המנצח ואמן כלי ההקשה חן צימבליסטה כאשר הדגש המוזיקלי של הפסטיבל הינו מוזיקה קלאסית עם נגיעות במוזיקת ג'אז ומוזיקת עולם. הפסטיבל נוסד ומתקיים ע"י עמותת מפעל המוזיקה אשר דוגלת בעשיה מוזיקלית ברב תרבותיות. אורחים שותפים: עמותת קוסטודיה די טרה סנטה ומכון מגניפיקט למוזיקה.

עמותת מפעל המוזיקה צימבליסטה מקיימת פעילויות מוסיקליות וחינוכיות של פסטיבלים, קונצרטים, *הפסטיבל אינו למטרות רווח וכל ההכנסות מוקדשות לפעילות העמותה.

סדנאות וכיתות אמן. העמותה מפגישה בין מוסיקאים מובילים לנוער מוסיקלי מצטיין בדגש על דו קיום ורב תרבותיות.

תוכנית הפסטיבל

יום חמישי 25.5

20:30- "צריך לצלצל פעמיים"

שירים מאת המשוררים העבריים נתן אלתרמן ומשה וילנסקי בעיבוד יחודי לפסטיבל ובליווי התזמורת של מפעל המוזיקה. לצד יצירות מופת קלאסיות מאת המלחינים באך, ויואלדי ויוסופוב. 'בכל זאת יש בה משהו' 'ונצואלה' – שירה: ציפי זרנקין , פסנתר ועיבודים: עידן סוכובולסקי .

21:30 -"צלילים במנזר"

חווית האזנה לילית עם אמן הסאונד תאי רונה. פסנתר -יחזקאל רז.

יום שישי 26.5

10:00- ״בוקר משפחתי בבוסתן״
חן צימבליסטה ואנסמבל מפעל המוזיקה בקונצרט  בוקר חגיגי לכל המשפחה. בתוכנית: מפצח האגוזים מאת צ׳ייקובסקי, יצירות מאת באך/ צ׳ייקובסקי / גרוניך/ יוסופוב. ביצוע מורי ותלמידי העמותה. חן צימבליסטה סולן ומנחה.

 18:00- ״שירת הנזירים בכנסייה״.

בחלל המדהים והמסתורי של מנזר ״יוחנן בהרים״ תינתן הצצה לעולמם של הנזירים הפרנסיסקנים במופע ייחודי של אנסמבל מגניפיקט. האנסמבל יבצע את שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס. מספר המקומות מוגבל!

 19:00- "ג'אז בשקיעה"

מופע פתוח לקהל הרחב בחצר של האב סברינו בכנסיית יוחנן בהרים.
בחצר תתקיים מכירת יין וכיבוד קל.

20:30  – שירת המקהלות – ״אדיאמוס״

ביצוע רב משתתפים של היצירה  האייקונית אדיאמוס מאת ג׳נקינס. תזמורת מפעל המוזיקה, נקשנים, מקהלת מורן ומקהלת אלפירדאוס, במופע חד פעמי בו ייקחו חלק 70 נגנים בחצר המרכזית של מנזר ״יונתן בהרים״! בתוכנית אדיאמוס מאת קארל ג׳נקינס, סוויטת הולברג מאת המלחין הנורווגי גריג.

 21:30 – ״סאווארינו ג'אז״

מוזיקה ויין בחצר של  סווארינו במנזר ״יוחנן בהרים״  (הכניסה חופשית!). הצטרפו אלינו לכוס יין לג'אם סשן עם מיטב אמני הפסטיבל.

שבת 27.5

10:00- קלאסי קאמרי

יצירות מופת קלאסיות מאת שוברט, דבוז'אק, צ'ייקובסקי לצד לויטיס וגרוניך ובביצוע הרכב הקאמרי של מורי מפעל המוסיקה.

 11:00 ״שירת הנזירים בבוסתן״.

מופע בוקר קסום וחוויתי בו תינתן הצצה לעולמם של הנזירים הפרנסיסקנים במופע ייחודי של אנסמבל מגניפיקט. האנסמבל יבצע את שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס. מספר המקומות מוגבל!

2 Comments

  1. Tirtsa Cochav
    22 במאי 2023 @ 9:02

    Thunk you

  2. Tirtsa Cochav
    22 במאי 2023 @ 9:01

    Think yoe

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן