Skip to content

"הוגה שביתות הרעב" בכיר בג'יהאד האסלאמי ח'דר עדנאן מת בתא המעצר, 3 רקטות ופצצת מרגמה נורו בתגובה מהרצועה לישראל

העציר מת לאחר ששבת רעב 86 יום במחאה על מעצרו לטענת השב"ס הוא סירב לבצע בדיקות רפואיות ולקבל טיפול רפואי. הג'יהאד האסלאמי והחמאס מאיימים בנקמה. בעזה הוכרזה שביתת מסחר ליום אחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש רקטות נורו הבוקר מעזה לעבר ישראל, ומאוחר יותר נורתה פצצת לעבר ישראל מרגמה לאחר שאחד מבכירי הג'יהאד האסלאמי בשטחים הכבושים, שיח' ח׳דר עדנאן, מת היום (שלישי) בבית הכלא בתא המעצר ניצן שבצפון. עדנאן שנודע גם כ"הוגה שביתות הרעב בכלא", נמצא לפנות בוקר ללא הכרה בתאו לאחר ששבת רעב 86 ימים.
עדנאן, בן 45 מעראבה שליד ג'נין, נעצר על ידי כוחות הביטחון בפעם ה-13 בחייו ב-5 בפברואר, ונכלא בפעם העשירית בשב"ס. הוא פתח בשביתת רעב זמן קצר לאחר מכן, והייתה זו הפעם החמישית בסך הכול שבה שבת רעב אחרי שנעצר על ידי ישראל. מעצרו האחרון בוצע בחשד לחברות בארגון טרור, תמיכה בטרור והסתה, ולפי שירות בתי הסוהר "סירב לבצע בדיקות רפואיות או לקבל טיפול רפואי".

ח'דר עדנאן ( צילום מהרשתות הערביות)

על פי שירות בתי הסהר "עצור ביטחוני עד תום הליכים, אשר הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות טרור ושובת רעב מיום 5.2.23, מת הבוקר, 2.5.23.", עוד נמסר משירות בתי הסהר כי "העצור אשר סירב לבצע בדיקות רפואיות ולקבל טיפול רפואי, נמצא לפנות בוקר בתאו ללא הכרה. בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים 'אסף הרופא' שם נקבע מותו", וכי: "העצור, יליד 1978, נשוי + 3, תושב ג'נין, משויך לגאפ, עצור בחשד לחברות בארגון טרור, תמיכה בטרור והסתה. נקלט בשב"ס ביום 5.2.23, זוהי כניסתו ה-10 לשב"ס". לאחר מכך עדכן צה"ל כי שוגרו רקטות מהרצועה לעבר ישראל שהתפוצצו בשטחים פתוחים. בתוך כך אירע פיגוע ירי לעבר מכונית בשומרון וגבר בן 39 נפצע קל משברי זכוכית.
ח״כ איימן עודה, יו״ר חד״ש-תע״ל, הגיב למותו של עדנאן בראיון לרדיו נאס ואמר: "בשורה קשה ומצערת הבוקר על פטירתו של האסיר ח׳דר עדנאן, ואין ספק שמדובר במדיניות מתוכננת של מדינת ישראל שנושאת באחריות על מותו. שביתות הרעב והמאבק נגד הכיבוש".  עורך דינו של עדנאן, ג'מיל אל-חטיב, האשים את ישראל ברשלנות רפואית. "אחרי 36 ימים של מעצר, דרשנו שהוא יועבר לבית חולים אזרחי כדי שניתן יהיה לעקוב אחריו בצורה ראויה. למרבה הצער, הדרישה שלנו נתקלה בעקשנות ובסרבנות מצד רשויות הכלא הישראליות", אמר עורך הדין בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס.


שביתה בעזה על מותן
לאחר שיגור הרקטות הבוקר, איים הג'יהאד האסלאמי בנקמה על מותו של עדנאן. "כל האופציות פתוחות בפני ההתנגדות לתגובה על פשע הרצח", אמר דובר ארגון הטרור. בארגון הודיעו גם על שביתה כללית בגדה ובעזה: "השייח והמפקד עדנאן מת מפשע שהאחריות עליו מוטלת על כתפי הכיבוש שעצר אותו והתעלם מהסבל שלו, ופעל נגדו בפשעים מכוערים, והוא ישלם את המחיר על הפשע הזה", אמרו בג'יהאד. "עדנאן היה מאלה שסללו את הדרך עבור כל מי שתמך בחירות בפלסטין והעולם כולו". בהמשך דיווחו הפלסטינים כי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה העלתה כוננות, אבל ארגון הטרור לא אישר זאת רשמית.  גם ארגון החמאס איים בתגובה, ודובר ארגון הטרור חאזם קאסם תיאר הבוקר את מותו של עדנאן כ"הוצאה להורג בדם קר על ידי שב"ס". לדבריו, "העם הפלסטיני לא יוכל לעבור על הפשע הזה בשקט ויגיב לכך בהתאם. דרך המהפכה וההתנגדות תסלים". הוא גם תקף את התנהלות הארגונים הבינלאומיים וטען שהם "עומדים מנגד ולא תומכים באסירים הפלסטיניים – ובכך מעודדים את הכיבוש להמשיך בפשעיו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן