Skip to content

"שומרי הגלקסיה: חלק 3": הסרט המסיים את הסדרה הוא ניצחון

ביקורת סרט: "שומרי הגלקסיה: חלק 3" מערבב את הפעולה המטורללת והרגילה של ג'יימס גאן עם הומור קורע מצחוק וסיפור מבוסס רגשית, כך שנוצר משהו מיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

.

לאחר שהשיק את הצד הקוסמי של היקום הקולנועי של מארוול, יוצר הסרטים ג'יימס גאן חוזר לסדרת הסרטים כדי לסיים את הטרילוגיה שלו אודות גיבורי העל בחלל בסרט "שומרי הגלקסיה: חלק 3". לדאבוננו, הייתה תקופה שבה נראה שגאן לא יהיה הבמאי שייתן לצוות 'שומרי הגלקסיה' את הסיומת שלהם, כיוון שיוצר הסרט פוטר מהפרויקט ב-2018. עם זאת, הוא התקבל לעבודה מחדש על ידי דיסני והצליח להשלים את התסריט שהתחיל עוד ב-2014. "שומרי הגלקסיה: חלק 3" מערבב את הפעולה המטורללת והרגילה של ג'יימס גאן עם הומור קורע מצחוק וסיפור מבוסס רגשית, כך שנוצר משהו מיוחד.

מקור: יח"צ

ב-"שומרי הגלקסיה: חלק 3", עברו של רוקט ראקון (בראדלי קופר) חוזר אליו, והוא ניצוד על ידי ההיי אבלושיונרי – (צ'וקוודי איווג'י) – אל עתידי שיצר את רוקט. כאשר רוקט נפצע, זה תלוי בחברים הקרובים שלו: סטאר-לורד (כריס פראט), נבולה (קארן גילאן), דרקס המשמיד (דייב באוטיסטה), גרוט (וין דיזל) ומנטיס (פום קלמנטיף) – להציל אותו. הם יזדקקו לעזרתה של גאמורה (זואי סלדנה) – שעשתה חיים חדשים עם כנופיית הרוואג'רס, כיוון שאדם וורלוק (וויל פולטר) הקשה על המשימה שלהם. בזמן ש'שומרי הגלקסיה' דוהרים להציל את רוקט ולנטרל את ההיי אבלושיונרי, נותר לראות אם כולם יצליחו לצאת בלי פגע.

(L-R): Karen Gillan as Nebula, Chris Pratt as Peter Quill/Star-Lord, and Dave Bautista as Drax in Marvel Studios' Guardians of the Galaxy Vol. 3. Photo by Jessica Miglio. © 2023 MARVEL.

מאז הסרט הראשון של "שומרי הגלקסיה", טביעות האצבע של גאן היו בכל הסרטים הללו. ביקום של מארוול, שהתמודד עם ביקורת עד כמה הסרטים שלו יכולים להיראות דומים או באיזו תדירות הם ממחזרים את אותה עלילת סיפור בריאה בסיסי, סרטי "שומרי הגלקסיה" תמיד הרגישו כמו משב רוח רענן. זה משהו שהיקום של מארוול זקוק לו מאוד ברגע הספציפי הזה, וגאן מצליח לספק בדיוק את זה. הסרט מגיע לאיזון הנכון – הוא עובד בצורה מושלמת הן בסדרת "שומרי הגלקסיה" והן ביקום מארוול הכולל. הסרט השלישי אפל בהרבה מהפרקים הקודמים, אבל מאזן את הטרגדיה שלו עם הכיף הטבעי של גאן ומבלי להגזים. התוצאה היא סיומת מנצחת, לא רק עבור 'שומרי הגלקסיה' עצמם, אלא עבור הניסיון של גאן באולפני מארוול.

Rocket (voiced by Bradley Cooper) in Marvel Studios' Guardians of the Galaxy Vol. 3. Photo courtesy of Marvel Studios. © 2023 MARVEL.

עבור השחקנים, "שומרי הגלקסיה: חלק 3", מסמן את סיום התקופה שלהם ביקום של מארוול, כמו גם עבור גאן, והם אלו שגורמים לכך שהסיפור של התסריטאי-במאי יובא לחיים עם כמה שיותר רגש. גם קופר וגם גאן (שמדבב את רוקט הצעיר), הם בולטים, בעיקר בגלל שהם מקבלים כמה מהסצנות המהדהדות רגשית לעבוד איתן. פראט בתור המנהיג לכאורה של הסדרה הוא טוב, כשהקסם המיוחד שלו מושפע מהתסריט של גאן. השחקנים האחרים – גילאן, באוטיסטה, קלמנטיף, סלדנה ודיזל – חזקים גם הם בפני עצמם, ופולטר מציג הופעה מקסימה להפליא בתור וורלוק, אם כי אין ספק שהדמות זוכה לחסר בסרט שמודאג יותר מהדמויות העיקריות שלו. איווג'י הוא גם החזק מבין נבלי סרטי "שומרי הגלקסיה", כשהוא מציג הופעה רב-גונית בתור ההיי אבלושונרי. צוות השחקנים והדינמיקה שלהם יחד הוא מה שהופך את הסרטים האלה למהנים כל כך לצפייה, והם לא מאכזבים בטרילוגיה.

Zoe Saldana as Gamora in Marvel Studios' Guardians of the Galaxy Vol. 3. Photo by Jessica Miglio. © 2023 MARVEL.

מעבר לסיפור ולמשחק, "שומרי הגלקסיה: חלק 3" הוא הישג גדול המציג כיצד הסרטים של גאן התפתחו והתבגרו מאז הסרט הראשון בסדרה לפני כמעט עשור. זה בא לידי ביטוי בהיבטים רבים של הסרט, מהאופן שבו דראקס התפתח מדמות שפוגעת בדמויות הנשיות (כינה את גמורה 'זונה' בסרט הראשון ולגלג על הדמויות הנשיות בסרט השני), וכלה ביישום המוזיקלי בסרט השלישי. מוזיקה תמיד הייתה חלק גדול בסדרה, אבל היא שזורה בצורה הרבה יותר חלקה בסרט האחרון ויש לה משקל רב יותר, מה שקובע את הטון של כל סצנה בצורה פנומנלית. הסרט גם יותר מעניין מבחינה ויזואלית, כשגאן מתנסה באופן שבו מצולמים סצנות, ומשחק איתן בצורה ממש כיפית. מרגש לראות כמה רחוק הגיע יוצר הסרט, ומסקרן לאן הוא הולך הלאה.

בסופו של דבר, "שומרי הגלקסיה: חלק 3" הוא הסרט המוזר, הקודר והרגשי ביותר בסדרת מארוול של גאן, אבל הוא גם החזק ביותר. ככזה, זהו סרט חובה עבור אלה שעוקבים אחר התפתחות הדמויות הללו בעשור האחרון, כמו גם עבור מעריצי מארוול מזדמנים. זה אולי לא הסרט שמצפים לו, אבל זהו סיום מספק במידה רבה עבור צוות 'שומרי הגלקסיה' – גם אם ביקום מארוול אין נקודת קצה אמיתית באופק, אין תחושה של סופיות אמיתית. ובכל זאת, זהו שובר קופות שמתאים באופן מושלם לתקופתו, ומציע ניצחון נחוץ עבור מארוול. "שומרי הגלקסיה: חלק 3" הוא הסוף המושלם לטרילוגייה של גאן ועדיין משאיר את הדלת פתוחה לעוד המשך.

"שומרי הגלקסיה: חלק 3" | "Guardians of the Galaxy: Volume 3" – עכשיו בבתי הקולנוע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן