Skip to content

ההפגנות כנגד ההפיכה המשטרית – שבוע 18 ברציפות

מארגני המחאה: השר לכישלון לאומי איתמר בן גביר הבטיח משילות, ובמקום זה אזרחים ישראלים נרצחים כמו זבובים וחיי ילדים ערבים הפקר". ציפי לבני: "במדינת העם היהודי לא קובע בד״ץ אלא בג״ץ"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמאתיים אלף בני אדם השתתפו הערב (שבת)  כנגד המהפכה המשפטית בהפגנות רציפות המתקיימות זו השבת ה-18 ברחבי הארץ. הפעם התמקדו עיקרי המחאה בסבב השיחות בבית הנשיא שצפוי להתחדש בשבוע הבא ולעסוק בשורש המחלוקות, ההפיכה המשטרית. המפגינים אף הפגינו כנגד אוזלת היד שמגלה המשטרה כנגד גל הרציחות במגזר הערבי. שרת החוץ והמשפטים לשעבר ציפי לבני נאמה בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב, בנתניה נאם יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ.

צילום: אמיר גולדשטיין
צילום: בן כהן
משה רודמן יזם הייטק (צילום: בן כהן)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
ציפי לבני (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

קודם לכן השתתפו מאות מפגינים בצעדת מחאה נגד אוזלת היד של רשויות החוק אל מול האלימות הרצחנית בחברה הערבית. המפגינים נשאו תמונות של קורבנות רצח ותמונות של השר איתמר בן גביר עם הכיתוב: "השר לכישלון לאומי". ממארגני המחאה נמסר מהמארגנים נמסר: ״כשכתבנו את השלטים להפגנה מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה היה 69. בינתיים הוא עלה ל-70. בתקופה המקבילה בשנה שעברה הוא עמד על 27, מספר גבוה כשלעצמו, אבל תוך שנה, תוך ממשלת החורבן, הוא כמעט שילש את עצמו. הבטחת הבחירות של הממשלה הזאת לא הייתה דיקטטורה ולא הפיכה משטרית. השר לכישלון לאומי איתמר בן גביר הבטיח משילות, ובמקום זה אזרחים ישראלים נרצחים כמו זבובים וחיי ילדים ערבים הפקר. ובמה מתעסקת הממשלה הכושלת ביותר בתולדות מדינת ישראל? בלדרוש לעצמה עוד כוח, עוד סמכויות, עוד שליטה – שתחת ידיה הביטחון והכלכלה קורסים".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

שרת המשפטים וחברת הכנסת לשעבר, ציפי לבני, נאמה בקפלן ואמרה כי " 18 שבועות שאנחנו נלחמים על נשמתה וליבה של ישראל, ח״י שבועות שבהן עם ישראל חי ונלחם  על הזהות והערכים שנכתבו בדיוק לפני שבעים וחמש שנה  ונחתמו על ידי הנהגה שהייתה אז מפולגת לא פחות מהיום, בן גוריון בגין וגם מנהיגי הציונות הדתית ורבנים חרדים ראו את האיומים מבחוץ  הבינו שגם ואולי דווקא כשיש איום מבחוץ, צריך לתת לעם חזון משותף  וחתמו על מגילת העצמאות. שקובעת: שישראל היא מדינת העם היהודי לא מדינה דתית לא מדינת הלכה, מדינת העם היהודי כולו, ובמדינת העם היהודי לא קובע בד״ץ אלא בג״ץ, הסכימו שבמדינת העם היהודי יהיה שיווין זכויות גמור ללא הבדלי דת גזע ומין, שייון לערבים וליהודים, לנשים וללהט"בים למזרחים ואשכנזים, לחילונים ומסורתיים וחרדים והתחייבו לחופש דת מצפון לשון חינוך ותרבות , עם חופשי בארצו."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן