Skip to content

שבוע 19 ברציפות – הפגנות מחאה כנגד השינוי המשטרי

מובילי המחאה החליטו לצמצם את מספרי המפגינים בשל המצב הביטחוני. "אנו שומעים את הקולות השונים מרחבי הארץ - של חברינו וחברותינו מהעוטף, שסופגים את הטילים - לכל אלה אנו יכולים להבטיח: נעשה כל דבר אפשרי על מנת שישראל תישאר דמוקרטיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות הלחימה בדרום, החליטו מובילי המחאה כנגד ההפיכה המשטרית, להפגין הערב (מוצ"ש) בתל אביב.  מאות משתתפים כעת בתל אביב במחאה נגד ההפיכה המשטרית, וצועדים מרחבת הבימה לעבר צומת קפלן. "לא נסכים שברגעים הקשים, כשהתותחים רועמים, ידרשו מאיתנו להתיישר ולגבות את הממשלה", אמר אלון לי-גרין, ממנהלי תנועת "עומדים ביחד".

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

ממובילי ההתנגדות לדיקטטורה נמסר: "ההחלטה שלקחנו לגבי ההפגנה ברח׳ קפלן בת״א הייתה לא פשוטה עבורנו, ונתקבלה מתוך מחויבות אדירה לשמירה על שלומם וביטחונם של המפגינים.
רק בזכות מאות האלפים שיצאו לרחובות, לישראל יש עדיין שר ביטחון, ורק בזכותם ישראל עדיין דמוקרטיה. אך קיום הפגנה הערב בקפלן, עם מעל ל-100,000 משתתפים, כרוכה בסיכון חיים. לכן הבחירה הייתה ברורה וחדה. יש לציין שרק אמש, דו״צ עדכן שצפוי ירי ארוך טווח, שעלול להביא למוות מיותר. זהו סיכון שאסור לנו לקחת.
קיימנו מספר רב של שיחות עם אנשי פיקוד העורף, ולאחר בחינה מדוקדקת של הנתונים שהוצגו, קיבלנו החלטה קשה – אך נדרשת. אנו שומעים את הקולות השונים מרחבי הארץ – של חברינו וחברותינו מהעוטף, של אחינו ואחיותינו שסופגים את הטילים, גם את של אלה שרוצים להפגין הערב בכל מחיר. לכל אלה אנו יכולים להבטיח רק דבר אחד: נעשה כל דבר אפשרי על מנת שישראל תישאר דמוקרטיה".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

משטרת ישראל חסמה בשל המחאה בקריית הממשלה את רחוב קפלן מרחוב לאונרדו דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים. ואת צומת קפלן ודרך מנחם בגין לצפון ולדרום כשאת התנועה כיוונו במשטרה לשיקועים.
כאמור בשל ההסלמה בדרון בוטלו ההפגנות ביישובי עוטף עזה, אשדוד, אשקלון, באר שבע וקריית גת. כמו כן, בוטלו ההפגנות בנתניה, בהרצליה ובבת ים. בצפון הארץ התקיימו ההפגנות כסדרן למעט שינויים קלים, והקבוצות האזוריות המובילות אותן הזמינו את תושבי הדרום והמרכז להצטרף אליהן.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן