הלו כבוד שר החינוך, מסתבר שהחינוך תחת ידייך זה לא הצד המחודד של העיפרון. ממש לא, ולכן אני מבקש שתתייחס למחקר הבנת השפה העברית שנערך בקרב 5 אלפי בני נוער בישראל, על פי תוצאות מבחן הקריאה הבינלאומי פירלס, שנועד בין היתר לבחון את השפעת סגרי הקורונה על מערכות החינוך בעולם, ישראל מדורגת אחרונה ב-OECD לצד טורקיה, ובכך היא נסוגה ישראל להישגים הדלים של תחילת שנות ה-2000 ■ אגב, התוצאות אינן כוללות את החינוך החרדי, שמסרב להשתתף במבחנים. כי הם יודעים למה. לימודי ליבה לחרדים? טפווו. הרבה כסף לכיס, כן.
בנוסף, עיון בהישגי בתי הספר בישראל אכן מצביע על מקום לדאגה: 33% מתלמידי ישראל (לא כולל חרדים, מכיוון שהם מסרבים להשתתף במבחנים) נכשלו במבחן בקריאה, לעומת 25% במבחן הקודם שנערך ב-2016; ושיעור התלמידים המצטיינים ירד מ-17% ל-10%. על פי התוצאות, תלמידי ישראל מתקשים במיוחד בקריאה וניתוח של טקסטים מיידעים ובהסקת מסקנות.
והנה השאלה – כבוד שר החינוך, מה זה אומר על המשרד שלך? ועליך כשר החינוך?
אשמח לתשובתך, או שתעשה לי תרגיל ביבי ותאשים את כולם, כולל להגיד לנו שאלו פני הדור ההולך ופוחת?
ממתין לתשובתך… (שמן הסתם לא תגיע)