Skip to content

שבוע 20 להפגנות המחאה

רבבות הפגינו הערב במחאה כנגד תקציב הממשלה והרפורמה המשפטית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

135 אלף בני אדם הפגינו הערב (מוצאי שבת), בפעם ה-20 ברחוב קפלן בתל אביב. כשבשאר המודים ברחבי המדינה הפגינו עוד כ- 150 אלף איש. מאות בני אדם הפגינו נגד ההפיכה המשטרית בצומת נהריה, בצומת המשטרה בחדרה ובצומת זכרון יעקב. מוקדם יותר הפגינו מאות גם בצומת כרמיאל. באור עקיבא הפגינו כ-150 איש נגד ההפיכה, ומולם מחו בודדים תומכי ההפיכה שנשאו שלטים "אור עקיבא – זו לא הכתובת", "כאן זה לא הבימה" ו-"אנרכיסטים הביתה – העם בחר רפורמה משפטית".

חיפה (צילום: עמרי רוזנברג)
חיפה (צילום: בן כהן)
לימור לבנת (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן

שקמה ברסלר מובילת המחאות נאמה ואמרה: "הלינץ 'שהיא עוברת על ידי מכונת הרעל צריך להדיר שינה מעינינו. בביטוי שהיא השתמשה, וחריפים ממנו, השתמשו נתניהו וחבריו. ובניגוד אליהם – היא התנצלה. כשאת מגיעה לשימוע את יכולה להגיד שאנחנו מאחורייך"
ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בעצרת המחאה בהרצליה כי "בחודש הבא הכנסת צריכה לבחור את נציגיה לוועדה לבחירת שופטים, כולל נציג האופוזיציה. יש לכנס מייד את הוועדה ולהתחיל לעבוד לפי הכללים שהיו נהוגים כל השנים. בלי זה, כל ההידברות היא הונאה, ואנחנו לא ניתן יד להונאה".

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

השרה לשעבר לימור לבנת נאמה בפני כ-15 אלף המפגינים בצומת חורב בחיפה. "כמעט חמישה חודשים חלפו מאז הוקמה הממשלה שהבטיחה לטפל ביוקר המחייה ובביטחון, ולהביא שקט ומשילות, ומאז אין דקה אחת של שקט. כל רגע נרצחים פה אנשים ונשים והמחירים עולים ועולים והחיים של כולנו יורדים ויורדים", אמרה לבנת. "ההפיכה המשטרית לא ירדה מהשולחן. נתניהו עומד להביא בשבוע הבא לאישור הכנסת תקציב עם הסכמים קואליציוניים מגזריים עם סכומים חסרי תקדים. ראש הממשלה חושב שהם יקנו לו שקט מהסיעות החרדיות והחרד"ליות ומי ייהנה מכל הטוב הזה? עוד ועוד ישיבות, ועוד רבנים ועוד כספים למוסדות שלא מלמדים לימודי ליבה", הוסיפה לבנת.

הסופר ספי רכלבסקי (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
כיכר דיזנגוף (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

לבנת הוסיפה ואמרה: "עוד לא הובא התקציב ודורשים עוד חצי מיליארד שקל לעוד מוסדות שאינם מלמדים לימודי ליבה. אבל בואו לא נתבלבל, לא כל הכסף הזה מיועד לחרדים ולחרד"לים וזה לא עיקר העניין. לב העניין הוא ניסיון לבצע כאן הפיכה משטרית. זו הפיכה שנועדה לרסק את שומרי הסף, לסרס את בג"ץ, למנות יועצים משפטיים פרטיים לכל שר שיביא אותם מהבית. כל זה כדי שלא יהיו בלמים וחסמים נגד שחיתות שלטונית". לבנת קראה להמשיך להפגין: "הסכנה עדיין לא חלפה. אסור להיות שאננים".
זוהי דיקטטורה למתקדמים, גוזלים מהעובדים והמשרתים ומעבירים לתומכי הדיקטטורה, איזו דיקטטורה של מושחתים" נאם בתל אביב, הסופר ספי רכלבסקי, מחבר "חלומו של משיח". "אלא שהמשיחיים עשו טעות. בשיכרון כוח הם פעלו מוקדם מדי, זלזלו בחמור הדמוקרטי, חשבו שלא יתעורר. אך הרוב הדמוקרטי התעורר, ובכוחנו לתקן ול-נ-צ-ח. בזכות התעוררות החמורים קם קיר ברזל, הנאשם נתניהו הבין שאינו יכול לחוקק לבד כלום" אמר הסופר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן