Skip to content

שבעה פעילי מחאה נעצרו מול הכנסת כשהפגינו כנגד אישור תקציב המדינה

פעילי המחאה נעצרו לאחר שנחשדו בהטלת רימוני עשן והפרת סדר. המפגינים: "במקום לפתור את משבר הדיור, להשקיע בחינוך ובבריאות, ולהיאבק ביוקר המחיה ובאלימות הגואה, הממשלה בוזזת את כספי האזרחים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבעה מפגינים כנגד אישור תקציב הממשלה במליאת הכנסת כפי שהוגש למליאה, נעצרו הבוקר (שלישי) על ידי המשטרה בחשד להפרת סדר תוך שימוש באמצעי פירוטכניקה. מהמשטרה נמסר כי לפני זמן קצר, הוזעקו כוחות משטרה בסמוך למשכן הכנסת בעקבות הפרת סדר במקום, שבמהלכה עפ״י החשד מוחים השליכו שני רימוני עשן וחסמו את הכניסה לרחוב קפלן מכיוון רחוב רופין. שוטרים שהגיעו למקום עיכבו לחקירה 7 חשודים והשיבו את הסדר על כנו במקום.

צילום: חוקה מלמטה

על פי הפעילים הם התארגנו לקראת אישור תקציב הביזה בכנסת, אשר לאחריו תחזור הממשלה לקדם דיקטטורה, ולכן פעילי תנועת "חוקה מלמטה" חסמו בגופם את הכניסה למשכן. הפעילים פונו על ידי משמר הכנסת והמשטרה. מטכם הפעילים נמסר: "במקום לפתור את משבר הדיור, להשקיע בחינוך ובבריאות, ולהיאבק ביוקר המחיה ובאלימות הגואה, הממשלה בוזזת את כספי האזרחים. אנו קוראים לנשיא המדינה להתעשת ולפזר את הפייק מגעים שמתנהלים כעת ולדרוש את גניזת החקיקה. אם הנשיא מעוניין להציל את המדינה ולהוביל מהלך היסטורי בהסכמה רחבה, עליו לכנס אסיפת אזרחים שתורכב מנציגי כל הקהילות במדינה, אשר תפעל לריפוי הקרע בציבור ולניסוח חוזה חברתי חדש". "אנו מאמינים שהמשותף רב על המפלג בינינו. בשעה זו, כשאנו בשיאו של משבר לאומי, עלינו להוציא את הפוליטיקאים מהמשוואה, לתת מנדט לאזרחים לכתוב חוקה, ולהצעיד את המדינה אל עבר עתיד חדש", הוסיפו הפעילים.


ההפגנה (צילום: חוקה מלמטה)


רגעי המעצר (צילום: חוקה מלמטה)
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן כתב היום בחשבון הטוויטר: ״לפי פרסומים, ההסכם המסתמן בבית הנשיא הוא עוד תרגיל הונאה של נתניהו ושליחיו, המשך ״ההידברות״ של לפיד וגנץ מהווה מתן לגיטימציה לביזה שמתרחשת בימים אלו לקופה הציבורית, ולכתם השחור בהיסטוריה של מדינת ישראל ושל משרד האוצר. כפי שאמרתי לא פעם, לנתניהו תכנית סדורה למסמוס המחאה ולהעברת תקציב המדינה בשקט יחסי. לא במקרה נתניהו מנסה להגיע ל״הבנות״ שעות ספורות לפני ההצבעה על התקציב. ככה לא אמורה להתנהל אופוזיציה, אני קורא ללפיד ולגנץ להודיע עוד היום על הפסקת ״ההידברות״ בבית הנשיא, אל תתנו יד לביזה של הקופה הציבורית ומתן לגיטימציה לממשלה הכי נוראית שרק ידענו".
הערב מתכוננת הפגנת המונים מול הכנסת שתחל  ב 18:00בצעדה מגשר המיתרים בירושלים לכנסת  וב-19:00 , בזמן העברת התקציב, תתקיים עצרת מחאה במחאה מול הכנסת כנגד "העברת תקציב הביזה", לדברי המפגינים. "ממשלת הדיקטטורה מעבירה (מיליארדים) מכספי הציבור כשוחד למפלגות סקטוריאליות כדי שיתמכו בהפיכתו לדיקטטור", מסרו המארגנים, "זה עוד שלב בדרך לדיקטטורה בדיוק כמו שקרה בהונגריה ופולין, וכדי למנוע דיקטטורה צריך להילחם בכל שלב וכל קרב, בדרך לניצחון. גם קרן הארנונה היא מהלך שיאפשר לו להעניש רשויות שמתנגדות לדיקטטורה ולתעדף על פניהן רשויות שתומכות בו (כפי שעשו בהונגריה). זאת לא מחאה על תקציב מוגזם או בלתי מאוזן. לא על לימודי ליבה או נשיאה בנטל. לכל המהלכים האלו מטרה אחת – דיקטטורה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן