Skip to content

מעשה רקמה: הדרך ל"משכית" עוברת דרך מעצב העל אלכסנדר מקווין

הבחירה הסימבולית של שרון טל מעצבת האופנה של משכית, בהרצאה של יערה קידר על מעצב אופנת העל אלכסנדר מקווין להשקת החנות החדשה בהוד השרון, מדייקת את המשותף בין שלושתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משכית… זיכרונות נוסטלגיים מהמותג של רות דיין, שבשנות ה-70 נהגתי לרכוש שם בגדים, חנוכייה ומפות שולחן. רות דיין הלכה לעולמה, אך המעצבת שרון טל החייתה את המותג (בעצתה של רות דיין עוד בחייה), עם קולקציית הקוטור של שמלות הערב שלה וקולקציות עדכניות נוספות. את החנות החדשה של משכית שנפתחה זה עתה בהוד השרון, מנהלת תמר שחורי-הרמלך, מעצבת הפנים ואמנית, שעיצוב ואופנה זורמים בעורקיה.

לא בכדי, בחרה שרון טל בהרצאתה של יערה קידר על גדולתו של אלכסנדר מקווין לחנוך את החנות החדשה של משכית. ליערה קידר ולשרון טל ישנן נקודות השקה מכוננות בחייהן עם אלכסנדר מקווין.

צילום: שרה פלד

חייו של מעצב האופנה המוכשר הם טרגדיה. ככל שהוא הצליח יותר, הוא ויתר על עצמו. "אני חושב שיש יופי בכל דבר. מה שאנשים נורמליים יראו כמו מכוער, אני יכול לתפוס כמו יפה". הציטוט האייקוני של אלכסנדר מקווין, היה למעשה החזון העיצובי שלו. עבודותיו של אלכסנדר מקווין, ששם קץ לחייו בפברואר 2010, סיקרנו את העולם כבר בתחילת דרכו. כי הם היו הרבה מעבר לעיצוב אופנה. כל פריט וכל תצוגה היה מיצג אמנותי בפני עצמו שחרך כל במת תצוגת אופנה.

לאחר מותו, נפתחה במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, תערוכה רטרוספקטיבית המקיפה את כל יצירותיו שזכתה להצלחה רבה. יערה קידר, אוצרת והיסטוריונית אופנה (אוצרת "הנשף" ו"אלבר אלבז"), מספרת שהתערוכה הזו שינתה את חייה. הוורסטיליות של מקווין השפיעה עליה עד כדי כך שעברה לניו יורק ללימודי תואר שני ובמשך שנתיים עבדה במכון התלבושות של המוזיאון. מאז היא מרצה עליו וגם על אחרים.

אך לא רק קידר זכתה לשינוי בחייה בעקבות מקווין. שרון טל, היום מעצבת ראשית ובעלת המותג משכית, התמחתה בריקמה בלימודי האופנה בשנקר. עם פרויקט הגמר שלה, התקבלה למותג אלכסנדר מקווין שם שימשה כמעצבת הריקמה שלו. טל עזבה את המותג וחזרה לישראל, רגע לפני לידת בתה השנייה והחמיצה את פרויקט עבודת הריקמה שנעשתה בלעדיה ע"י המותג, לשמלת החתונה של קייט מידלטון.

צילום: שרה פלד

"עבודת יד מביאה את הנשמה והייחודיות לבגד", מספרת שרון טל בראיון לעיתון אוסטרלי, "כאשר רקמה נעשית בעבודת יד היא תהיה מיוחדת במינה לא משנה מה – היא תמיד תצא אחרת".

צילום: שרה פלד

עם החזון הזה, טל התחברה למשכית של רות דיין, מותג שנוסד ב-1954 ע"י רות דיין בעידוד הממשלה והתמקד במלאכת היד האותנטית של העולות החדשות שהביאו מלאכות מסורתיות מארץ מוצאן. המותג נסגר בשנות ה-90 וב-2013 קיבל חיים חדשים עם היזמה הנמרצת והאמיצה של שרון טל.

טל שהתמחתה גם אצל אלבר אלבז בפריז (שאת תערוכתו הנפלאה אצרה כמובן יערה קידר) ואצלו התנסתה בחיי מותג הוט קוטור. החזון שלה היה להשתמש ברמה האמנותית המסורתית שעליה התבססה משכית, תוך תרגום שלה לשפה עדכנית ועכשווית. משכית הצליחה לחזור לשורה הראשונה ולהופיע עם הקולקציות בתערוכות אופנה בינלאומיות שיצרו סקרנות רבה בג'אנר הזה.

צילום: שרה פלד
צילום: שרה פלד
צילום: שרה פלד
צילום: שרה פלד

למשכית חנויות ביפו, תל אביב, רמת השרון ולאחרונה נפתחה חנות חדשה בהוד השרון.

לחנות החדשה בהוד השרון קונצפט שונה מחנות אופנת עילית רגילה. לצד הקולקציות המרהיבות, משכית נותנת במה למעצבים ישראליים בתחום עיצוב הבית, אקססוריז, פריטי ריהוט, מוצרי טקסטיל וקרמיקה ייחודיים. כל המציגים מצטיינים במלאכת היד האותנטית והעכשווית השייכת לסוגתם. בכך ממשיכה משכית את הקו שאפיין את חנויות משכית לדורותיהם, שילוב של אופנה ומלאכות יד לעיצוב הבית.

משכית מקיימת ליין הרצאות בתחום העיצוב. כל ההרצאות מתקיימות בחנויות המותג.

6.6.23 בחנות רמת השרון: יערה קידר על קוקו שאנל וקרל לגרפלד

13.6.23 בחנות הוד השרון: עידו איז'ק בהרצאה וסדנא לצילום

20.6.23 בחנות הוד השרון: יערה קידר על דיוויד בואי הצד האופנתי

21.6.23 בחנות רמת השרון: קרן בר גיל על גניבות מפורסמות ומחירים מופקעים

4.7.23 בחנות רמת השרון: לירוי שופן מסביר למה מעצבי אופנה חייבים להיות דיוות

11.7.23 בחנות הוד השרון: דרור גולן על הקשר בין אסתטיקה ועיצוב לחרדות ומצב נפשיים

25.7.23 בחנות רמת השרון: יערה קידר על אופנה ומלכת אנגליה

רכישת כרטיסים להרצאות באתר האינטרנט של משכית.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן