Skip to content

Dylan on the Rocks מופע מחווה לבוב דילן בגיטר לופט תל אביב

להקת ״עובר ושב״ במופע מחשמל במופע מחווה ייחודי לשיריו הגדולים של בוב דילן, עם ביצועים קצביים לשיריו של היוצר הענק שזכה בפרס נובל. התוכנית המוסיקלית בהשראת ביצועים אחרים לשיריו של דילן, כמו The Band, Tom Petty, Ronny Wood, The Byrds ועוד… וגם פינת פרידה מיוחדת מן היוצרים הישראלים יצחק קלפטר ויהונתן גפן, שלאחרונה הלכו לעולמם. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
העולם ציין השבוע 82 שנה להולדתו של הזמר היוצר והמוסיקאי בוב דילן שנולד ב-24 למאי 1941, הראשון מבין המוסיקאים בעולם שזכה להכרה על ידי ועדת פרס נובל. דילן היהודי אמריקאי הופיע בישראל שלוש פעמים: ב-1987, ב-1993 וב-2011.
בוב דילן בהופעה בפסטיבל הרוק של אזקנה 2010. צילום Alberto Cabello, אלברטו קאבלו, מסוכנות ויקטוריה גאסטייז. מקור הצילום ויקיפדיה.
ובארץ להקת "עובר ושב" עושה הומאז' מיוחד לגאון המוסיקה והשירה, שביטא ביצירתו זעם ומחאה על עוולות חברתיות ותופעות גזענות אכזריות בארצות הברית. ביוני מעלה הלקה את המופע לכבודו בחגיגת מוזיקה מיוחדת שתארח את חן צימבליסטה, מור ניניו ומוני ארנון, במחווה לענק המוסיקה והשירה היהודי אמריקאי שהשפיע על יוצרים רבים בעולם המוסיקה בעולם ובישראל.
חברי להקת “עובר ושב”: שירה, גיטרות, מפוחית: טל ניניו,  גיטרה מובילה: ארנון טל , בס: שגיב רפאלי,  תופים: אמיר ארן,  אקורדיון דיגיטלי: דובי אשר. 
מופע המחווה לבוב דילן – The Guitar Loft – בית להופעות , ב- 8.6.2023  בשעה 20:30 פתיחת דלתות, תחילת מופע 21:30, בגיטר לופט שוקן 27 תל אביב . 

אודות בוב דילן

בוב דילן Bob Dylan שנולד ב1941 הוא זמר יוצר יהודי אמריקאי הנחשב לאחד מגדולי הכותבים במוזיקה הפופולרית האמריקאית. מגזין רולינג סטון דירג את דילן במקום השני ברשימת 100 האמנים הגדולים בכל הזמנים. בוב דילן הוא האמן הראשון בהיסטוריה מעולם המוזיקה שזכה בפרס נובל. בשנת 2016 זכה בפרס נובל לספרות.  בוב דילן בחר לא להגיע לטקס חלוקת הפרס בסטוקהולם, ובו ביצעה הזמרת פטי סמית את שירו "גשם כבד עומד ליפול". בטקס הוקרא מכתב התודה של דילן לוועדת הפרס על ידי שגרירת ארצות הברית בשוודיה.

בוב דילן (משמאל) בהופעה בסטוקהולם, צילום : Henryk-Kotowski- הנריק קוטובסקי. מקור צילום: ויקפדיה

ב-2008 זכה דילן בציון לשבח מטעם ועדת פרס פוליצר, "על תרומתו הגדולה למוזיקה הפופולרית ולתרבות האמריקאית על ידי המילים ליצירותיו וכישרונו הפואטי יוצא הדופן". ב-2012 העניק ברק אובמה נשיא ארצות הברית את מדליית החיורת הנשיאותית לדילן, העיטור האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית.

בוב דילן בהופעה בשיקאגו 1974. צילום: Jim Summaria ג'ים סומריה. מקור צילום: ויקיפדיה.

דילן פרץ לתודעה בשנות ה-60 של המאה העשרים עם שירו "Bloin' in the Wind". התנועה לזכויות האזרח אימצה  את שירו כהמנון חצי רשמי, ומיליוני צעירים הזדהו עם שירו "The Times They Are A-Changin'", בתקופה שאירעו שינויים חברתיים מהותיים בארצות הברית.  השפעתו הרבה של דילן ניכרת גם כיום על עולם המוסיקה ועל מוזיקאים רבים.

אלבומו הראשון "Bob Dylan" מ-1962 שילב של פולק מסורתי, שירי בלוז וגוספל עם מעט חומר מקורי. בשנת 1963כבר היה דילן פעיל משמעותי בתנועה לזכויות האזרח. הוא הופיע בכינוסים חשובים, בין היתר בוואשינגטון  בכינוס בו נאם מרטין לותר קינג את נאום "יש לי חלום" המפורסם שלו.

בוב דילן בהופעה בטורונטו 1980. צילום: ז'אן לוק אורלין. מקור הצילום ויקיפדיה.

בתחילת 1963 הוציא דילן את האלבום "The Freewheelin' Bob Dylan" שהצליח מאוד. באלבומו "The Times They Are A-Changin" הציג דילן השקפה פוליטית, מתוחכמת וצינית על החיים. האלבום עסק בנושאים קשים כרצח של פעיל זכויות האזרח, התפוררות קהילות הכורים והחוואים המסורתיות וכלל את שיר  המתאר רצח של משרתת בידי אדוניה (במרומז רצח של שחורה בידי לבנים).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן