Skip to content

מה זה חוק חדלות פירעון החדש

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעידן המודרני בו אנו חיים, כזה המתלווה אל מגוון רחב של בעיות כלכליות שונות, הרי שמן הטבעי כי מרבית האוכלוסיה תהיה נתונה תחת עומס כלכלי רב, כך שלא מעט אנשים שמחזיקים בחובות והלוואות, לא סבורים במאת האחוזים כי יצליחו להחזיר אותם בעתיד. על כן, בין אם חייבים לכם כספים ובין אם אתם בעלי חוב, חשוב שתכירו מקרוב את חוק חדלות הפירעון החדש שכן, כאשר מדובר על חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ניתן לומר בצורה חד משמעית כי מדובר על החוק שישנה את התמונה כולה. זאת בעוד כי מטרתו של החוק הינה לאפשר לנושאים ולחובים לנקוט באמצעים מסוימים וכן גם לפתוח בהליכים, במטרה לוודא כי החייבים יוכלו להחזיר חלק מהחוב, ובתום ההליכים – יוכל החייב לקבל פטור משאר החובות וכך למעשה, לחזור חזרה אל נקודת האפס, מבלי להגיע לפשיטת רגל. על כן, במטרה לעשות לכם מעט סדר בנושא, איגדנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שתצטרכו לדעת על חוק חדלות הפירעון החדש.

הכירו את החוק החדש

חוק חדלות פירעון החדש, או לחילופין בשמו המלא הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, היא למעשה רפורמה שמלווה אותנו כבר מספר שנים, רפורמה שבעזרתה ניתן לייעל את התהליך ולקצרו בצורה משמעותית, וכן גם להוביל לאיזון בין רצונות החייב לבין צרכיו של נושה החוב. בהתאם לחוק החדש, ניהול התהליך אשר מתבצע בעזרת שירותיו של עורך דין לענייני חדלות פירעון, ייקבע בהתאם לגובה החובות, בעת בה חלים הבדלים בין חובות הנעים בסדר גודל של 153,152 ש"ח ומעלה וכן גם בין חובה בסכום נמוך יותר. בהתאם לחוק, הפכה סיטואציית חדלות הפירעון למצב בו החייב אינו מסוגל לשלם את החוב עד למועד הנדרש, או שלחילופין מצב בו ההתחייבויות של האדם עולות על שווי הנכסים הנמצאים ברשותו, ומכאן למעשה נולד שמו של החוק שכן, החייב אינו מסוגל לפרוע את החוב. במילים אחרות – מטרות החוק הן להביא את החייב למצב של שיקום כלכלי, במידה המרבית המתאפשרת וכן להוביל לשילובו של החייב חזרה אל חיים כלכליים נורמטיביים שיאפשרו לו להמשיך להתנהל כלכלית בכבוד.

צילום: FREEPIK

שורה תחתונה

חייב שעומד בתנאים המגבילים הנתונים בחוק, רשאי להגיש בקשה במטרה לפתוח בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. זאת בעוד כי גם היועץ המשפטי או לחילופין נושה החוב מחזיקים באפשרות להגיש בקשה שכזו. על כן, בתום הגשת הבקשה ובחינתה, הוצאה לפועל או בית המשפט יחליטו האם לקבל את הבקשה שלכם או לא. במידה והגוף הרלוונטי החליט לקבל את הבקשה, הרי שעל החייב מוטלות מספר סנקציות שונות וכמובן – מתבצעת בנייה של תכנית אסטרטגית לשיקומו הכלכלי של החייב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן