Skip to content

מוחמד תמימי שנפגע מאש צה"ל בנאבי סלאח – מת מפצעיו

הילד בן ה-3, נפגע מאש חיילים ששו בפילבוקס. אש שנורתה לעברם נענתה בירי שלהם לעבר המשפחה שעמדה לנסוע ברכבה. אב המשפחה נפגע גם הוא ואושפז ברמאללה. צה"ל: מצר על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפעוט, מוחמד תמימי, הפעוט בן השלוש שנפצע בסוף השבוע מירי צה"ל בכפר נבי סאלח שסמוך לרמאללה, מת היום (שני) מפצעיו. בצה"ל מצרים על מות פגיעה בלתי מעורבים וכי התחקיר אודות פציעתו החמורה טרם הושלם. הפעוט נפגע בראשו ובכתפיו לאחר שנפגע מאש חיילים שעמדו בפילבוקס (עמדת שמירה) בסמוך לכפר. התקרית אירעה ביום שישי האחרון ה02 ביוני,  סמוך לשעה 20:00 בכפר נבי סלאח שבגדה המערבית.

צילום ועריכה גרפית (באדיבות WAFA סוכנות החדשות הפלסטינית)
צילום באדיבות WAFA סוכנות החדשות הפלסטינית
האב – היתאם אל תמימי לאחר צאתו מחדש הניתוח (צילום באדיבות המרכז לזכויות אדם)

מתחקיר ראשוני בצה"ל נטען כי שני פלסטינים אחרים ירו באותה עת לאזור הפילבוקס במשך כמה דקות. לטענת הצבא, אחד החיילים שעמד בעמדה צבאית מתחת לפילבוקס פתח באש בתגובה ופגע באב ובנו, לאחר שלטענתו חשב כי הירי הגיע מכיוונם. מסוק צה"ל שהוזנק לאירוע פינה א הילד לבית החולים שיבא בתל השומר כשמצבו קשה ולא יציב, שם אושפז בבית החולים ספרא. הייתם אביו נפגע בכתפו ואושפז במצב קשה בבית חולים ברמאללה. "הילד השהיד מוחמד תמימי בן השנתיים מת לפני שעה קלה. הוא נורה בראשו ע׳י חיילי הכיבוש לפני יומיים. رحمة الله عليه. אללה  ירחמו ."نحب الحياة اذا ما استطعنا اليها سبيلا". צייץ חבר הכנסת אחמד טיבי בחשבון בטוויטר שלו והוסיף: "אנחנו אוהבים את החיים אם יאפשרו לנו לחיות״ (מחמוד דרוויש). מרווה, אמו של מוחמד, תיארה לתקשורת את התקרית שבה נפצע גם בעלה באורח קשה. "בעלי והבן שלי נכנסו למכונית, בעלי התניע אותה ואיך שהאור שלה נדלק הוא נורה", האם סיפרה כי השלושה היו בדרכם לבקר קרובי משפחה. "כל הזכוכיות של האוטו נשברו עליהם. מה הוא עשה להם? זה ירי של הוצאה להורג", שאלה האם. מצה"ל נמסר כי צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה. האירוע מתוחקר לעומקו. בסיום התחקיר ובשים לב לממצאיו תתקבל החלטה ביחס לפתיחת חקירה. ממקורות בצה"ל נודע למגפון כי התחקיר לא הושלם במלואו. וכי התחקיר הפיקודי טרם הועבר לפרקליטות הצבאית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן