Skip to content

קריאות גנאי לעבר משחררי הכותל: "שמאלנים בוגדים", "לכו מכאן, זו המדינה שלנו"

היום לפני 56 שנה שוחרר הכותל המערבי בידי לוחמי הצנחנים. רב הכותל מנע את רצונם לקיים טקס ליום השחרור ברחבת הכותל, ומדרגות המובילות לכותל הם נתקלו בקריאות גנאי עוינות מצד פעיל הליכוד רמי בן יהודה וצעירים חרדיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעמד של וותיקי לוחמי הצנחנים לרגל יום השחרור הכותל שנערך היום (שני) על פני המדרגות היורדות אל רחבת הכותל הוטרד ללא הרף בידי פעיל הליכוד רמי בן יהודה שהתייצב ביניהם וקרא לעבר: שמאלנים בוגדים" ועוד שלל גידופים מבית היוצר שלו. וותיקי הצנחנים ערכו את טקס מעמד שחרור ירושלים שאירע היום לפני 56 שנה על המדרגות  המובילות אל הכותל לאחר שרב הכותל דחה את בקשתם לערוך את הטקס מול הכותל שהם משחריו, ושופט בית המשפט העליון, השופט אלכס שטיין דחה את עתירתם הדחופה בטענה כי אין לעליון מספיק זמן לדון בבקשה. "בג"צ, כבוד השופט שטיין, דחה על הסף את העתירה שלנו נגד הקרן למורשת הכותל המערבי בקשר לסרוב שלהם לאשר את הטקס הדמוקרטי ברחבת בכותל לרגל 56 שנים לשחרור הכותל בטענה של "סד זמנים" צפוף מידי. מחר נקיים את הטקס כמובן באמצעים שיעמדו לרשותנו.  בהגברה על בטריות, ללא במה וכד'. קטן עלינו!", הגיבו הצנחנים והוסיפו: הקרן לא יכולה ולא תנסה למנוע את כניסתנו לרחבת הכותל. יש גבול לכל בלבול",  "כמובן שנמצא תאריך מתאים קרוב נוסף לקיום הטקס כהלכתו ונאתגר שוב את הקרן ואת הבג"צ! אנחנו רוצים להתקבל שם בשמחה ובכבוד!", הצנחנים אמרו כי הם מבקשים לערוך "מצעד הדגלים הדמוקרטי ברוח מגילת העצמאות!".

צילום מסרטון הווידאו של "דמוקרטיה עכשיו" שהופץ בדף הפייסבוק


שידור חי בעת הטקס בדף הפייסבוק של "דמוקרטיה עכשיו"


המדינה שלנו, לא שלכם, לכו מפה (צילום: בן כהן)

הקרב על ירושלים היה אחד הקרבות המרכזיים והקשים שנערכו בחזית הירדנית בין הלגיון הירדני לבין כוחות צה"ל במלחמת ששת הימים. הקרב עצמו ארך כשלושה ימים, בין ה- 5–7 ביוני 1967. במהלך הקרב השתלטו הכוחות הישראליים על מרחב ירושלים כולו, כולל ירושלים המזרחית והעיר העתיקה בירושלים. המטרה העיקרית של הכוחות הישראלים במרחב ירושלים הייתה הגנתית. הצילום המפורסם של הצנחנים ליד הכותל  ביטא את סערת הרגשות שהציפה את הלוחמים בעת השחרור. לאחר הטקס הקטן שערכו הלוחמים הם נתקלו בצעירים חרדים שהתגודדו ליד הכותל, קראו לעברם "בוגדים", וכשניסה מי מהלוחמים להתווכח איתם, הפטירו לעברו: "זו המדינה שלנו, לכו מכאן, זו המדינה שלנו, לא שלכם". ממשטרת ישראל אליה הופנו שאלות מגפון, מדוע לא מנעה המשטרה את ההטרדות המבישות, נמסר כי "בניגוד לנטען, השוטרים פעלו במקום לשמירת הסדר ומניעת אלימות וחיכוך בין הצדדים. אדם שהפר את הסדר במקום עוכב והורחק מהמקום והמחאה התקיימה כסדרה. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי לכל אדם בגבולות החוק."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן