Skip to content

השבוע ה- 23 למחאה נגד ההפיכה משטרית. אהוד ברק קורא למרי אזרחי

בחיפה נאם אהוד ברק שקרא למרי אזרחי בנוסח מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג. תא"ל אמיר השכל נאם בנהריה והשווה את כלל המפגינים לילד שתוקע אצבע בסכר ההולנדי ומונע את השיטפון. סך כל המפגינים והמפגינות מתחילת המחאה עובר את השישה מיליון וחצי בני אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי, אי ציות אזרחי בלתי אלים". קרא היום (מוצאי שבת) ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, לדבריו, "התסריט למרי אזרחי כבר נכתב על ידי מהטמה גנדי, מרטין לותר קינג ועוד. אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה, להיענות לה". בתגובה לדבריו של ברק נמסר מהליכוד (נתניהו): "אהוד ברק ממשיך בניסיונו הפתטי להלבין את מעשיו המגונים באמצעות הסתה חמורה וקריאה למרי אזרחי. שום חם-צוואר לא יוכל להסתיר את פרצופו האמיתי".
רבבות הפגינו היום ברחבי המדינה כנגד ההפיכה המשטרית מזה 23 שבועות ברציפות. ממארגני המחאה נמסר כי בשאר המוקדים ברחבי המדינה הפגינו היום קרוב למאה עשרים וחמישה אלף. עוד נתון מעניין שהוסיפו מאגני המחאה הוא שסך כל המפגינות והמפגינים שיצאו למחות במוצאי השבתות מתחילת המחאה נגד ההפיכה המשטרית: 6,525,00.
אחד ממובילי מחאת ההייטקיסטים, משה רדמן, הגיע היום להפגנה בנהריה וטען כי עורך הדין אפי נווה, שמתמודד לתפקיד יושב ראש לשכת עורכי הדין, מתואם עם נתניהו ולוין. "הוא זומם יחד איתם להפוך את הוועדה לבחירת שופטים לשפוטים של הממשלה. זה הולך להיות קרב ארוך, אבל אם הממשלה רוצה לשלוט במינוי השופטים אנחנו נמרר להם את החיים", אמר רדמן.

צילום: רעי ראש – דוברות המחאה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

תא"ל מיל' אמיר השכל, ממובילי מחאת בלפור, הגיע לצומת נהרייה, שם התאספו מאות מפגינים ואמר שעוד "צפויים ימים קשים של מאבק". השכל השווה את המחאה לסיפור הילד שתקע אצבע בסכר בהולנד: "הילד ההולנדי שתוקע את האצבע בסכר, אנחנו המכשול האחרון בפני ההפיכה המשטרית", אמר השכל. על פי מארגני המחאה השתתפו הערב בקפלן  למעלהמ-100 אלף מפגינים. "מדוע אנחנו מגיעים לכאן ?האם זה בגלל שתוכנית ההפיכה של פורום קהלת מתהפכת מעל ראשנו וממתינה לרגע בו נתעייף או נמצמץ כדי לשסף את גרונה של הדמוקרטיה הישראלית?".

גיא רולניק (צילום: דן בר דב)

העיתונאי ועורך TheMarker לשעבר, גיא רולניק נאם בקלפן ואמר כי "אנחנו כאן, כי בחמשת החודשים האחרונים למדנו כולנו, ביחד, בבהירות נוראית, לאן החבורה המשיחית והמושחתת שהשתלטה על הקואליציה רוצה לקחת את כולנו. אני נמצא כאן כי אני חרד לגורלה של המדינה הזאת, אני מפחד מהתוואי בו היא נעה בשנים האחרונות ובעיקר אני לא רוצה לוותר עליה – כארץ היחידה שלנו – בה אני רוצה שילדי יחיו".
"אנחנו כאן כי מאז ינואר הבנו שאם לא נתעורר לפעולה משותפת יחדיו – ישראל תהפוך במהירות שטנית למדינה בו לא נרצה או לא נוכל לגדל את ילדנו ונכדינו. "אני כאן כי מאז ינואר השנה הולך ומתבהר לנו המחיר הכבד, הקשה, היקר שילדינו משלמים וישלמו כפליים בעתיד על כך שהפקרנו במשך עשורים את הזירה הדמוקרטית, הציבורית והפוליטית. אני כאן כי כל שבוע נוסף שחולף מתגלה לנגד עיננו אוזלת ידה, רשעותה וחדלונה של הממשלה הזאת", אמר רולניק וציין כי "הטבח ביפיע, שהתרחש השבוע והביא לשיא נוסף את כל הרציחות בישראל – חידד בצורה נוראית שממשלת ישראל שפועלת נגד מדינת-ישראל. בשם המדינה "היהודית", ולפעמים בשם המדינה "הדמוקרטית",  הממשלה הורסת את הדבר עצמו: את המדינה. בשם סיסמת המשילות הריקה הם רוצים להקים מליצייה פרטית שתהרוס את משטרת-ישראל. בשם אגדות אמריקאיות ליברטריאניות על עליונות מוחלטת של השוק החופשי היא מנסה להרוס את תאגיד השידור הציבורי כדי לכונן כאן תקשורת, אתרים וערוצים של אוליגרכים זרים שמשרתים את השלטון". רולניק תקף את ערוץ 14 ואמא כי הערוץ הנו "ערוץ הפייק,  הרעל והקונספירציות שמתפשט במהירות כאן דרך מכונות הרעל והרשתות החברתיות הוא לא רק השופר של הממשלה הזאת אלא גם המודל שלה. לזרוע כאוס, שנאה והרס בתחפושת של פטריוטיות ולאומנות". "ההפיכה לכאורה הוקפאה לפני חודשיים. אבל זאת אחיזת עיניים, הזהיר רולניק והוסיף: כעיתונאי כלכלי יותר מ-30 שנה ואני נאלץ להגיד לכם כאן הערב בכאב ובאחריות: תקציב המדינה שאושר בחודש שעבר הוא הגרוע ביותר שראיתי אי פעם. זהו תקציב שהוא חלק אינטגרלי מתוכנית ההפיכה משטרית בישראל. התקציב הזה מבהיר שמדובר בהקפאה זמנית בלבד שכן הוא נועד לסייע בידי ראשי הקואליציה הזאת לשנות בהדרגה את דמותה של מדינת ישראל מדמוקרטיה ליברלית לאוטוקרטיה, דתית, לאומנית, משיחית. סמוטריצית. רולניק הדגיש כי "ביזת המיליארדים בתקציב המדינה לא נועדה רק להזרים מיליונים לכיסים של מקורבי סמוטריץ׳, בן גביר, דרעי או נתניהו. למיליארדים האלה יש מטרה עמוקה הרבה יותר: לייצר אזרחים שתורתם, אומנותם, רעיונותיהם הם אנטי-דמוקרטיים, לייצר אזרחים בורים, תלושים שלא מכירים ולא יכירו במוסדות הדמוקרטיים הישראלים. לייצר אזרחים שישמרו את קואליציית הרס מדינת ישראל. זהו התקציב הראשון בישראל, מאז קום המדינה שמכריז בגלוי על תוואי חדש לישראל: נגד שגשוג, נגד חופש ונגד קידמה. זהו תקציב שמדהיר את ישראל להיות מדינה חשוכה".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


חסמו לזמן קצר את איילון דרום ונהגים זעמו (צילום: ציפי מנשה)

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא נאם בהפגנה שנערכה ברמת השרון ואמר: "בכדי לנצח אנחנו צריכים לזנב בבני חושך בכל שעל, לארוב להם בכל צעד, ולרדוף אחר כל גרגר. אלוהי המלחמה נמצא בפרטים הקטנים, ואנחנו צריכים להיות מצויים בהם. זכרו, הקרב הוא קרב ארוך וסיזיפי, קרב ל-מרתוניסטים ולא לספרינטרים". בסמוך ל-22:00 חסמו מפגינים את נתיבי אילון דרום, מספר נהגים זעמו על החסימה והמפגינים קראו "דמוקרטיה או מרד", אבל פונו  במהרה על ידי המשטרה.

 

 

1 Comment

  1. יעקב ל
    10 ביוני 2023 @ 22:52

    בזוי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן