Skip to content

סאלי אן פרידלנד חוזרת לבמה אחרי 30 שנה עם "זברה"

ים של פרחים ביצירת המחול החדשה של אבי קייזר, סרגיו אנטונינו וסאלי אן פרידלנד. בדואט לשתי נשים יוצאות דנה מרכוס הצעירה וסאלי אן פרידלנד הוותיקה למסע פנימי וחיצוני דרך הגוף והעולם. על הבמה הן בוחנות בשחור לבן כמו פסי הזברה את הגבולות והניגודים בינן לבין עצמן ובינן לבין הסביבה. דרך הריקוד הן מגיבות אחת לשניה, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זברה" – דואט לשתי נשים שיצרו אבי קייזר, סרגיו אנטונינו וסאלי אן פרידלנד למחול שבו רוקדות דנה מרכוס וסאלי אן פרידלנד.

סאלי אן פרידלנד ודנה מרכוס בדיאלוג נוקב דרך הגוף, דרך הזמן ודרך הפסים של הזברה.  "זברה" יצירה בשחור לבן ובצבעים שבודקת גבולות ויחסים.    צילום: שרון זינדני.

שתי נשים בגילאים שונים המנסות כל אחת בדרכה ולפעמים יחד, להתעמת ולהתחכך במציאות החברתית והפוליטית בהן הן נמצאות. העבודה בודקת את גבולות האופי וההתאפקות של כל אחת מהן וגם מאירה רגעים בהם ניתן לראות את היצירה בהומור. כמו הזברה הנושאת על גבה פסים של ניגוד, כך שתי הרקדניות מפלסות את דרכן כל אחת עם המשא המונח על גופה.

לאחר העדרות של למעלה מ 30 שנה כרקדנית על הבמה, מחליטה סאלי אן פרידלנד, במיוחד בתקופה כה רגישה ומורכבת זו, לתת את עצמה בידיהם של הכוריאוגרפים אבי קייזר וסרגיו אנטונינו ,ולרקוד בעצמה שנית. שתוף הפעולה של סאלי אן פרידלנד עם שני היוצרים קייזר ואנטונינו כדרמטורגית בעבודתם, הובילו אותה ליחסי אמון ואינטימיות ויצרו את הקרקע הנכונה כדי לתת להם את שרביט היצירה ולעצב עבודה זו. למסע זה מצרפת סאלי אן את דנה מרכוס,רקדנית ויוצרת צעירה שהספיקה כבר לקבל פרסים וציונים לשבח.

 אודות היוצרים

 אבי קייזר וסרגיו אנטונינו חיים ויוצרים יחד מאז 2002 מתוכם עשר שנים בישראל. מאחוריהם ניסיון עשיר של עבודה בתחום המחול עם עבודות קבוצתיות ודואטים שהוצגו ברחבי אירופה ארה"ב וישראל. שניהם ניהלו  משנת 2002 את המרכז למחול "הגג", בדויסבורג, גרמנייה כאשר הם אומנים אורחים של העיר והמוזיאון לפיסול מודרני לאמברוק.

קייזר עבד בשיתוף פעולה הדוק עם סוזנה לינקה כרקדן וכוריאוגרף ,ויצר עבודות בין היתר בקנדה ,ארה"ב ,סנגל ,האופרה של פאריס וציריך .משרד התרבות הצרפתי העניק לו את תואר פרופסור למחול מודרני על סמך סמכותו הבין לאומית בתחום זה. אנטונינו הוזמן ליצור בביאנלה של ונציה, זכה בפרס סאכרוב, ויצר מספר עבודות עבור בית הספר היוקרתי  לאומניות פאולו גראסי במילנו.  קיבל את תואר המאסטר בתולדות האומנות באוניברסיטת לה סאפיינצה ברומא.

אחד הפרוייקטים המובילים שלהם  הקיים משנת 2009 הוא הדואט "במקום שלך" שמביא את הריקוד לביתם של האנשים, לכיתת בית הספר, למשרד העבודה או לכל חלל אפשרי אחר בו מתקיימת אינטימיות המאפשרת התבוננות אחרת בתנועה.

ים של פרחים ב"זברה" יצירת המחול החדשה שמחזירה את סאלי אן פרידלנד לבמה. צילום: שרון זינדני.

סאלי אן פרידלנד כוריאוגרפית, רקדנית ומורה מציינת 32 שנות עבודה בתחום המחול, ושימשה במשך שנים אלה כשופטת בוועדות שונות  וכתבה בירחוני מחול בארץ ובעולם.

היצירות שלה, עם אנסמבל רקדנים  מגוון אותו היא בוחרת בקפידה,הוצגו בסוזן דלל ועל במות שונות בארץ ובפסטיבלים של מחול ברחבי העולם: בניו-יורק, פריז, רומא, ברלין, ובשוודיה, ספרד, פורטוגל, אקוודור, ליטא, פולין, רומניה, קולומביה, סרביה וצפון קוריאה.

כאות לציון לעבודתה החשובה לאורך השנים זכתה לפרס אמי שהוענק לה בחודש נובמבר 2022. מזה שנתיים מנהלת את המרחב למחול SAS המוקדש  כולו לתנועה, ומציג באופן קבוע יצירות מחול הנבחרות על פי איכותן וכוחן להעניק לצופה את המימד האנושי אותו היא מטפחת.

 

סאלי אן פרידלנד ודנה מרכוס בדואט "זברה" , דיאלוג דרך הגוף והתנועה. צילום: שרון זינדני

יוצרים: אבי קייזר,סרגיו אנטונינו וסאלי אן פרידלנד.

מופיעות: דנה מרכוס וסאלי אן פרידלנד

בימוי וניהול אומנותי: אבי קייזר, סרגיו אנטונינו

פס-קול: ענבל דושי, עיצוב חזותי: דלית ענבר

 מרכז סוזן דלל | אולם זהבה

יום שבת ה-24 ביוני, 21:00

יום שישי ה-7 ביולי, 14:00

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן