Skip to content

שבוע 24 למחאה כנגד ההפיכה המשטרית – רבבות הפגינו ברחבי המדינה

בקלפן נספרו כמאה ועשרים אלף מפגינים ומפגינות. בשאר המוקדים בישראל הפגינו עוד כמאה אלף. מתחילת המחאה ועד היום הפגינו למעלה משישה וחצי מיליון בני אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"דמוקרטיות מתות בחושך", הוסיף היום (שבת) עיתון הוושינגטון פוסט, כמשפט  מתחת לכותרת העיתון "Democracy Dies in Darkness". העיתון התכוון להזהיר מפני ההפיכה שמבקש נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד  טראמפ, לבצע באמריקה למרות שהואשם רשמית בעבירות פליליות שעלולות להובילו לבית הכלא בתום משפטו.

צילום: אמיר גולדשטיין (מחאת קפלן)
כותרת הוושינגטון פוסט מהבוקר (צילום מסך)
צילום: דן ר דב

"מה שלא הצליחו לעשות בחקיקה, שנבלמה בזכותכם, הם מנסים לעשות באמצעות בחירת ראש לשכה עבריין שלא בוחל באמצעים, ושיאפשר להם שליטה מוחלטת במינוי שופטים ובמינוי נשיא בית-המשפט העליון הבא" אמר הערב בקפלן עורך הדין עמית בכר, המשמש גם כיו"ר לשכת עורכי הדין הזמני ומתמודד בימים אלו על ראשות לשכת עורכי הדין מול עו"ד אפי נאווה שנתמך על ידי גורמי הימין וש"ס.  "בעוד שלושה ימים, עבריין מורשע, ינסה להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין, עבריין שגם קידם לתפקיד שופטת אישה שממנה הוא קיבל שוחד מיני, וזאת בושה!", אמר עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון הערב בהפגנת המחאה בקריית גת, "דרך ראשות הלשכה הוא רוצה למנות את החברים שלו לוועדה לבחירת שופטים, וכך לעזור לביבי להשתלט על הועדה. ברית של מושחתים, וזאת בושה! אני קורא לכל עורכי הדין שבקהל, לכל אחד שיש לו קרוב עורך דין, לכו להצביע ב – 20 לחודש, הצביעו רק למי שחרט על דגלו את ההתנגדות להפיכה השלטונית, היאבקו ברוע ובשחיתות כי אנחנו דמוקרטיה", קרא יו"ר איכות השלטון לחבריו.

יזם ההייטק – רן הר נבו (צילום: דן בר דב)
הופיעה מול הקהל – סי היימן (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב

הם הקימו "מכונה השנאה מסבירה ליהודי שהוא לא ישראלי לישראלי שהוא שכח מה זה להיות יהודי, אמר יזם ההייטק הישראלי מצליח, רן הר נבו, שהוביל חברה לאקזיט של 65 מיליון דולר וכיהן כנשיא הוידאו של AOL, "היא רוכבת על שסע עדתי היא הופכת נשים לכלי פיתוי, להט״בים לאיום, את הציבור הערבי לגיס חמישי". "הם הקימו מכוני מחקר של שנאה, עיתונות, הוצאות ספרים של שנאה, ערוץ טלוויזיה של שקר והסתה, טכנולוגיית שנאה ברשתות החברתיות", אמר היזם לקול קריאות "בושה, בושה", של הקהל העצום שמילא את רחוב קפלן והסביבה. בין המפגינים הפגינו בתחילת הערב קבוצת אנשים שבאה להזכיר גם את מצבם הרע של הפלסטינים בשטחים הכבושים ונשאו שלט עם שמו של הילד מוחמד תמימי שנורה למוות בידי חיילי צה"ל בסמוך להתנחלות נווה צוף. בעקבות הנפת השלט עם תמונתו של תמימי מול במת הנואמים, החליטה מפגינה שזה לא המקום למחאה מסוג זה וקטטה פרצה בינה לבין מניפת השלט, קטטה שהושתקה באיבה כשהמפגינה עם תמונו של תמימי נסוגה לאחור.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


מאבק בין מפגינה שבקשה למנוע את שלט המחאה של מוחמד תמימי (צילום: ציפי מנשה)

צילום: ציפי מנשה

למעלה מ-120 אלף מוחים ומוחות, הפגינו הערב בקפלן שבתל אביב, השבוע ה 24 למחאה הנחושה בתולדות המדינה. "מעל לרבע מיליון ישראליות וישראלים יצאו הערב, מצומת הגומא ועד אילת, להבהיר לנתניהו לוין ורוטמן שישראל תישאר דמוקרטיה", נמסר ממארגני המחאה.  על פי נתוני המארגנים הפגינו היום בשאר המוקדים ברחבי המדינה מעל למאה ושמונה אלף. לדברי המארגנים הפגינו מתחילת המחאה ועד היום 6,753,000 מפגינות ומפגינים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן