Skip to content

לחץ, תורים בבחירות ללשכת עורכי הדין – מועד סגירת הקלפיות הוארך לשמונה בערב

תורים ארוכים בבחירות ליו"ר לשכת עורכי הדין, עוררו עניין רב בקרב הציבור עקב הסמיכות לניסיון ההפיכה המשטרית וגלי המחאה בישראל. קואליציית הימין עודדה לתמוך בעו"ד נוה וממולם התייצבו עורכי הדין "החופשיים" בתמיכתם בעו"ד בכר מתומכי המחאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תורי ענק נרשמו מאז שעות הבוקר (שלישי) בחלק מהקלפיות  לבחירת ראשות לשכת עורכי הדין ברחבי המדינה לרבות אלו שבירושלים ובתל אביב. בשעה 15:00 נסגרו חלק מהקלפיות אך לאחר בקשות דחופות מלשכת עורכי הדין הודיע שר המשפטים יריב לוין כי יאריך את הצבעה עד שעה 20:00 כמו בשאר הקלפיות. בפתח תקווה ובהרצליה נוצרו בחלק מהקלפיות תורי ענק שעשויים להימשך בין שעתיים לשלוש שעות. רבים מבעלי זכות ההצבעה התייאשו מהתורים הארוכים ועזבו מבלי להצביע.
יצוין כי הבחירות השנה הן דרמטיות במיוחד – הן בגלל ההשפעה של המועמד הנבחר על נציגי הוועדה למינוי שופטים, והן בגלל קריאות רבות המתרעמות על מועמדותו של ראש הלשכה לשעבר אפי נוה, שבית המשפט דחה לאחרונה את הערעור על הרשעתו. נוה זוכה לתמיכה מהקואליציה, שהפסידה במינוי שני נציגים לוועדה למינוי שופטים בעוד שעורך הדין עמית בכר נמנה עם מתנגדי הרפורמה המשפטית ולא זוכה לתמיכת מהממשלה. אגב, בשונה משאר המועמדים, נוה לא מסר את הלו"ז שלו ליום הבחירות מראש, כנראה מחשש להפגנות ומחאות.

הבחירות ללשכת יו"ר לשכת עורכי הדין – בית ציוני אמריקה (צילום: ציפי מנשה)
בית ציוני אמריקה (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה

לטענת אנשיו ופעיליו של בכר, אנשי אפי נוה מעכבים את הליך ההצבעה בכוונה ופועלים לייצר תורים ארוכים כדי לייאש את העומדים בתור ולדכא את אחוזי ההצבעה. "לא היה דבר כזה מעולם, יש כאוס באינספור קלפיות, תורים שמשתרכים עד אין קץ. קלפיות נפתחו באחור ולא שומעים שום הודעה על הארכת מועד להצבעה בלילה. הם פשוט מפוצצים פיזית את הבחירות כי יודעים שמצבם בכי רע", טענו. בשל כך בקשו אנשיו של בכר להאריך את מועד סגירת הקלפיות ולוין התעלם מהבקשה, אך רק לאחר שהוגשה בקשה נוספת בדחיפות, נענה לוין לבקשה. "לכל מי שמנסה לשבש את ההצבעה בקלפיות ולרפות את ידי המצביעים הלוחמים למען  הדמוקרטיה וכבוד המקצוע יש לי מסר ברור: נפלתם על התור הלא נכון!", הגיב עורך דין בכר  מעל קיר הפייסבוק שלו וקרא לציבור עורכי הדין "צאו להצביע!".


עורך דין ברק כהן על הבחירות (ראיינה וצלמה: ציפי מנשה)

צילום: ציפי מנשה

בהרצליה, השתרך תור ענק וכעס רב התעורר בקרב עורכי הדין כשקראו שמית למצביעי נווה לעקוף את התור ולדלג פנימה, בעוד שלמצביעים החופשיים לא נותנים להצביע. בסוף השבוע הודיעה סיעת "הדור החדש", המתמודדת למועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, על תמיכתה במועמדותו של עו"ד אפי נוה לראשות לשכת עורכי הדין. בראש הסיעה עומדים יועצו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, עו"ד אביב סבג, שזוכה לתמיכת הבוס, ונציג הציבור החרדי, עו"ד שמעון שמואלי. "אם ביום שלישי אתם יוצאים ומצביעים לי ולסיעה שלי ־ אנחנו מנצחים ומחזירים את הלשכה למסלול", אמר נוה והוסיף כי "לשכה מקצועית, חזקה ומשפיעה, שפועלת קודם כל לטובת עורכי הדין".


שירו של עו"ד ברק כהן (מחשבון היוטיוב שלו לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

נוה קיבל את תמיכתם של שר המשפטים יריב לוין וסיעות הקואליציה. בסוף השבוע פרסם ח"כ ארז מלול (ש"ס) סרטון שבו נאמר: "על דעת יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, אני מודיע שכולנו בוחרים ומגויסים למען אפי נוה. חד־משמעית. אלה בחירות גורליות, ומי שינצח בהן ישפיע השפעה מכרעת על מינוי השופטים במדינת ישראל ועל זהותה היהודית של המדינה". אחד מעורכי הדין היותר צבעוניים, הידוע עוד מזמן מחאת בלפור, בהבעת דעה גלויה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד ברק כהן התנגד לבחירתו החוזרת של נוה ואף פרסם שיר ובו שר לראש הלשכה שזמנו תם ואין ולא יהיו עוד מנויים מטעמו או בחישות בקרב המועמדים להתמנות כשופטים. את תוצאות הבחירה אמורה לשכת עורכי הדין לפרסם מחר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן