Skip to content

יפה כרם: על בית הקפה "גרין קפה" המיתולוגי בעמק חפר

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אשת העסקים יפה כרם משתפת אותנו בסיפור של בית הקפה המיתולוגי "גרין קפה" שהקימה בראשית שנות האלפיים והפך במהרה לאחר מהספוטים החביבים ביותר על חובבי קפה איכותי מכל רחבי ישראל.

צילום: יפה כרם

ישראלים ידועים כחובבי קפה מושבעים, לכן אין זה פלא כי יזמים רבים מקימים בזה אחר זה בתי קפה ברחבי הארץ. כל מי שאוהב את המשקה הפופולרי יודע כי בתי קפה נפתחים ונסגרים ברחבי ישראל בקצב מסחרר, אך יש גם מקומות שהפכו למוסדות מיתולוגיים ולמוקד בילוי מועדף עבור רבבות ישראלים. מה הפך את "גרין קפה" בעמק חפר לסיפור הצלחה? פגשנו לשיחה את אשת העסקים יפה כרם כדי להבין איך הכול התחיל ומה עמד מאחורי הצלחת המקום.

עם סיום השירות הצבאי כקצינת רפואה, החלה יפה כרם לעבוד כאחות במערכת הבריאות והתקדמה במרוצת השנים לתפקידי הדרכה וניהול. לאחר לא מעט שנים כאחות בכירה האחראית על הכשרת אחיות במגזר הציבורי היא החליטה לפנות לעולם העסקים. יפה הצטרפה לבעלה מאיר, ויחד הם ניהלו את תחנת הדלק סונול הממוקמת בכניסה לחבצלת השרון, בסמוך לכביש החוף העמוס ושוקק התנועה. במתחם תחנת הדלק פעלה מסעדה שנוהלה על ידי יזם חיצוני, ועם סיום חוזה השכירות במקום,  החליטה יפה כרם לשפץ את המקום ולהגשים את חלומה להקים בית קפה בסגנון פריזאי בו היא תוכל לארח את כל החברים המתגוררים בעמק חפר והסביבה.

צילום: יפה כרם

יפה מספרת כי החלום קרם עור וגידים במהרה, ולאחר מספר חודשי בניה ועיצוב הושק ה"גרין קפה" שמיד הפך לסיפור הצלחה ולמקום מפגש מועדף ופופולרי לתושבי עמק חפר, אך לא רק. המיקום המנצח של בית הקפה המיתולוגי בסמוך לכביש החוף העמוס, יחד עם האווירה האירופאית, הקפה המשובח והתפריט העשיר והמגוון, כל אלו ועוד הפכו את המקום לאחד מבית הקפה הפופולריים והאהובים ביותר באזור השרון.

בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, סבל אזור עמק חפר מדימוי ישנוני ומיושן. הבליינים וחובבי הקולינריה בני העמק חיפשו אלטרנטיבות מעניינות ותמיד מצאו את עצמם בדרך להרצליה ותל אביב. הגרין קפה בחבצלת השרון שם את עמק חפר על המפה והפך את האזור ל"חבל טוסקנה של השרון" כאשר החלו לפרוח במקום מסעדות מעניינות, בתי קפה נוספים ואף מועדונים ופאבים בסופי השבוע.

צילום: יפה כרם

יפה כרם מספרת שההשקעה בבית הקפה הייתה עצומה ביחס למוקדי בילוי אחרים באזור, מאחר והוחלט לייבא ריהוט מאיטליה על מנת להבטיח אווירה אירופאית מלהיבה ומרגשת לכל האורחים. מעבר לריהוט המרשים והתפריט המגוון, המיקום המרכזי וחוויית השירות הייחודית סייעו להצלחת בית הקפה המיתולוגי, ואנחנו רק יכולים להתגעגע ל"קפה גרין" אך ליהנות מפרותיו ולבקר באחת מהמסעדות או בתי הקפה הרבים שקמו בעקבותיו בעמק חפר ושמו את האזור הירקרק והפורה על המפה.
לקראת שנת 2019 קיבלה יפה כרם את ההחלטה לסגור את בית הקפה על מנת לפנות זמן לנכדים, לטיולים ולעשייה חברתית. "אני שמחה שהייתה לי הזכות לתרום את חלקי לפיתוח עמק חפר שלא סתם זוכה עד היום לכינוי "חבל טוסקנה של ישראל" ולהציב את אחת מאבני הדרך החשובות שהפכו את האזור לאטרקטיבי ופורח גם היום".

צילום: יפה כרם

עוד על יפה כרם: יפה כרם – כתבה באתר ישראל היום

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן