Skip to content

טרור יהודי – מטרות והישגים

אנו עומדים בפני כאוס. זהו טירוף מערכות. אם פעם היו שורפים רכב באישון לילה אחת לשבוע או שבועיים, עכשיו הם מנהלים כבר 4 ימים ברצף מתקפה ויג'ילנטית על כפרים ערביים, הורסים ושורפים מכל הבא ליד - דעתו של איש מודיעין לשעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

13 שנה ליוויתי מקרוב כאיש מודיעין וכחוקר את טרור תג המחיר היהודי של הימין הקיצוני. למן תחילת התופעה אי שם ב- 2008 כשעוד היה מדובר בפעולות התקפיות המוניות בשטח למניעת פינוי מאחזים בלתי חוקיים, עבור בהפיכתה לפעולות חשאיות באישון ליל להצתת מסגדים, מכוניות ובהמשך גם בתים של פלסטינים חפים מפשע, ועד לשיא הזוועה שהגיעה בדמות רצח משפחת דוואבשה בדומא ב 2015.
אני זה שכתב את חוות דעת המודיעינית בשנת 2011 שהובילה לימים, בסיוע גורמים משפטיים להכרזתו ב 2013 של שר הביטחון דאז על התופעה כהתאחדות בלתי מותרת, מה שאפשר לטפל בה בכלים משפטיים של טיפול בטרור.
בכל השנים הללו זיהיתי והבנתי היטב שיותר מאשר התופעה הזו מבטאת ויג'ילנטיות חמורה, נקמה יצרית וחסרת הבחנה ופגיעה בחפים מפשע, המטרה האמתית שלה היא להבעיר את השטח. מטרתה לגרום לתגובה ולפעולות תגמול של פלסטינים וטרור פלסטיני, באופן שיעסיק את כוחות הביטחון במלחמה נגד הפלסטינים ובתורו ישמש "הוכחה" שהפלסטינים רק מחפשים אלימות ולהשמיד יהודים, ולכן קיים צידוק לכבוש מהם את השטח, לדחוק אותם, להכות בהם ולהשתלט להם על האדמה. המשמעות היא שעל הדרך אותם מחבלים יהודים מנוער הגבעות שנקראים פעילי "תג מחיר" מוכנים לכך שאזרחים ישראלים ישלמו מחיר וימותו כתוצאה מהבערת השטח הזו. בשבילם הכאוס הוא המצב הרצוי בשטח ומלחמת דת היא החלום הרטוב. ושיהיה ברור מדובר כל השנים האלה במעגל של בסך הכל כ- 100 פעילי גבעות אלימים מתחלפים, רובם נערים פרחחים, טיפשים ונטושים, ועוד אולי כאלף לכל היותר של תומכים שמסייעים להם בהתפרעויות ומחאות המוניות ב"יום פקודה". אבל די בנבל אחד עם גפרור כדי לפוצץ חבית נפץ שאחר כך לוקח שנים לכבות.

צילום ארכיון – אב ובנו תושבי עקרבה ומג'דל בני פדאל, הותקפו בידי מתנחלים (צילום: תושב עקרבה)

סדרת מעשי הפוגרום שמבצעים פעילי הגבעות האלימים בימים אלה היא טרור לכל דבר. לא רק נקמה עיוורת היא מה שמנחה אותם אלא רצון לערער את הביטחון בכל יהודה ושומרון ולהצית מלחמה, בשביל שתהיה להם אמתלה לקדם את האידיאולוגיה המשיחית והגזענית שלהם ולקבוע עובדות בשטח.

95% מהמתנחלים באיו"ש מתנגדים להם, זה נכון. אבל כרגע בשלטון יש שרים שצמחו במעטפת שלהם, סייעו להם בזמנו בהגנה משפטית וברוח גבית, ומשחררים אמירות זוועה וחסרות אחריות, שבתורן מעניקות לחבורות האלה תחושה שהן יכולות לעשות מה שבא להן ומהמקפצה. אם פעם היו שורפים רכב באישון לילה אחת לשבוע או שבועיים, עכשיו הם מנהלים כבר 4 ימים ברצף מתקפה ויג'ילנטית על כפרים ערביים, הורסים ושורפים מכל הבא ליד, ואין אפילו גינוי מהסיעה הלאומנית שמתקראת ברוב חוצפה ועזות מצח "הציונות הדתית". זהו טירוף מערכות מוחלט. כולנו עוד נשלם על כך בעתיד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן