Skip to content

"מה אתה מבלבל לנו את המוח עם העובדות?"

מחלקת הטריקים והשטיקים של הליכוד מפיצים כל הזמן דפי מסרים מפוברקים, שבתוכם מושתלים חצאי עובדות או דברים שמטרתם לעורר אמון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קיבלתי הבוקר מחבר אהוב  סרטון טבע מופלא המתאר את ריקוד החיזור של ציפור גן עדן. מה שהקפיץ אותי, היה הטקסט הנלווה שסיפר על כך ש"הסרטון צולם במצלמה של טלפון נייד בקרוגר פארק שזכה במיליון דולר בתחרות של 'נשיונאל גיאוגראפיק'.
אני מניח שרוב האנשים היו צופים בסרטון של הציפור היפהפייה ומסמנים לייק או משתפים את הסרטון עם הטקסט. לצערי, אני בנוי אחרת. אני איש מודיעין מקצועי שמגיל צעיר כקצין מחקר, לימדו אותי בבה"ד 15 לחשוב "הפוך על הפוך" ולחפש מה לא בסדר באזלת או מה שונה? ולכן הטקסט שהיה מצורף לסרטון הקפיץ אותי.
למיטב ידיעתי, אין "ציפור גן עדן" בקרוגר פארק בדרום אפריקה. כמו שאין פינגווינים באלסקה או בקוטב הצפוני ואין דובים לבנים באנטרקטיקה. ציפור זאת היא אנדמית וחיה רק בפאפואה- ניו גיניאה, ודמותה מפארת את דגל המדינה.

אז למה אני מבלבל לכם כעת המח?

כי מחלקת הטריקים והשטיקים של הליכוד מפיצים כל הזמן דפי מסרים מפוברקים, שבתוכם מושתלים חצאי עובדות או דברים שמטרתם לעורר אמון ממש כמו הטקסט של ציפור גן העדן.
למשל : יריב לוין אומר שהם "רק רוצים רק לעשות תיקון והתאמה של מערכת המשפט, כמו בקנדה, ארה"ב, צרפת ואנגליה".  תודו, זה מיד נשמע רציני.
מי לא רוצה לחיות כמו בדמוקרטיות המובילות של העולם?
מי יכול להתנגד?
ומצד שני הם סומכים על כך שלא יהיה מי שילך לבדוק. בבלגן הכאוטי בו מצויה הכנסת,  למי יש זמן או כלים כמו גם ידע לבדוק דבריו של לוין נכונים. האם זה באמת נכון?, או שזה עוד השתלת פייק ניוז?

ללא. צילום מהרשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

אבל זה מחלחל ומשנה תודעה

ובכן כן, הפייק ניוז הזה מחלחל תודעת הציבור, ובשיחות שיש לי עם חברים מן המחנה הימני, הם מצטטים את שר המשפטים הם זוכרים שהוא "רק רוצה לתקן את ההשתלטות של 'חבורת שופטים, אנשי הדגלים השחורים'.  כאילו השופטים הם איזה חבורת זבל , גילדה מקצועית שמממנים זה את זה בשביל לשלוט במדינה. תמים לאללה לא?
אז, גבירותי ורבותי, כל מה שמתבקש מכם הוא רק שתפקחו את העיניים ותבדקו את מסרי הרפש וההנדסה התודעתית המוזרמים לכיווננו מצד גופים אינטרסנטיים  ( מכל הצדדים), ברשתות החברתיות פשוט על מנת לעבוד עלינו ולהרדים אותנו  כאילו אנחנו אידיוטים שימושיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן