Skip to content

היילקס GR SPORT בישראל

התנהגות כביש ושטח משופרת, מרווח גלגלים רחב יותר, מנוע 2.8 ליטר עוצמתי עם 204 כוח סוס ומומנט של 51 קג"מ, גלגלי 17 אינץ' ייעודיים וקלים יותר, תצוגה פנורמית 360 בצג המולטימדיה של הרכב, מראה ספורטיבי ומגוון של שיפורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה משיקה מהדורה מוגבלת של גרסת GR SPORT של רכב השטח המוכר, ההיילקס. טויוטה היילקס הוצג לעולם לפני 55 שנים, מאז נהנה ממוניטין ללא מתחרים כרכב וורסטילי, עוצמתי ונחשק שהפך ברבות השנים לטנדר הנמכר ביותר אשר שומר על ערכו. ההיילקס הגיע לראשונה לישראל בשנות ה-90, מאז הוא זוכה לביקושים גבוהים ולאורך 23 השנים האחרונות כבש את הובלת סגמנט הפיק אפ 4X4 עם מכירות של כ-27,000 רכבים בישראל

היילקס GR SPORT בישראל, המחיר החל מ 370 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)
היילקס GR SPORT בישראל, המחיר החל מ 370 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)

הדור השמיני של הטנדר האהוב בגרסה המושקת היום, היילקס GR SPORT, מבטיח להעניק את חוויית הנסיעה הטובה מאי פעם על הכביש ובשטח. הקבינה הכפולה איתה מגיע מעניקה לו שילוב של התנהגות כביש עוצמתית, נהיגה יציבה ובטוחה עם שיפור משמעותי של בידוד רעשי הדרך. שדרוג מהותי שעברו המתלים והבלמים תורמים ליציבות מוגברת, כמו גם זוויות גלגול מופחתת, תגובת היגוי מדויקת, ויכולות גרירה (עד 3500 ק"ג) והעמסה (עד 1000 ק"ג) מהטובות בקטגוריה.

שמו של הרכב Wide Tread מתייחס לאחד השיפורים הגדולים בטנדר החדש – הרחבת המרחק הצידי בין הגלגלים ב-135 מ"מ עבור הגלגלים הקדמיים וב-155 מ"מ בין הגלגלים האחוריים (לעומת טויוטה היילקס הסטנדרטי). תכונה זו מגבירה את הבטיחות בנהיגה גם בתנאי מזג אוויר ותנאי דרך קשים,  תורמת  לנסיעה אחידה וחלקה יותר. להיילקס החדש מנוע 2.8 ליטר עוצמתי המוכר מהיילקס סהרה, שהושק בשנת 2020, המספק 204 כוח סוס/ 150 קילוואט ומומנט מירבי של 51 קג"מ אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות.

להיילקס החדש מנוע 2.8 ליטר עוצמתי (צילום באדיבות היצרן)
להיילקס החדש מנוע 2.8 ליטר עוצמתי (צילום באדיבות היצרן)

לגרסת ה- GR SPORT Wide Tread נוכחות הבולטת מאוד וחזקה בין היתר הודות לשדרוג העיצוב והסגנון שעבר. לרכב השטח הקשוח נוכחות דינמית ומרשימה. העיצוב בעל העוצמה מודגש על ידי גלגלי סגסוגת שחורים 17 אינץ' חדשים, המשווים לרכב מראה אסתטי בולט ומובחן בשילוב עם קליפרים אדומים של הבלמים, שתופסים את העין, התורמים גם לביצועים. אזור השפה הרחב מפחית גרר אווירודינמי וחישור מרכזי יעיל במיוחד מפחית את משקל הגלגל. הנהגים יכולים לצלוח בנוחות נהיגה במגוון תנאי מזג אוויר. מנופי העברת ההילוכים על ההגה מוסיפים אפשרות בחירה בהילוך ידני, ודוושות ספורט מאלומיניום משלימות את החוויה. מושבי ספורט מעור וזמש שחור עם תפרים כסופים ודוגמה מחוררת משדרגים את העיצוב הפנימי, מעניקים נוחות יוצאת דופן ואחיזה טובה יותר ומצמצמים החלקה כאשר הנוסעים נתונים לכוחות צד חזקים.

את המראה והתחושה האיכותיים בתא הנוסעים של היילקס GR SPORT משלים עיטור הידרוגרפי על גימור הדלת ולוח המחוונים הכולל גם פרטי GR על צג המידע והמכשירים וכן תצוגה פנורמית 360 מעלות בצג המולטימדיה של הרכב המשלב תצלומים מארבעת המצלמות המורכבות על הרכב.

ההיילקס נודע בזכות האמינות ויכולות השטח שלו המאפשרות "נסיעה בכל מקום", והדגם החדש מחזק מורשת זו.  זווית הגישה גדלה מ-29 ל-30 מעלות, ומרווח גחון משופר מגביר את יכולות השטח הנהדרות שלו. זווית זו הושגה על ידי הגדלת  גובה הנהיגה ב- 20 מ"מ לצד הגדלת המרחק בין הגלגלים הקדמיים ב-140 מ"מ ובין הגלגלים האחוריים ב-155 מ"מ.

תצוגה פנורמית 360 מעלות בצג המולטימדיה (צילום באדיבות היצרן)
תצוגה פנורמית 360 מעלות בצג המולטימדיה (צילום באדיבות היצרן)

מבחינה אווירודינמית, לדגם ה- GR SPORT  מבנה משופר , לרבות פגוש חדש לחלוטין עם מסגרת פנס ערפל פונקציונלית שמיטיבה את יעילות הגרר ומפחיתה מערבולות אוויר בקשת הגלגלים.  ועל זה הוסיפו קשת ספורטיבית אווירודינמית וכיסוי של תא המטען.

שיפורים בדיוק ובהתנהגות הכביש, היציבות והנוחות מבטיחים נסיעה חלקה ויציבה יותר בכל תנאי דרך. בולמי זעזועים מסוג monotube מחליפים את בולמי הזעזועים מסוג twin-tube הקיימים היום בדגמי היילקס ומעניקים שיכוך זעזועים טוב יותר ותגובה מהירה יותר בתנאי דרך קשים הודות לאזור בוכנה גדול יותר. תכונות אלו עוזרות להיילקס לנסוע על שטח גלי או בלתי אחיד בצורה בטוחה.

להיילקס GR SPORT גלגלי 17 אינץ' חדשים וקלי משקל יותר המצוידים בצמיגי שטח לשיפור האחיזה והיציבות הכוללת. בלימה מדויקת ועוצמתית מעניקה שקט נפשי הודות להגדלת הדסקיות הקדמיות מ-16 ל-17 אינץ' ודסקיות 15 אינץ' חדשות מאחור שמחליפות את בלם התוף הקודם. דגם יימכר בארץ במהדורה מוגבלת במחיר של החל מ 370 אלף שח.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן