Skip to content

המדינה הגיבה לבית המשפט – הסדרת מאחז חומש על הפרק

הישיבה שהייתה על אדמות פרטיות, הועתקה כמה מאות מטרים ותחת האוהלים הוצבו מבנים. צעדת שלום עכשיו התקיימה היום אל הכפר בורקה כשמשם תוכננה להגיע לחומש, נבלמה על ידי צה"ל שאף השתמש ברימוני גז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כחודשיים לאחר שהכנסת אישרה את ביטול חוק ההתנתקות בשומרון, העבירו המתנחלים את ישיבת חומש אל עבר אדמות מדינה, כמה מאות מטרים מהמקום שבו ישבה באורח פירטי, על אדמות פרטיות השייכות לתושבי הכפר בורקה. במקום אוהלים לא-חוקיים הוצבו קרוואנים שבהם תפעל ההתנחלות. זו הפעם הראשונה מאז ההתנתקות ב-2005 שבה מוצבים מבנים שכאלו בחומש. המבנים הוקמו בניגוד לחוק – כיוון שלא ניתן לכך אישור אלא רק אישור לתכנון בנייתם. כאן המקום להדגיש כי בצל מחאת ארה"ב, הגישו בישראל כי אין כוונה לאפשר התיישבות במקום אלא רק לאפשר את הלימודים בישיבה. אמש הגיש המדינה את תגובתה במשך לעתירה נגד התנחלות חומש שהגישה שלום עכשיו ונוספים לבג"ץ  וטענה כי עקב חוק ביטול ההתנתקות  והסדרת היישובים בשטחים, הועתקה ההתנחלות כמה מאות מטרים ומוצבת על קרקעות המדינה. יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון מסר "זה תחילתו של תיקון ערכי מוסרי ובעיקר צודק, סוף הצדק לנצח גם אם יתמהמה. בא יבוא. ההתיישבות בצפון השומרון היא חגורת הביטחון של כל מדינת ישראל, בניית הישובים חומש שא-נור גנים וכדים וישובים נוספים במרחב היא המעשה הציוני הנכון בעת הזו".

צילום: ציפי מנשה

שלום עכשיו' הגיבה  לתשובת המדינה ואמרה "בזמן שמאות פעילינו צועדים עם פלסטינים למען שלום, ובדרישה לפירוק מאחז העבריינים חומש, טוענת המדינה כי יש להמשיך את ההיאחזות הלא חוקית והאלימה במקום. בושה. במקום לפנות את המאחז ויפה שעה אחת קודם, ממשלת הסיפוח מעדיפה לרמוס את החוק, המוסר, והאינטרס הישראלי, עבור הגחמות של סמוטריץ וחבריו". בשלום עכשיו האשימו כי "המדינה נותנת פרס לעבריינות, ואם לא נתעורר ונעצור את פרויקט העליונות היהודית על הגבעות, השטחים יכבשו את ישראל".

צילום באדיבות שלום עכשיו
צילום: ציפי מנשה
הצבא מנע את הצעדה והשתמש ברימוני גז מדמיע (צילום: ציפי מנשה)

בתוך כך התקיימה הבוקר (שישי) צעדה של ארגון "שלום עכשיו" מהכפר בורקה לחומש. הצעדה יצאה תחילה משבי שומרון לכפר בורקה, כשלטענתם "המאחז יושב על אדמות בני הכפר ובמקום לפנותו, הממשלה מנסה להקים בו התנחלות חדשה". צה"ל שלא אישר א הצעדה פעל למנוע את מעבר הצועדים ואף השתמש בגז מדמיע לעבר המפגינים. כמאה מכלל הצועדים הצליחו בכל זאת להיכנס לכפר בורקה, שם הם צועדים לצד הפלסטינים – אך צה"ל חסם אותם בשער ולא לאפשר להם להגיע לחומש.
יצויין כי תנועת שלום עכשיו הגישה מבעוד מועד בקשה לצעדה אבל תשובת אלוף פיקוד מרכז הגיעה רק היום לידי הצועדים, לפיה בשל הפעילות המבצעית העצומה במרחב צפון השומרון בכלל ובאזור הרלוונטי ובשל שיקולים ביטחוניים ו"מחשש לפגיעה בביטחון, פגיעה בגוף וברכוש ובסדר הציבורי לא תתאפשר היום הצעדה".  כאן המקום להדגיש כי תושבת האלוף הגיעה לאחר שהחלה הצעדה.  את הצעדה יזמה תנועת 'שלום עכשיו' בשיתוף הנהגת הכפר ובהשתתפות הארגונים: 'מחזקים', 'זזים – קהילה פועלת', 'לוחמים לשלום', 'שוברים שתיקה', 'מסתכלים לכיבוש בעיניים', 'אמהות נגד אלימות', 'מחסום ווטש', 'יש גבול', 'קריים מיניסטר'. לקראת השעה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן