Skip to content

"צעד": עיבוד לספרו של יובל נח הררי קיצור תולדות האנושות לתיאטרון ויזואלי מרובה חפצים

בשבעה פרקים ושבעה שחקנים, מתאר צבי סהר את תולדות האנושות, בהפקה החדשה של אנסמבל עיתים. יצירתו החדשה היא גלגול נוסף של שפת התיאטרון החדשנית והייחודית לו, הפאפט-סינמה שמשלבת בין תיאטרון, קולנוע לייב ובובנאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צילום תמונה ראשית: יאיר מיוחס

"צעד", בהשראת ספרו של יובל נח הררי ׳קיצור תולדות האנושות׳, מדלג בין תמונות שונות מחיי המין האנושי ותוהה מה הסיפור שלנו.

צילום: יאיר מיוחס

לפני שנים היה ההומו סאפיינס בעל חיים חסר חשיבות מיוחדת, עד שהפך עצמו לאדון כדור הארץ ולאימת המערכת האקולוגית כולה. האם הסיפור שלנו הוא סיפורה של החיה שגילתה את האש או של החיה שפיתחה את השפה? ואולי של החיה שהשתלטה על העולם ועשתה לו מה שעשתה? ואולי זה הסיפור על החיה שהפכה את עצמה לאל? או הסיפור החיה שלא ידעה מה היא רוצה.. היש דבר מסוכן יותר מאלים שלא יודעים מה הם רוצים?

צילום: יאיר מיוחס

סהר יוצר עיבוד לשבעה שחקנים, שלד ומצלמה. בהתחלה מציג שלד אחד אנושי, שמפעילים אותו 5 שחקנים בגובה 1.70 מ' וככל שהמופע מתקדם וגם המין האנושי, ציר העלילה מתפתח, האנשים הופכים ליותר ויותר קטנים עד שהדמויות מגיעות לגובה של שניים וחצי ס"מ בלבד. כך כל הבמה מסמלת את התרבות העכשווית המלאה בגודש, והמביאה לידי פחות שליטה.

צילום: יאיר מיוחס

הטקסט בהצגה מופרד מהויזואל, באמצעות קריין, מה שמאפשר לצופה לחוות את הויזואליה במלוא הריכוז.

עבודותיו האחרונות של צבי סהר ״הארכיבאית״ ו״גנוזים״ זכו לשבחים ולקהל רחב של צופים שנשבו בקסם של הידהוד העבר בשפה עכשווית. "צעד" ממשיך את שפתו האמנותית הייחודית ולוקח אותה צעד אחד קדימה.

עיבוד ובימוי: צבי סהר

ייעוץ אמנותי: רנה ירושלמי, ארט דיירקטור: טל ארז, עיצוב תאורה: שי דרור מוסיקה: שלומי מנצור, הנחיית בובות: גוני פז, ייעוץ טקסט: דניאל כהן לוי, ייעוץ תנועה וע. במאי: שי קסל, סאונד: קובי שמואלי

שחקנים: יובל פינגרמן, ינון כהן, יעל פינקל, עמרי רווה, צבי סהר, צ'הירו טזורו, שני שבתאי

ההצגה תתקיים בתאריכים: 17.7, 18.7, 1.9, 2.9 בתיאטרון הקאמרי

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן