Skip to content

כיכר הדמוקרטיה הושקה בקפלן

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, השיק הבקר את כיכר הדמוקרטיה ברחוב הידוע במחאה כנגד ההפיכה המשטרית. חולדאי: "אנחנו פה כדי להזכיר. שוב ושוב, שאין לישראל זכות קיום, כמדינה, כחברה, כרעיון – בלי דמוקרטיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיריית תל אביב השיקה הבוקר (שני) את כיכר ה"דמוקרטיה" ברחוב קפלן בעיר. הרחוב, כידוע, הפך בחודשים האחרונים להיות המוקד המרכזי שבו מתקיימות מדי מוצ"ש, זה 28 שבועות ברצף, ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. ראש העירייה, רון חולדאי, ידוע כמי שבעצמו מתנגד לרפורמה – והוא דואג לפקוד את המחאה בקפלן באופן קבוע. בציוץ שפרסם בטוויטר על אודות ההחלטה, כתב חולדאי בטוויטר: "יש שתי סיבות שבגללן החלטנו לקרוא לצומת קפלן-בגין כיכר הדמוקרטיה. הראשונה היא כי בשנתה ה-75 של מדינת ישראל התברר, בניגוד גמור לכל מה שחשבנו, שהדמוקרטיה שלה אינה מובנת מאליה. ואנחנו פה כדי להזכיר. שוב ושוב, שאין לישראל זכות קיום, כמדינה, כחברה, כרעיון – בלי דמוקרטיה.

חלודאי משיק את צומת הדמוקרטיה (צילום: חשבון הטוויטר של חולדאי, יח"צ)

חולדאי הוסיף כי הסיבה השנייה היא "כי בצומת קפלן-בגין, ובעקבותיו בכל הארץ, מתרחש כבר 28 שבועות אחד הדברים הכי יפים שבני אדם יודעים לעשות – להיאבק יחד על ערכים משותפים. אנחנו מקווים שגם בעתיד, שנים אחרי שהאיום על הדמוקרטיה שלנו ייעלם, תהיה במדינת ישראל תזכורת פיזית, ממשית, לתקופה שבה מאות אלפי אנשים ונשים נלחמו ביחד – בנחישות, בעקביות ובאנושיות – על ערכי מגילת העצמאות שעומדים בבסיס החברה שבה אנחנו רוצים לחיות ובה אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחיו: על סולידריות. על חירות ושוויון. על הדמוקרטיה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן