Skip to content

שופט העליון נועם סולברג: לא חשבתי על תיקון בחקיקה

בהודעה חריגה שפרסם השופט אמר כי לא חשב חקיקה אלא "פרשנות, סבירות ומידתיות מזמנים אתגרים משמעותיים, ומחייבים אותנו להרחיב ולהעמיק את הדיון החשוב על אודות גבולותיו הראויים של שיקול הדעת השיפוטי". הרופאים מאיימים לשבות כנגד ההפיכה המשטרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רגע לפני תחילת ההצבעות בוועדת החוקה מגיב לראשונה שופט העליון נועם סולברג, שנתניהו אמר פעם אחר פעם כי המהלך שאותו הוא מקדם הוא "סבירות סולברג". לדבריו, " ניתנת האמת להיאמר: לא חשבתי על תיקון בחקיקה. חשבתי על מגמה בפסיקה, וציינתי כי פרשנות וסבירות מחייבים אותנו לדון בגבולות שיקול הדעת המשפטי" אמר לגבי כך כי "בסיום הרצאתי אף ציינתי כי פרשנות, סבירות ומידתיות מזמנים אתגרים משמעותיים, ומחייבים אותנו להרחיב ולהעמיק את הדיון החשוב על אודות גבולותיו הראויים של שיקול הדעת השיפוטי".

הרופאים מצטרפים לשביתת המחאה

בתוך כך, שבוע לפני ההצבעה במליאת הכנסת על צמצום עילת הסבירות, ורגע לפני יום השיבוש הנוסף של המחאה נגד המהפכה המשפטית, לוחצים רופאים על ההסתדרות הרפואית להשבית את מערכת הבריאות בקריאה לעצור את החקיקה. בדיון חירום שהתקיים היום בהסתדרות הרפואית, בהשתתפות כמה ראשי ארגונים מדעיים ומובילי הרפואה בישראל, הייתה הסכמה כמעט מלאה כי יש לנקוט בצעדים ארגוניים דרסטיים, לרבות השבתת מערכת הבריאות, בקריאה לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית. בשבוע הקרוב מתכנים בהסתדרות לצאת לעיצומים ולהשבתות קצרות, לקראת ההשבתה הגדולה המתוכננת ביום רביעי ערב יום ההצבעות לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית.

צילום: ארכיון ההסתדרות הרפואית

בישיבת הנהגה מיוחדת שהתקיימה אמש, הוחלט כי נוכח גודל השעה "אנחנו שמים בצד את המחלוקות עם ההסתדרות הרפואית וקוראים לאיחוד כוחות נגד חקיקת החוק לביטול עילת הסבירות והפגיעה המוחשית הצפויה ברפואה הציבורית ובבריאות הציבור בישראל. בישיבה אמש, הוצגה חוות דעתה של היועצת המשפטית של ארגון "מרשם", עו"ד סיגל פעיל,  ובה נכתב בצורה מפורשת, בין היתר, כי החקיקה לביטול עילת הסבירות תפגע בזכויות המתמחים/ות, הן כפרטים והן בהיותם כחלק מהעבודה המאורגנת וכמו כן, היא עלולה לפגוע במישרין ובעקיפין בזכויות הרופאים/ות המתמחים/ות ולמעשה בכלל ציבור הרופאים/ות והחולים/ות בישראל. כרופאים, כרופאות וכארגון עובדים- לא נעמוד מנגד למול פגיעה זו. אנו מבקשים להעביר להסתדרות הרפואית את המסר, כי אנו בארגון הרופאים המתמחים "מרשם", על אף חילוקי הדעות הקיימים בנינו בנושאים רבים, נעמוד לצד ההסתדרות הרפואית ככל שזו תחליט על צעדים ארגוניים במטרה להיאבק בחקיקה שמבטלת את עילת הסבירות. אנחנו קוראים להסתדרות הרפואית להשתמש בכוחה הארגוני ולא לשבת על הגדר בימים הקריטיים שלפנינו" נמסר מטעם הרופאים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן