Skip to content

השופט ברק "אני מתנגד לצמצום עילת הסבירות"

השופט אהרן ברק בנאומו מתנגד לצמצום עילת הסבירות ומשוכנע שאם תעבור תיפגע קשות בדמוקרטיה בישראל. הנשיא לשעבר ריבלין קרא לנתניהו לנהוג כמנהיג ולהציל את העם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרן ברק בנאום שצולם מראש והוקרן על במת התנוה לאיכות השלטון  "לאחרונה נוהגים גורמים פוליטיים מסוימים, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, להסתמך עלי, כאילו אני מסכים או משלים עם הצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות המונחת עכשיו לפני הכנסת לקריאה שניה ושלישית. ההסתמכות עלי, כדי להצדיק הצעת חוק זאת, אינה ראויה ואינה נכונה. לכן אני רואה לנכון להעמיד דברים על דיוקם. וזאת עמדתי: אני מתנגד להצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות בכל תוקף, ומשוכנע כי ההצעה, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והיא מאיימת לערער את שלטון החוק, המינהל התקין, טוהר המידות בשלטון, וזכויות היסוד של כל אדם בישראל".

השופט ברק מתנגד נחרצות לצמצום עילת הסבירות (צילום דן בר דוב)
השופט ברק מתנגד נחרצות לצמצום עילת הסבירות (צילום דן בר דוב)

נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין נאם על הבמה של התנועה לאיכות השלטון ו"צנחנים למען הדמוקרטיה" בפעם הראשונה מאז תחילת המחאות, להעביר מסר פייסני:

הנשיא לשעבר ריבלין לנתניהו: "אתה המנהיג הצל את העם" (צילום דן בר דוב)
הנשיא לשעבר ריבלין לנתניהו: "אתה המנהיג הצל את העם" (צילום דן בר דוב)

"אחיותיי ואחיי, לא באתי הנה כדי להסית נגד מישהו, אלא באתי להשתתף עם עמנו, אזרחינו ותושבינו כדי שנינצל מרגע רע שלא היה כמותו בתולדות המדינה….באתי כדי להשתתף עם עמינו, כדי שנינצל מרגע רע, שכמותו לא היה מקום המדינה. תפקידינו לראות האם נוכל ב- 24 השעות הקרובות להציל את המדינה הנפלאה שלנו!" ובפניה לנתניהו אמר "…המשבר היום הוא ללא ספק חמור וממשי, ויש רק אדם אחד בשלב זה וברגע זה שיכול למנוע ממדינתנו היקרה את האסון – בנימין נתניהו. אתה ביבי, שרואה את עצמך לא רק כמנהיג שעלה על בן גוריון, אלא כמנהיג יהודי שאולי גדול כמו משה רבנו. למנהיג יש תפקיד, ואם אתה מנהיג – הצל את העם הזה ממצב שבו אנחנו עלולים להיות במלחמת אחים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן