Skip to content

"פסטיבל לילות קיץ" בחבל מודיעין

חוויות של טבע, חקלאות ואמנות - סיורי זריחה ולאור ירח מלא, מסיבת אוזניות, סדנאות אמנות ויצירה, אוכל ויין נהדרים, מעגל אהבה חבאני, מפגש בעקבות האישה היהודייה במרוקו ועוד. 16-19 באוגוסט 2023
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לילות הקיץ הם הזדמנות מצוינת לצאת מהבית לפעילויות מיוחדות דווקא בשעות הלא שגרתיות. מזג האוויר נעים, הכוכבים מעטרים את השמיים והטבע משנה את פניו. במיוחד לכבוד לילות הקיץ הנעימים, עמותת תיירות חבל מודיעין מזמינה את המבקרים באזור להצטרף לחגיגות פסטיבל לילות קיץ . שפע של חוויות ופעילויות מרתקות לזוגות ולמשפחות בשעות הלא שגרתיות – משקיעה ועד זריחה.

סיור זריחה בחבל מודיעין (צילום עמית גבלר)
סיור זריחה בחבל מודיעין (צילום עמית גבלר)

לאורך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיימו סיורים בשעות הנעימות של היממה: סיור לאור ירח מלא עם מדריך הטיולים יותם יעקובסון באזור תל חדיד בו תוכלו לגלות את סודות יער בן שמן בלילה, רכיבה בשקיעה בין השדות והמטעים אל מושב מזור שם תתארחו בעגלת הקפה "לה בוסתן" לפינוק ונשנוש טעים, סיור זריחה בתל גמזו עם מדריך הטיולים אופיר עקיבא בו תהנו מזריחת השמש בין גבעות יער בן שמן המוריקות, סיור בין ערביים בנאות קדומים היפהפה הכולל גם ארוחת ערב המבושלת בשטח לאור פנסים וניווט לילי למשפחות בתל חדיד עם עמותת הניווט בין מטעי הזיתים לעבר תצפית הלילה בתל חדיד.

טקס חינה בברקת צילום אלדד מאסטרו
טקס חינה בברקת צילום אלדד מאסטרו

במושב ברקת יערך "מעגל אהבה חבאני" ייחודי שימחיש את מעגל הנישואין, כפי שנחגג בעבר וגם עתה על פי מנהגה של הקהילה המיוחדת שעלתה מחבאן שבדרום מזרח תימן. בחגיגה ישתתפו שלושה דורות שיכניסו את המבקרים בשירה ובריקודים לטקס החינה והחתונה החבאניים, כולל אוכל מסורתי והרקדה. רות בן אבי מלפיד תארח מפגש מיוחד בעקבות "האישה היהודיה במרוקו" בו תספק הצצה אל עולמן של הנשים שחיו במדינה מוסלמית, מסורתית ופטריארכלית במאות ה-19 וה-20 תוך טעימה והכנה של ספינג', מאפה מסורתי בשם בריר ועוד.

בנוסף, יתקיימו גם מופע תיאטרון בובות בחצר של סבא מוטי, מסיבת אוזניות וצבע משפחתית לצד סדנת ציור בזריחה אצל נורית רינסקי, סדנת קליעת סלים במים, סדנת הכנת מסיכות חימר, מכירת בגדי וחפצי וינטג', סיור וסדנת הנבטה בחווה ההידרופונית "שורש ועלה" והאמן פיליפ רנצר יתקיים מפגש אמן בסטודיו הייחודי שלו.

סיור זריחה (צילום באדיבות עמותת תיירות חבל מודיעין)
סיור זריחה (צילום באדיבות עמותת תיירות חבל מודיעין)

וכמובן שיהיה גם אוכל – פיצה לה קלברזה יוצאת בפופ אפ אפרטיבו מהנה כמו באיטליה, הכפרייה בבית נחמיה תציע ערב יין ואוכל איכותי, הסופרת עידית שכטר-פייל תקיים שיחה סביב השולחן בעקבות טקסטים של אהבה ואהבה לטקסטים בליווי גבינות, יין וסנדוויץ' הסתתים המפורסם של מאיר שלו, מחלבת מרקוביץ' מזמינים לחוויטעימה עם גבינות חלב כבשים בעבודת יד ויקב נטוף יארח לטעימות יין.  פסטיבל לילות קיץ בחבל מודיעין – משקיעה ועד זריחה, 16-19 באוגוסט 2023, לפירוט כל הפעילויות ודרכי ההרשמה: אתר האינטרנט של עמותת תיירות חבל מודיעין

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן