Skip to content

טראמפ דרש מסגנו לא לאשרר את תוצאות הבחירות

כתב האישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון מייחס לנשיא לשעבר ארבע עבירות: קשירת קשר להונאת הממשל בארצות הברית, קשירת קשר לשיבוש זכות הצבעה, שיבוש וניסיון לשבש הליך ממשלתי רשמי, וקשירת קשר נגד זכויות אזרח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבע שיחות טלפון מפלילות בהן דרש נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מסגנו מייק פנס לבטל את תוצאות הבחירות מוסכרות בכתב האישום החדש נגדו, אותו הגיש אתמול (שלישי) התובע המיוחד ג'ק סמית לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון. מכתב האישום עולה כי  ב–25 בדצמבר 2020 דונלד טראמפ כעס בבית הלבן וטלפן לסגנו, שחגג את חג המולד באותה עת עם משפחתו, ודרש ממנו שלא ימלא את תפקידו. – קרי, שלא יאשרר באופן סמלי את ספירת האלקטורים ב-6 בינואר לאחר הבחירות בארצות הברית. פנס ענה שאין לו סמכות כזו וטראמפ רתח וענה לו: אתה ישר מידי.
המסמך בן 45 עמודים, מייחס לטראמפ ארבע עבירות: קשירת קשר להונאת הממשל בארצות הברית, קשירת קשר לשיבוש זכות הצבעה, שיבוש וניסיון לשבש הליך ממשלתי רשמי, וקשירת קשר נגד זכויות אזרח.

כתב האישום בן ארבעת סעיפי האישום מאשים את טראמפ, שמתמודד שוב לנשיאות, בקשירת קשר להונות את ארצות הברית, קשירת קשר לשיבוש הליך רשמי, ניסיון לשבש הליך רשמי וקשירת קשר נגד זכותם האזרחית של אנשים לקבל את הצבעתם. נספר. העונש המרבי על האישום החמור ביותר הוא 20 שנות מאסר.

דונלד טראמפ בכניסתו לבית המשפט הפדרלי (צילום מסך CNN) לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

"המתקפה על הקפיטול של מדינתנו ב-6 בינואר 2021, הייתה מתקפה חסרת תקדים על מושבה של הדמוקרטיה האמריקאית", אמר היועץ המיוחד ג'ק סמית' לכתבים לאחר הגשת כתב האישום. "זה ניזון משקרים, שקרים של ה-deSmith גם שיבחו את קציני אכיפת החוק שהגנו על הקפיטול, ואמרו שהם "לא רק הגנו על בניין או על האנשים שחסו בו. הם שמו את חייהם על הקו כדי להגן על מי שאנחנו כמדינה וכעם".

האישומים מייצגים את כתב האישום השלישי נגד הנשיא לשעבר שהוגש מאז חודש מרץ – מהווים את הבמה לאחת מהתחרויות הנשיאותיות הזר בהיסטוריה, שבהן מועמד מוביל של מפלגה גדולה יצטרך לעבור לסירוגין בין עצירות קמפיין לדיונים באולם בית המשפט במהלך השנה הבאה. וחצי.

חבר מושבעים פדרלי גדול במיאמי הפליל את טראמפ בחודש שעבר באשמת טיפול לא נכון במסמכים מסווגים לאחר שעזב את הבית הלבן ושיבוש מאמצי הממשלה להחזירם. חבר מושבעים גדול במדינה בניו יורק האשים אותו בזיוף רישומים עסקיים בקשר לתשלומי כסף שקט במהלך הקמפיין של 2016. וחבר מושבעים במדינה בג'ורג'יה שוקל אם להאשים את טראמפ על מאמציו לבטל את תוצאות הבחירות ב-2020 שם.

הנשיא טראמפ, שהודה בחפותו בתיק המסמכים, מכחיש כל עוולה הקשורה גם לבחירות 2020. דוברו, סטיבן צ'ונג, האשים את משרד המשפטים בניסיון להתערב בבחירות 2024 על ידי התמקדות במועמד המוביל של הרפובליקה הדמוקרטית, והוא השווה את ממשל ביידן לכמה מהמשטרים האוטוריטריים הגרועים בהיסטוריה.

"הנשיא טראמפ תמיד פעל לפי החוק והחוקה, עם עצות מהרבה עורכי דין מוכשרים מאוד", אמר צ'ונג בהצהרה שהשוותה את ממשל ביידן לגרמניה הנאצית. "לפני שלוש שנים היו לנו גבולות חזקים, עצמאות אנרגטית, ללא אינפלציה וכלכלה נהדרת. היום, אנחנו אומה בדעיכה. הנשיא טראמפ לא יירתע ממטרה פוליטית מחפירה וחסרת תקדים!"

כתב האישום של אתמול, יום שלישי מצייר את טראמפ בסוף 2020 כמפסיד כבד ושקרן מושבע, שמוכן לומר כמעט הכל כדי לנסות להחזיר את תבוסתו בידי יריבו הדמוקרטי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן