Skip to content

"בכל אדם נמצא האמן שבו, צריך רק להוציא את זה ממנו החוצה": מפגש עם האמן רועי דרסטין

מפגש מרתק עם אמן שהוא מחנך לערכים חברתיים ולאמנות, מגלה את הטוב החבוי בכולנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צילום תמונה ראשית: שרה פלד

במסגרת חודש האמנות "יוליארט גליל מערבי" ביקרתי בקיבוץ געתון בסדנה של רועי דרסטין, אמן פלסטי, שנמצאת בלול ישן ששימש בעברו רב השנים כמחסן ועדת תרבות, תעשייה ומה לא, כי ככה זה בקיבוצים, מנצילים כל מרחב לשימוש יעיל. לפני שנים, רועי היה מדריך חברתי של הנוער בגעתון. הוא התחבר למקום, וחזר לחיות את חייו בגעתון. במקור הוא מקיבוץ כיסופים מהדרום. היום הוא מרכז את מגמת האומנויות בתיכון בכברי ועוסק בחינוך. דרסטין הציג בארץ תערוכות רבות .

צילום: שרה פלד

דרסטין טוען כי "היה משהו בחברה הקיבוצית שנתן מקום לאומנים ולאומנות". הוא נשאב לרישום ותחריט, אך התחיל עם ציור. הוא מסביר לנו מהו תחריט. "תחריט הוא הדפס בשחור לבן מחריטה על לוחיות מתכת בגדלים שונים. את המתכת אחרי החריטה צורבים בחומצה לפרקי זמן משתנים בהתאם לתכנית של ההדפס הסופי". אנחנו מקבלים דוגמאות למישוש ואפילו מתנסים בהדפסה, כך שכל אחד מאיתנו שאיננו אמן, יצר עבודת אמנות שמילאה אותו גאווה.

צילום: שרה פלד

על פי השקפת העולם של רועי, החיים בעולם הצרכני בזבזניים. על כן הוא שואף לצרוך פחות ולייצר פתרונות שמנצלים את הקיים. למחזר ולנצל את המשומש והמיותר ולעשות בו שימוש משני. בסדנה ישנן דוגמאות לדברים שעשה מזבל. הוא לא קונה דברים חדשים, אלא משמיש את מה שקיים. בביתו החלונות הם מעץ שהביא מוואדי ניסנס.

צילום: רועי דרסטין

במסגרת כפר המחול של להקת המחול הקיבוצית הממוקמת בקיבוץ געתון, נוצר שיתוף פעולה מעניין ביניהם. ביחד הם יצרו את היצירה Oxygen – מופע פרפורמנס שהוא שיתוף פעולה של שני אמנים מעולמות שונים ומתרבויות שונות, הנפגשים לראשונה בעשייה אמנותית ויוצרים עבודה משותפת.

היצירה משלבת חומר, תנועה, אור, סאונד וגוף. רועי דרסטין הגיע מעולם של הדפס ואמנות פלסטית, לאה בסודו גרק הגיעה מעולם המחול המודרני האירופאי, רקדנית בלהקת המחול הקיבוצית.

הצילום נמסר באדיבות רועי דרסטין

היצירה מתרחשת בחלל של גלריה אלפרד בה הצופה הוזמן לחוויה המורכבת מצלילים, אורות, הדפסים וגוף. הדפסים של שחור ולבן על נייר, אליהם מודפסת טקסטורה של קרשי עץ. היצירה הוצגה בגלריה אלפרד בתל אביב ב-2022.

הביקור בסדנא של רועי דרסטין מתקיים במסגרת תיירות כפר המחול של התנועה הקיבוצית בקיבוץ געתון בגליל המערבי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן