Skip to content

פסטיבל הכליזמרים בצפת חוזר

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת מתקיים זו השנה ה-36. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 22-24.8 ויכלול עשרות מופעי מוסיקה ייחודיים עם האומנים הגדולים מהארץ ומגוון אירועי חוצות – הכול באוויר הפתוח ובכניסה חופשית לקהל הרחב. וזו כמובן הזדמנות מצוינת לטייל בצפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל הכליזמרים בצפת הוא פסטיבל מוזיקה יהודית המתקיים מדי שנה בחודש אוגוסט בצפת, ישראל. הפסטיבל נוסד בשנת 1980 , והוא הפסטיבל הגדול והוותיק ביותר למוזיקה יהודית בעולם. הפסטיבל כולל מגוון רחב של הופעות, סדנאות, תערוכות ופעילויות לילדים, והוא מהווה מוקד משיכה למוזיקאים מכל העולם. הפסטיבל בצפת הוא חגיגה של המוזיקה היהודית, והוא מושך אליו אלפי מבקרים מדי שנה. הפסטיבל מציג מגוון רחב של סגנונות מוזיקליים, החל בפולקלור היהודי, דרך ג'אז, רוק, ומוזיקה קלאסית. הפסטיבל כולל גם מגוון רחב של אמנים, החל מנגני כליזמר ותיקים, דרך אמנים מודרניים, ועד אמנים בינלאומיים.

פסטיבל הכליזמרים ה 36 בצפת (צילום דן בר דוב)
פסטיבל הכליזמרים ה 36 בצפת (צילום דן בר דוב)

פסטיבל הכליזמרים בצפת הוא חוויה מיוחדת במינה, והוא מהווה הזדמנות מצוינת להכיר את המוזיקה היהודית על כל גווניה. הפסטיבל הוא גם הזדמנות מצוינת להכיר את העיר צפת, עיר עתיקה וקסומה עם היסטוריה עשירה אז יצאנו לטעום מה יש לעיר להציע.

תחנתנו הראשונה ,על מנת שלא נצא לסיור על בטן ריקה ,הייתה לארוחת בוקר משובחת במלון רות הנמצא בעיר העתיקה בצפת. המלון הוותיק  נרכש על ידי רשת מלונות דן ועבר מתיחת פנים מלאה. במלון 75 חדרי אירוח מסוגים שונים, בריכה מפנקת, חדר כושר, קולינריה משובחת, אווירה צפתית ייחודית. בית המלון מחדש את ימיו של חאן אורחים עתיק בן 800 שנה עם הנוחות והפינוק שמלון בוטיק יכול להעניק לאורחיו.

"סמטה" במלון רות (צילום דן בר דוב)
"סמטה" במלון רות (צילום דן בר דוב)
במלון רות בצפת (צילום דן בר דוב)
במלון רות בצפת (צילום דן בר דוב)

אי אפשר לדבר על צפת מבלי להזכיר את הגבינה הצפתית ומי שבעצם עומד מאחוריה, מחלבת המאירי. סיפורה של המחלבה שזור בהיסטוריה של צפת. מחלבת המאירי צפת הנה המחלבה הראשונה בארץ והוקמה ע"י מאיר ארזוני (לימים השתנה שם המשפחה להמאירי) – הדור הראשון של המשפחה אשר הגיע מפרס הרחוקה בשנת 1840, מיד לאחר רעידת האדמה הקטלנית בצפת שארעה בשנת 1837.  מחלבת המאירי מייצרת גבינות שמקורם בחלב צאן. היום מנהל את המחלבה הקטנה בן המשפחה יניב שעזב את עבודתו כרואה חשבון במרכז הארץ יחד עם אשתו וחזר לצפון לעזור בעסק המשפחתי. הגבינות עדיין נפלאות, מומלץ לבקר וגם לטעום.

כמעט 200 שנות עשייה במחלבת המאירי (צילום דן בר דוב)
כמעט 200 שנות עשייה במחלבת המאירי (צילום דן בר דוב)

בית המאירי הוא מוזיאון היסטורי, המתעד את קורות היישוב היהודי בצפת מן המאה ה-19 ועד המאה ה-20. המוזיאון הממוקם בתחתית העיר העתיקה בצפת, בסמוך לקריית ברסלב, נוסד על ידי יחזקאל המאירי, ונחנך בשנת 1980 כמוזיאון וכמרכז לפעילות חינוכית מגוונת. ייעודו – לקרב את הקהל הרחב לקורותיה של צפת דרך המוצג והסיפור, ולהאיר פרק חשוב בתולדות ההתיישבות בארץ ישראל.

מוזיאון בית המאירי (צילום דן בר דוב)
מוזיאון בית המאירי (צילום דן בר דוב)
מוזיאון בית המאירי (צילום דן בר דוב)
מוזיאון בית המאירי (צילום דן בר דוב)
חצר מוזיאון בית המאירי (צילום דן בר דוב)
חצר מוזיאון בית המאירי (צילום דן בר דוב)

תוכלו לקבל הצצה לשכונה היהודית העתיקה במנהרות צפת, שהתגלו במקרה בשנת 2005 במסגרת פעילות של עמותת "לבנות ולהיבנות". במסלול תת קרקעי קסום ומרתק תראו את ההיסטוריה לנגד עיניכם: היישוב היהודי הישן, בארות מים, תנור אפיה עתיק, חללים ששימשו כחדרים ואפילו שכונה עתיקה ומתחם 'בית הקהל'.

סמטאותיה המיוחדות של צפת (צילום דן בר דוב)
סמטאותיה המיוחדות של צפת (צילום דן בר דוב)
סמטאותיה המיוחדות של צפת (צילום דן בר דוב)
סמטאותיה המיוחדות של צפת (צילום דן בר דוב)
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

מקאמאת הוא בית ספר למוזיקה מהמזרח והוא משמש פלטפורמה לקידום מוזיקה קלאסית, מקודשת ועממית מכל ארצות המזרח, מקאמאת מציע הופעות, סדנאות, כיתות אמן ואירועים מיוחדים לקהל הרחב. הוא  פועל ב"חאן החמור הלבן", מבנה אבן עתיק ויפהפה בקריית האמנים הקסומה בצפת. אל תחמיצו הופעה שלהם.!

מקאמאת קסם מוסיקת המזרח (צילום דן בר דוב)
מקאמאת קסם מוסיקת המזרח (צילום דן בר דוב)

הפסטיבל הענק, אחד הפסטיבלים הוותיקים והחשובים בארץ, יעמוד הקיץ בסימן '75 שנה לשחרור העיר צפת' ויכלול עשרות מופעי מוסיקה עם אמנים גדולים בבמות ברחבי העיר העתיקה ומגוון אירועי חוצות, הכול בכניסה חופשית לקהל הרחב.

ישי ריבו, אהוד בנאי, אודיה, דני סנדרסון, מוסה ברלין, חנן בר סלע, מירל רזניק, אסף הרוש, סימפונט רעננה, שלמה גרוניך ועוד עשרות מופעים נוספים – כולם ללא תשלום לקהל הרחב: אחד האירועים הגדולים בישראל בחודש הקרוב יהיה פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת שייערך בעיר הגלילית בפעם ה-36, והשנה בין התאריכים 22-24.8, ה'-ז' באלול.

הפעילות תתקיים בשלושת ימי הפסטיבל משעות אחר הצהריים ועד השעות הקטנות של הלילה, כאשר המופעים עצמם ייחלו בשעה 20:00. בין האמנים הנוספים שיופיעו בבמות השונות יהיו גם אמיל אייבינדר, סיני תור, גלעד הראל, הבלקניה, סימפלי צפת, יהודה כץ, דניאל אהביאל, ניב כליל החורש, איטה ודוב זילברמן, ישראל זוהר, יהויכין פרידלנדר, מקאמת צפת, סניה קרויטר ועוד רשימה ארוכה של הרכבים. מלבד התוכן האמנותי בבמות השונות, יתקיימו פעילויות נוספות ברחבי העיר, מתחם דוכנים גדול, נגני חוצות, סיורים באתרי התיירות הצפתיים ועוד.

לדברי ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, "צפת חוגגת השנה 75 לשחרורה בשלל אירועים ומופעים, שיאם הוא 'פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי' – מסורת צפתית בבירתה העולמית של מוסיקת הנשמה היהודית. במיוחד בימים כאלו, אנו גאים לקיים את פסטיבל הכליזמרים בו על במה אחת יופיעו אמנים חילוניים ודתיים, אמנים מהשורה הראשונה לצד אמני נשמה יהודית והכל מול עשרות אלפי אנשים מכלל הציבור הרחב. חגיגה מוסיקלית של אחדות שמשלבת ישן וחדש ושמחה אמיתית שמסמלת את פניה הייחודית של צפת. כולם מוזמנים לחגוג איתנו את חג הכליזמרים!".

מזקקת צפת אוסף מפתיע של ויסקי ישראלי (צילום דן בר דוב)
מזקקת צפת אוסף מפתיע של ויסקי ישראלי (צילום דן בר דוב)
יעקב בייגלה, איש מיוחד ובייגלה מעולה,מומלץ ביותר (צילום דן בר דוב)
יעקב בייגלה, איש מיוחד ובייגלה מעולה, מומלץ ביותר (צילום דן בר דוב)

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן