Skip to content

מופז לחברי סיעתו: "אין ולא יתקיים מו"מ על כניסה לממשלת נתניהו. אנחנו נחליף אותו"

בנאומו בפני מליאת הכנסת התחייב ראש האופוזיציה החדש ללכת בכל העוצמה על הקלף החברתי. "אעשה כול שביכולתי, שמחאת הקיץ הזה תישא פרי. לא אתן את ידי למסמוסה באמירות ריקות מתוכן והבטחות סרק". ח"כ אופיר אקוניס לא התאפק וקרא למופז "דפני מופז", עד שהוזהר והוצא מהמליאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנאומו בפני מליאת הכנסת התחייב ראש האופוזיציה החדש ללכת בכל העוצמה על הקלף החברתי. "אעשה כול שביכולתי, שמחאת הקיץ הזה תישא פרי. לא אתן את ידי למסמוסה באמירות ריקות מתוכן והבטחות סרק". ח"כ אופיר אקוניס לא התאפק וקרא למופז "דפני מופז", עד שהוזהר והוצא מהמליאה

מאת צבי זינגר

"מעל בימה זו, קבל עם ועדה, אני מתחיב בפניכם שאעשה הכל כדי להחזיר את האמון בנבחרי הצבור שלכם. תהיה זו בגידה של ממש להפנות עורף לדרישות ולזעקה לשינוי". כך התחייב ח"כ שאול מופז בפני מליאת הכנסת, לאחר שהוכרז רשמית כראש האופוזיציה החדש, במקומה של ח"כ ציפי לבני.

על פי הצהרותיו, מופז מתכוון ללכת בכל העוצמה על הקלף החברתי. "אעשה כול שביכולתי, שמחאת הקיץ הזה, תישא פרי. לא אתן את ידי למסמוסה באמירות ריקות מתוכן והבטחות סרק", אמר. "האביב הזה יביא אתו תקווה לסדר חברתי חדש – לצדק חלוקתי, למחירים ראויים ולקץ הגזל בחסות הממשלה. האביב הזה יביא אתו קריאה לשינוי אמיתי בחלוקת הנטל, לאמנה חברתית חדשה, שבבסיסה כולם משרתים ומעניקים מעצמם לחברה, והחברה אינה מתנכרת עוד למשרתיה. האביב הזה מביא אתו קריאה לשינוי יסודי בשיטת הממשל – שיטה שמקנה לבעלי אינטרס צר וסקטוריאלי את המפתחות לעתיד, על גבו הנרמס של הציבורי הממלכתי".

מופז: "שם הביטחון נישא לשווא". צילמה: ציפי מנשה
מופז: נושאים את שם הביטחון לשווא (צילום: ציפי מנשה)

מופז התייחס גם לגל ההתייקרויות האחרון וקרא להפחית את המסים על הדלק: "כלכלה חופשית והבנת העקרונות של הכלכלה הגלובלית אינן חייבות לבוא על חשבון השכל הישר", אמר. "יוקר המחייה הפך תחת הממשלה הנוכחית לבלתי נסבל, לדרך חיים הרומסת את הצעירים ומעמד הביניים, את הילדים והנכדים שלנו בארץ הזאת, ולא יעזרו שום קריאות ביניים", הדגיש מופז. "יוקר המחייה בישראל הפך להיות המעמסה המרכזית על אנשים שרוצים לבנות כאן בית".

דבריו של מופז והדגש שהוא שם על הנושא החברתי לא עברו ללא תגובה. ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) קטע את נאומו בקריאות "דפני מופז" והוא אף נקרא לסדר ולבסוף הוצא מהמליאה, אחרי שלא פסק מלקטוע את נאומו של מופז.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון, אף הגדיל לעשות. במהלך נאומו של מופז העביר דנון בין חברי הכנסת את המכתב שמופז שלח ב-2005 למתפקדי הליכוד – ובו הוא התחייב שלא לעזוב את הליכוד ואמר שדרך הליכוד היא הטובה ביותר. "חסר זהות, חסר ערכים וחסר עמוד שדרה פוליטי, מופז עומד בראשות מפלגת ה'טרנד', הגוויה הפוליטית שנקראת קדימה", כתב דנון.

מופז האשים את הממשלה גם בזילות תחום הביטחון ובנשיאת שם הביטחון לשווא. "הממשלה הזו חוטאת בחטא כפול", אמר. "הוותיקים בינינו זוכרים היטב את התקיפה של הכור הגרעיני בעיראק, וכן החלטות חשובות ודיסקרטיות שהתקבלו ובוצעו בשנים האחרונות. מעולם לא התנהל דיון ציבורי כה רחב בהחלטות על תקיפה מבצעית וההכנות לה. מעולם לא הייתה זילות כה גדולה בענייניה החשאיים של ישראל. בלב לבו של הביטחון הלאומי שלנו.

"מאחר והעוסקים בתחום הביטחוני מבינים את החשיבות של התנהלות שקטה וחסויה בנושאים אלה – אין לי אלא להגיע למסקנה החמורה והקשה, כי מישהו עושה שימוש ציני ובלתי אחראי בביטחון ישראל ובביטחון הלאומי שלנו. לאלה המוציאים את שם הביטחון לשווא, אני מבקש לומר מעל הבמה הזו: די לכם מהדבר הזה. אזרחי ישראל מבינים היטב שמסע התעמולה הנפסד המנוהל בידי הממשלה הזו, נועד למנוע ולהסית דיון ציבורי נוקב בשאלת הזהות החברתית של המדינה.

"אם וכאשר נגיע לרגע ההכרעה בסוגיית הגרעין האיראני – אני קורא לראש הממשלה שהדבר הזה יעשה מתוך ממלכתיות ואחריות ומתוך שיקול דעת ושמירה על צור ישראל. אני מבטיח לכם זאת – בנושאים הנוגעים לעצם קיומה של המדינה לא יהיו אופוזיציה וקואליציה. אולם, אם בכוונת הממשלה הזו להמשיך ולהתעמר באזרחיה תוך מניפולציה בלתי פוסקת – לזה לא ניתן את ידנו".

בפגישת הסיעה הראשונה שערך הבטיח מופז לחברי סיעתו: "אין ולא יתקיים מו"מ על כניסה לממשלת נתניהו. נקודה. אנחנו נחליף אותו. אנחנו יוצאים מאוחדים לדרך חדשה. אנחנו מפלגה אחת, סיעה אחת, עם מטרה אחת – להחליף את הממשלה הרעה, הקרה והמנותקת. לשם אנחנו חותרים, וביחד נשיג אותה". מופז הוסיף עוד, כי בחמישה במאי הוא מתכוון להעביר את ועדת הכלכלה לקדימה.

מופז גם הציג את משנתו בנושא שירות חובה והחלוקה בנטל. "אפעל למען השוויון בנטל", הצהיר מופז והוסיף כי "אין שום סיבה שאנשים יתנו את שנותיהם היפות ביותר למדינת ישראל בזמן שיהיו כאלה שלא יתנו יום שירות אחד".

בהמשך דבריו, התייחס לרצונו לשנות את שיטת התקציב הדו שנתי. "נעביר בציבור תקציב אלטרנטיבי לשנת 2013. נתניהו לא מצליח עם התקציבים הדו-שנתיים", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן