Skip to content

משפחות הנעדרים " אנחנו בסיוט ואף אחד לא מדבר איתנו"

במסיבת עיתונאים שקיימו נציגי משפחות הנעדרים סיפרו על הסיוט שהם עוברים מאתמול בבוקר והם דורשים תשובות מגורמים מוסמכים בממשלה. אין מספרים מאומתים אך כנראה מדובר במאות נעדרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נציגים של משפחות הנעדרים קיימו היום מסיבת עיתונאים "אנחנו בסיוט" הם אומרים "ואף אחד לא מדבר איתנו" וסיפרו על הרגעים בהן ליוו את ילדיהם בשיחות טלפון תוך שהם שומעים יריות ברקע ואת ילדיהם נפצעים. "אנחנו דורשים להיפגש עם גורם מוסמך ולקבל תשובת עוד הלילה" הם אומרים.

הורי הנעדרים "דורשים תשובות" (צילום דן בר דוב )
הורי הנעדרים "דורשים תשובות" (צילום דן בר דוב )
אורי דוד, אבא של תאיר והודיה (צילום דן בר דוב )
אורי דוד, אבא של תאיר והודיה (צילום דן בר דוב )

אורי דוד, אבא של תאיר והודיה "מה שקורה הוא בלתי סביר. אנחנו דורשים מהממשלה שלנו להיות בקשר עם המשפחות – ואנחנו דורשים לקבל תשובות – לא כל התשובות יהיו משמחות. אנחנו רוצים להחזיר את הילדים את הבנים הבנות את המשפחות כמה שיותר מהר הביתה. שתי הבנות שלי היו איתי בקשר אתמול בוקר, הן שכבו על הרצפה עם טלפון פתוח בלחץ אטומי. שמעתי ברקע מטווח של ברווזים, פשוט מטווח. היו צעקות, שמעתי דיבורים בערבית. אמרתי להן לשכב על הרצפה או עם הפנים אחת לשנייה, לעצור את הנשימה. הייתי איתן בטלפון 30 דקות עד ששמעתי ארבע נשימות – ומאז היא לא ענתה לי. אני מבקש שכל העולם יראה את זה שכל העולם יראה את מה שאני אומר. אנחנו חייבים להחזיר את הילדים הביתה וכמה שיותר מהר, אנחנו רוצים להיפגש עוד הלילה עם נציג שיתן לנו תשובות, אולי לא את כל התשובות, אבל לפחות חלק.  48 שעות עברו ולא קיבלתי פסיק של מידע, לא מהמשטרה, לא מבתי החולים, לא משום דבר. שתי הבנות שלי שם. אני עוצם עיניים ואני לא יודע איפה הן. או שאונסים אותן בעזה, או שהן זרוקות באיזו תעלה במרחק חצי שעה נסיעה ממני – ואני לא יכול לעשות כלום. מישהו חייב לעצור את זה".

מירב לשם גונן, אמא של רומי (צילום דן בר דוב )
מירב לשם גונן, אמא של רומי (צילום דן בר דוב )

"רומי היא הילדה הכי יפה בעולם. אין מקום שלא זוכרים אותה, היא מלאת חיוביות. אתמול בבוקר נכנסו לסיוט. ב-10:00 הייתה איתה על הקו, היא הייתה ברכב עם חברה ובחור מקסים שנכנס כדי לחלץ אותם. ב-10:15 היא אמרה שירו עליהם והם פצועים. היא אמרה שהיא מפחדת למות ולא יודעת מה לעשות. זה סיוט לשמוע את הילדה אומרת 'אמא בואי לעזור לי' ואתה לא יכול לעשות כלום חוץ מלהגיד לה שאני אוהבת אותה, שתהיה בשקט ושהיא תהיה בסדר".

בת שבע אילוז, אמא של אליה אילוז (צילום דן בר דוב )
בת שבע אילוז, אמא של אליה אילוז (צילום דן בר דוב )

בת שבע אילוז, אמא של אליה אילוז: "הסיוט התחיל ב-6:30 אתמול. התקשרתי לבן שלי כי ידעתי שהוא בחוץ. הוא שלח לי סרטונים וצרח לי שהוא מת מפחד. בהתחלה הם היו בוואדי, אמרתי לו שיתארגנו ביחד ואם יראו כביש – שייצאו משם. לא ידענו שיש מחבלים כשהם עלו על הכביש, תוך כדי נסיעה, שמעתי יריות והוא אמר לי 'אמא נפגעתי, הרכב התנפץ, אני מלא רסיסים… התחלתי להתקשר למשטרה, למד"א, לכל העולם. היה כאוס שלם, אף אחד לא יכל לתת לי תשובות. עברנו שעות מורטות עצבים. הייתי כל הלילה בסורוקה היום התכנסנו פה – ואני אומרת לו: 'אליה, סליחה שלא יכולתי לעזור לך יותר'. זה הדבר הכי קשה, אולי לא עשיתי משהו נכון, אולי כשהוא שלח מיקום הייתי צריכה להניע את האוטו ולנסוע. אני כל הזמן אומרת לו 'אליה סליחה, שלא הייתי בשבילך, סליחה שצרחת ולא ידעתי מה לעשות"

שלי ומלכי שם טוב, הוריו של עומר הנעדר (צילום דן בר דוב )
שלי ומלכי שם טוב, הוריו של עומר הנעדר (צילום דן בר דוב )

שלי שם טוב, אמו של עומר הנעדר: "מאתמול ב-6:30 אני פשוט בחלום בלהות. עומר שלי, השמש והלב של הבית, יצא ביום שישי אחרי ארוחת שישי. הוא נתן לי חיבוק ויצא לרקוד וליהנות. הסיוט הכי גדול זה פשוט להיות במצב של חוסר ודאות. לא עצמתי עין. הבן שלי במקום להיות במיטה שלו, נמצא אני לא יודעת איפה, הוא בסך הכול ילד". מלכי שם טוב, אביו של עומר "סיפרו לי שיש וידאו שהוא מופיע בו. ראיתי אותו כפות על הרצפה, מפוחד. ראיתי אותו זז, הוא חי. מאותו רגע, כמו שכל השאר אמרו – אנחנו לא יודעים עם מי לדבר. אין נציג של צה"ל, של המדינה. אני מבין שיש כאוס, אבל אנחנו מבקשים שקיפות, לדעת מה קורה עם הילדים. עומר בשבי, הוא חי ונושם ואני כל הזמן מרגיש אותו.

צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן