Skip to content

חמישה כתבי אישום הוגשו בגין הסתה לטרור ו/או תמיכה בו

נאשמת אחת פרסמה סרטונים ברשת הטיקטוק בהם אמרה: "להתעורר ולעשות משהו, אנחנו כערבים". נאשם אחר פרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "אלוהים יברך אותם/ הגברים של הדרום/ שותי המוות יבורכו/ שוברי מגבלות הגבול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה נאבקת זה השבוע השלישי למלחמת "חרבות ברזל", להיאבק בתופעות ההסתה לטרור, התמיכה בו והסיוע לו ברשתות החברתיות נמצידם של אזרחי ישראל. במסגרת זאת, הוגשו הבוקר (שני), חמישה כתבי אישום נגד תושבי מדינת ישראל, שפרסמו דברי שבח ועידוד לטרור או הסתה לטרור. במקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי אישום אלה מצטרפים ל-12 כתבי אישום דומים שהוגשו מתחילת הלחימה. כתבי האישום אושרו על ידי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן.

אילוסטרציה – משטרת ישראל

בחיפה הגישה פרקליטות מחוז צפון באמצעות עו"ד יעל כ"ץ, כתב אישום נגד דאנה חמדיה, תושבת נוף הגליל בשנות ה-20 לחייה, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. היא נאשמת שפרסמה בחשבון הטיקטוק שלה, לו כ-225 אלף עוקבים, מספר סרטונים המביעים את הזדהותה עם ארגון טרור, ובאחרים הביעה דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור. ב-11 באוקטובר העלתה חורי לחשבונה סרטון "לייב" מסית, שבו קראה לציבור הערבי "להתעורר ולעשות משהו, אנחנו כערבים", בו צפו כ-1,000 עוקבים. עוד קודם למלחמה, בשנת 2021 ובמהלך מבצע "שומר החומות", פרסמה חמדיה בחשבון הטיקטוק שלה סרטון בו היא נראית קורעת דגל ישראל שהיה תלוי בכיכר ציון עם סכין שהחזיקה שלא כדין. נוסף לכך, החזיקה במועד נוסף בנשק שלא כדין. עבירות אלו נוספו לכתב האישום שהוגש נגדה.
כתב אישום נוסף שהוגש היום במחוז חיפה באמצעות עו"ד שונית קדם-נימצן, הואשם יוסף דיאב, תושב חיפה בשנות ה-30 לחייו, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. הוא נאשם שפרסם בדף הפייסבוק שלו מספר פוסטים המסיתים לטרור ומביעים הזדהות עם ארגון טרור. בבוקר פתיחת המלחמה, לדוגמה, כתב: "אלוהים יברך אותם/ הגברים של הדרום/ שותי המוות יבורכו/ שוברי מגבלות הגבול".
בירושלים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים באמצעות עו"ד פועה בן טוב, כתב אישום נגד שיימא הנדי, תושבת ירושלים בשנות ה-20 לחייה, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. היא נאשמת שפרסמה בדף הפייסבוק שלה מספר פוסטים המהווים הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. כך, בבוקר פתיחת המלחמה עדכנה את תמונת הפרופיל לתמונתה שלה, כשברקע מסגד אלאקצא, תוך שהוסיפה את הכיתוב: "היום הכי גדול בדורנו" עם לבבות ירוקים, "בוקר טוב לעם של הגיבורים, בקרוב תמונת השחרור" עם דגל פלסטין, וכן ציינה את התאריך "7.10.2023". יממה לאחר מכן, פרסמה סרטון שבו מתקהלים המוני אנשים, החוגגים ורוקדים יחד עם דגלי פלסטין ליד מסגד אל-אקצא, לצד הכיתוב: "אם בא ניצחונו של אללה והניצחון, תפילותיכם", עם לב ירוק ודגל פלסטין.
עוד כתב אישום הוגש באמצעות עו"ד אמיר דראושה, נגד איה תמימי, תושבת ירושלים בשנות ה-20 לחייה, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. היא נאשמת שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה מספר "סטוריז" בהם פרסומי אהדה ועידוד למעשה טרור, וכן דברי תמיכה והזדהות עם ארגון החמאס. באחד מהם, פרסמה שתי תמונות של לוויות של יהודים שנרצחו במעשה הזוועה ההמוניים, בתמונה העליונה נראים חיילים בוכים על קבר בית עלמין, ובתמונה התחתונה נראה בחור חבוש כיפה מחזיק אלונקה שעליה גופה מכוסה בכיסוי של מגן דוד. מעל התמונות רשמה הנאשמת: "העצים אלוהים, את העצב שלכם, והירבה את הלוויות שלכם, ופילג את עמכם, והגביר את כאבכם, מראה כזה משמח (אמן). כמו כן, פרסמה משפט באנגלית: "מוות לישראל. מוות לחסרי הצדק".
כתב אישום נוסף הוגש באמצעות עו"ד לירון עופר, כנגד אדהם עכארי, תושב ירושלים כבן 19, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. הוא נאשם שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו שלושה "סטוריז" המהווים הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור, בהם כתב, בין היתר: "אלוהים, תן לנו עוד כוח עד שנדרוך על הלבבות שלהם". בפרסום אחר, לצד תמונתו של השייח' אחמד יאסין, כתב: "חבורה של ילדים שלמדו על חציר וכעת הפכו לגדולים, יא שייח'", עם סמלון של לב ירוק. לכתב האישום נוספו אישומים בגין פרסומים מסיתים שפרסם לפני המלחמה, כמו למשל לאחר פיגוע שאירע ב-27 בינואר בנווה יעקב.
כתב אישום נוסף הוגש היום ע"י פרקליטות מחוז ירושלים נגד איש הדת מוסטפא ג'מאל, בגין עבירה חמורה של גילוי החלטה לבגוד. כאמור, בסך הכל הוגשו 17 כתבי אישום מתחילת הלחימה כנגד תומכי ארגון הטרור.
יצוין כי חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח חמורים ותמיכה במעשי הזוועה, הנוגעים באופן ישיר לאירועי התקופה. "הפרקליטות תפעל במלוא הכוח נגד כל מי שיביע שבח או אהדה למעשי טרור או יזדהה עימם – גם אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירוע התקופה", נמסר מטעם הפרקליטות.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן