Skip to content

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתייחס אף הוא לאלימות המתנחלים בשטחי הגדה

ביום רביעי האחרון נאם הנשיא ביידן והזהיר כי "אלימות מתנחלים נגד פלסטינים חייבת להיפסק. הם שופכים דלק על המדורה". בגדה המערבית מנצלים מתנחלים את הזעם, הכעס והמבוכה בציבור בישראל ועושים ככל העולה על רוחם מול הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאור הערתו החריגה של הנשיא האמריקאי מגפון ניוז מביא על קצה המזלג מהנעשה בשטחים ומנסה לתהות מה המניע לצעדיהם של המתנחלים. נפתח ונאמר כי כמו כל עם ישראל מערכת מגפון ניוז מרכינה ראש לאור מעשי הטרור החריגים באלימותם אשר בוצעו באותה שבת שחורה ביישובי הנגב המערבי. מעשי טרור נתעבים אלה הביאו למותם של לפחות 1400 אזרחים, מעל 300 חיילים וחטיפתם של 228 חיילים, אזרחים כולל תינוקות, זקנים נשים וילדים על איש לא חסו מחבלי החמאס. מתקפה זו הובילה לתגובת נגד קשה ובהיקף חסר תקדים בחזית הדרום (בעיקר) וגם מול החיזבאללה בצפון ובשטחי הגדה מול אירגון החמאס. מאמצים אלה מותחים את יכולותיו של צה"ל לקצה, מתיחה שיש לה השלכות לא מבוטלות גם על הכלכלה והחברה הישראלית.


נאומו של ביידן לאחר ביקורו בישראל בפרוץ המלחמה (צילום: הבית הלבן – יוטיוב)

למאמץ ייחודי זה נרתמה החברה הישראלית כולה, אפילו החברה החרדית מבקשת להצטרף למאמץ הלחימה הלאומי בנוסף לפעילותה יוצאת הדופן בשורות ארגון זק"א. כל חלקי החברה אמרנו? כמעט, בשעה קשה זו בחרו ארגוני הימין להגביר את מאמציהם לפגוע באוכלוסייה הפלסטינית בשטחי הגדה.. פגיעה שכזו על גווניה הרבים מחייבת יציאה משטחי היישובים וכניסה לשטחים פלסטינים. הנה מספר תכתובות שמצאנו בקבוצת וואטסאפ של נערי גבעות.

הודעת וואטסאפ בקבוצה של מתנחלים מתאריך 24/10/2023

שתי הודעות באותה קבוצה מיום שישי 20/10/2023 נציין כי שתי הגבעות המוזכרות הינן גרורות לא חוקיות של ההתנחלות בית אל הן סמוכות לכפר בורקה שבו נרצח מקומי בקיץ האחרון. נזכיר כי שני פעילי ימין קיצוני, יחיאל אינדור ואלישע נחקרו בחשד למעורבות בירי.
נערי הגבעות מתפארים שאלימותם ידועה בקרב הפלסטינים, מה בעצם מאפשר אותה? התשובה לכך ברורה, האחראי על אכיפת החוק בשטחים הוא צה"ל, אותו גוף שגם אמון על בטחון המדינה והגנה על גבולותיה. עב המלחמה מוצבות בפני הצבא הרבה משימות והכוח הצבאי הקטן יחסית שנותר בגדה המערבית נדרש לקבוע סדרי עדיפויות. כזכור בטחון התושבים עומד בראש סדר העדיפויות הצה"לי ולכן בכל חיכוך  בין המתנחלים האלימים כוח צבאי נגרר אחריהם לשטחי הפלסטינים לחצוץ  בין המתנחלים לפלסטינים. חציצה שכזו למעשה מתגברת את הכוח התוקף וכך סובלים הפלסטינים לא רק מאלימות המתנחלים אלא גם מאלימות הצבא השומר עליהם כפי שנראה להלן.

שריפת מכונית בפתח בית בבורין שבצפון הגדה ב 15/10/2023 (צילום: באדיבות תושבי בורין לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים))
מתנחלים מציתים רכב פלסטיני בפתח בית בבורין שבצפון הגדה ב 15/10/2023 (צילום באדיבות תושבי בורין לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

לאחרונה בצעד תמוה הציב צה"ל בכניסה לחווארה שלט האוסר כניסה לישראלים כיוון שמדובר בשטח A. המדובר בצעד תמוה כיוון שחווארה אינה ולא הייתה מעולם שטח A. כך או אחרת המתנחלים הורידו את השלט עד מהרה. השילוט המתריע בפני כניסת אזרחים לחווארה, לא מצאה חן בעינייהם, וחיש מהר הגיע היום (חמישי) דחפור הנהוג בידי מתנחל ומול הכוח הצה"לי שהוצב ליד השילוט שהוצב על גבי קוביות בטון הדחפור גרס והפיל את השלט כשהחיילים מביטים בהשתוללות נוער הגבעות בחוסר אונים מוחלט. אלימות המתנחלים בגיבוי הצבא מהווה היא עוד תסמין של אותו "כיבוש חונק" אליו התייחס מזכ"ל האו"מ אנטוניו גוטרש בנאומו האחרון. נאום שהרגיז את ישראל שדורשת ובצדק את השוויון כביכול ש"מבין" לכאורה את הטבח, הרצח הנוראי כשהוא נאמר באותה משוואה עם הנעשה בגדה המערבית.
"סיפור נוסף על "מסיק" לא תמים היום ליד אש קודש בגוש שילה", פרסמו נוער הגבעות בקבוצת הווטס-אפ שלהם,  "ערבים התחילו "למסוק" את הזיתים ומהר מאוד התחילו להתאסף ולעלות לכיוון היישוב. ב"ה לאחר זמן קצר תושבים וכוחות צבא ירדו לכיוון הערבים והם נמלטו חזרה לכפר

בעיני רבים, פעולות אלה של המתנחלים מהווים נזק ממשי לישראל. מדוע אם כן הם נוהגים כך? האם מדובר רק בנערים צעירים חסרי רסן שדמם בוער לאור מתקפות החמאס הנפשעות או שמדובר בחלק מתוכנית מקיפה יותר? קשה לדעת, נציין כי שר האוצר מר בצלאל סמוטריץ פרסם בשנת 2017 כלל שלושה תהליכי הכרעה התיישבותית דהיינו תפיסת הקרקע, הגירה של ערבים שיסרבו לקבל את המצב בו שאיפותיהם הלאומיות אך יאותו להגר והכרעה צבאית ולא מתפשרת של כל השאר. האם אלימות המתנחלים נועדה לגרור את ישראל לאותה הכרעה אליה מכוון סמוטריץ?

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן