Skip to content

הזעם – הכאב והחרדה לגורל יקירהן המוחזקים בשבי החמאס התפרצו הערב בהפגנה מול הקריה בתל אביב

בני משפחות החטופים תבעו הערב מהממשלה ומהעומד בראשה לפעול מיד להחזרת החטופים ועכשיו. נתניהו ממשיך בסירובו לא להבטיח דבר ולא לקחת אחריות. רעייתו השתתפה בישיבת הקבינט הביטחוני שנערכה בקריה. תא"ל הגרי דובר צה"ל: לא הייתה עסקה, החמאס הונה את העולם, בידי החמאס 230 חטופים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני רוצה את כל החטופים הביתה,, צרחה בזעם סטלה, סבתו של יונתן סמרנו בן ה-21 מתל אביב. "תשטחו את כל עזה, אבל קודם כל אני רוצה שתחזירו את כל החטופים כולם". משפחות החטופים חסמו הערב (שבת) את  הכיכר מול הקרייה בתל אביב. המשפחות דרשו מהממשלה להחזיר את החטופים לפני כל דבר אחר. איש לא נתן להן תשובה. מאוחר יותר הן נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והטיחו בפניו את זעמן.


הקשיבו היטב לזעם ֹלכאב בדברי סבתו של יונתן סמרנו החטוף בעזה (צילום: ציפי מנשה)

סטלה סבתו של יונתן סמרנו (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
נתניהו ולצידו שרה נתניהו בישיבת הקבינט (צילום: לע"מ)

נתניהו שלשכתו טרחה שעות ארוכות על המפגש הגיע למפגש לאחר ישיבת מטה בקרייה בה הפלא ופלא, רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו שלא נבחרה מעולם לשום תפקיד ציבורי, ישבה לצד בעלה כשבמהלך הימים האחרונים עסקו מקורביה כולל מנכ"ל משרד ראש הממשלה בהטחת האשמה על האחריות למחדל הנוראי ב-07 לאוקטובר 23. בנוסף לשרה נתניהו השתתפו גם מנכ"ל משרדו יוסי שלי, השרה מירי רגב והממונה על החטופים והנעדרים גל הירש. נתניהו המשיך בקו ההסברה שלו וסירב לקחת אחריות על כתפיו כמו גם את  האדרת כוחו של החמאס במאות מיליוני דולרים במשך כל שנות כהונתו. כאמור במסיבת העיתונאים לא נטל ראש הממשלה אחריות וענה כי תשובתו לכך היא כפי שמר שאחרי המלחמה יבדקו כל הנוגעים בדבר כולל הוא. נתניהו אפילו לא העלה את שמות הישובים שנהרסו וחבריהם נטבחו, מקיבוצי ויישובי העוטף כולל שדרות. "פגשתי גם היום משפחות של חטופים והורים שכולים – ליבי נשבר. חזרתי ואמרתי להם: שבכל שלב עד עכשיו, ובכל שלב מעכשיו, אנחנו נמצה כל אפשרות להחזיר את אחינו ואחיותינו החטופים לחיק משפחותיהם. חטיפתם היא פשע נגד האנושות. מי שמעז להאשים את חיילינו בפשעי מלחמה הם אנשים חדורי צביעות ושקר, שאין בהם אפילו טיפת מוסר אחת. צה״ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. צה״ל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים", אמר נתניהו.

צילום: ציפי מנשה

יונתן בן ה-21 היה במסיבת הטבע "נובה" ברעים, וכשהחלה מתקפת הטרור במקום הוא ברח עם חבריו לקיבוץ בארי, שם הוא נורה ונחטף. ראש הממשלה אמר בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים המוחזקים בשבי חמאס כי "המאמץ הזה (להשבת השבויים, צ.מ) לא רק שהוא לא נפסק – הוא נמשך וביתר שאת. אנחנו נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה". כשנפוצה שנועה בקרב המשפחות כי המשטרה תפעל לפיזור ההפגנה, אמר אחד מבני המשפחות: אתה אני רוצה לראות, שינסו". המשטרה מצידה עמדה בצד ולא התערבה כלל ועיקר. תא"ל דניאל הגרי דובר צה"ל, היה היחידי  שענה הערב למשפחות החטופים. לשאלת העיתונאים מה היא התגובה להודעות החמאס כי יהיה מוכן לשחרר את כל הטופים בתמורה לשחרור כלל אסירי החמאס, ענה הדובר כי מדובר בטרור פסיכולגי שמפעיל החמאס וכי צהה"ל ימשיך ויפעל להשיב את כל החטופים הביתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן